PIĄTEK 29. 05. 2020
Temat: W ZOO.

Przedszkole nr 6 w Wągrowcu | Czerwony Kapturek - Wycieczka do ZooWitajcie Żabki, wiem że bardzo lubicie podróżować. Dziś, więc wybierzemy się na wycieczkę do Zoo by poszukać nowych przygód.

1. Na początek: Powitanka.
Wszyscy są, witam was,
zaczynamy już czas.
Jestem ja, jesteś ty,
raz, dwa, trzy.(3x)

2. Zapraszam do porannej gimnastyki, proszę rodziców o czytanie instrukcji do ćwiczeń.
Dziecko maszerują w kole, wysoko unosząc kolana, udają przemarsz wojska.
Rodzic co chwilę zmienia kierunek marszu. Dziecko ustawia się na dywanie twarzą do rodzica. Naśladują ruchy, które wykonuje rodzic:
1) naprzemienne wymachy ramion w przód;
2) krążenia ramion w przód i w tył;
3) bieg w miejscu;
4) wspinanie się po drabinie;
5) wymachy nóg w przód;
6) skłon tułowia w przód / na boki;
7) przysiady;
8) pajacyki;
9) leżenie na plecach, przenoszenie nóg za głowę;
10) leżenie na plecach, jazda na rowerku;
11) siad po turecku, plecy proste, dłonie na kolanach, ćwiczenia oddechowe.

3. Zabawa ruchowa „Podniebny lot” .
Podróż do świata zwierząt egzotycznych. Dziecko wykonuje ruchy imitujące podróż samolotem:
wsiadają do samolotu – podnosi najpierw prawą, potem lewą nogę i siadają na dywanie,
zapinają pasy – krzyżują ręce na ramionach,
włączają silnik samolotu – raz prawą, raz lewą rękę wyciągają przed siebie i cofają,
obserwują chmury za oknem – przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę, patrzą naprzemiennie raz w prawo, raz w lewo,
lecą – rozkładają ręce na boki i poruszają się swobodnie po pokoju.

4. Poczytajcie tekst sami lub z rodzicem, jeśli sprawia Wam duży kłopot to:
Rodzic czyta tekst, dziecko stara się uzupełnić brakujące wyrazy.
Jestem pewna , że udało Wam się to zrobić!!!
4-5LATKI "Motylki" | Samorządowe Przedszkole w Bielsku

5. Posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę Wycieczka do ZOO. https://youtu.be/DCxGIYw7Za4

🐘Wycieczka do Zoo🐘 Piosenka Dla Dzieci - PiesioTv 🐾 - YouTube

6. Zapraszam was teraz do zabawy ruchowo-słuchowej ,,Dogoń lwa”
Dziecko i rodzic siedzi na dywanie. Mają kilka miękkich piłeczek lub kulki papieru. Podają je sobie rytmicznie z jednoczesną recytacją wiersza:
Raz, dwa, trzy Włodzimierz Scisłowski Raz, dwa, trzy – lew jest zły! Cztery, pięć, sześć – może cię zjeść! Siedem, osiem, dziewięć – nic o lwie już nie wiem. Lecz baw się wesoło, bo lew siedzi w zoo!
Przy pierwszym powtórzeniu tekst należy mówić wolno z bardzo dokładnym podziałem na sylaby. Przy każdej sylabie musi być wyraźnie zaznaczone podanie piłki .
7. „Kto mieszka w zoo” – rozwiązywanie zagadek.
Rodzic recytuje wiersze.
„Choć przypomina człowieka
Na drzewo chętnie ucieka
Banany zjada łapczywie
I wrzeszczy przeraźliwie” (małpa)

„Wielkie łapy
Wielka głowa
Wokół głowy grzywa płowa
Kłopot musi mieć prawdziwy
Z uczesanej takiej grzywy” (lew)

„Jest szary, powolny i wielki
I uszy ma w kształcie wachlarzy,
Ma trąbę i ogon z pędzelkiem
Je dużo i dużo też waży” (słoń)

„Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję
Więc pewno nie często ją myje
Na sierści ma plamy wzorzyste,
Wprost z drzewa zrywa liście soczyste” (żyrafa)

„Siedzi w klatce kolorowa
i powtarza różne słowa.
Choć to ptakom nie wypada,
ona ludzkim głosem gada.” (papuga)

„W paski czarno-białe suknię nałożyła
i wszystkim znajomym dumnie ogłosiła:
„Już się kryć nie muszę w sawannie przed nikim,
bo i tak mnie mylą ze zwykłym konikiem” (zebra)

„Kot ogromny, pręgowany, bywa w cyrku – tresowany.” (tygrys)

8.Zabawa ruchowa: „Jesteście zwierzątkami”.
Rodzic uderza w „zaczarowany bęben” lub uderza w dłonie i podaje polecenia: jesteście „sennym misiem”, „groźnym lwem”, „ciężkim słoniem”, „skocznym kangurem”, „wesołą małpką” ( “Zabawa małpek” – dzieci dobierają się w pary. Małpki bawią się, głaszczą, przytulają, głaskają, uderzają w dłonie, posyłają całuski). (Rodzic podczas zabawy, zachęca dzieci do wykonywania ćwiczeń narządów mowy i tak: lew – ziewa, miś – wyjada językiem miód, małpki – robią minki, posyłają całuski).
9. Praca – wyróżnianie zbioru pustego (w którym jest zero elementów).
Otaczanie pętlami zwierząt, które nie mają nic do jedzenia, oraz psiej miski, która jest pusta. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 0, łączenie z zerem tych pętli, w których nie ma żadnych elementów.
Materiał do pobrania.

10. Tropimy głoskę” Z”.
Rysujemy paluszkiem po śladzie. Następnie rysujemy na plecach rodzica głoskę „Z”.
Możemy też wykorzystać kawałek sznurka, plastelinę i wykonać głoskę „Z”.
6latki "Krasnale" | Samorządowe Przedszkole w BielskuZabawy słuchowe. Dzieci wyszukują w pokoju lub wymyślają przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską „Z”.
Materiał do pobrania.

11.Praca plastyczno-techniczna.
Nasze Bąbelkowo. Macierzyństwo. Miłość. Adopcja. : Zwierzęta i ...

Jak zrobić papierową rozetę ?
Nasze Bąbelkowo. Macierzyństwo. Miłość. Adopcja. : Zwierzęta i ...

1. Dwie kartki formatu A4 składamy starannie w harmonijkę.
2. Każdą z harmonijek składamy ponownie na pół i sklejamy ze sobą wewnętrzne brzegi.
3. W ten sposób powstają nam dwa identyczne wachlarze.
4. Wachlarze również łączymy ze sobą klejem albo dwustronną taśmą klejącą.
5. Dodajemy dowolne elementy ozdobne, wedle uznania…
…a ostateczne efekty tych wszystkich działań możecie obejrzeć na poniższych zdjęciach.
To Wy decydujecie co robicie i jakie kolory kartek są Wam potrzebne.
Nasze Bąbelkowo. Macierzyństwo. Miłość. Adopcja. : Zwierzęta i ... Nasze Bąbelkowo. Macierzyństwo. Miłość. Adopcja. : Zwierzęta i ...

Nasze Bąbelkowo. Macierzyństwo. Miłość. Adopcja. : Zwierzęta i ... Nasze Bąbelkowo. Macierzyństwo. Miłość. Adopcja. : Zwierzęta i ...

Nasze Bąbelkowo. Macierzyństwo. Miłość. Adopcja. : Zwierzęta i ... Nasze Bąbelkowo. Macierzyństwo. Miłość. Adopcja. : Zwierzęta i ...

Miłego dnia!!! Dorota Marczak