ŚRODA  03.06.2020r.

Temat: Wszyscy lubimy się bawić

Witam Was serdecznie. Dziś kolejna porcja propozycji do wspólnych zabaw z rodzicami.

1.Na początek przypomnijmy sobie piosenkę o piłce, którą wczoraj poznaliśmy:

https://www.youtube.com/watch?v=U-WUy1FCHHM

Dziecko powtarza słowa z klaskaniem w dłonie, uderzaniem o uda, stukaniem o siebie piąstkami przy kolejnych powtórzeniach.

2. Zabawa ze słomką – ćwiczenia oddechowe
Potnijcie kartkę na małe kawałki, połóżcie je na talerzyku, obok postawcie kubek. Przenieście teraz wszystkie kawałki do kubka przy pomocy słomki. A może porywalizujecie z domownikami, komu pierwszemu uda się przenieść wszystkie elementy? Mam nadzieję, że to będzie fajna zabawa.

3. Przed nami ćwiczenia pamięci „Co zginęło?”
Będą nam potrzebne foremki do piasku o różnych kształtach. Rodzic pokazuje dziecku foremki i prosi, by powiedziało, co swoim kształtem przypominają. Wspólnie wybierają kilka i układają je na środku dywanu. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic zabiera jedną foremkę i chowa za plecami. Dziecko odwraca się i mówi co zniknęło. W zabawie można wykorzystać również zabawki.

4. Zabawa dydaktyczna „Liczymy”.
Rodzic i dziecko rzucają kostką. Zwycięzca – osoba, która wyrzuciła więcej oczek – wymyśla dowolne ćwiczenie do wykonania (zrób 5 przysiadów, 3 pajacyki..)

5. Posłuchaj wiersza o tym, co lubi Ada.
– Pokoloruj małe szare koła prowadzące do dymków, w których znajdują się ulubione rzeczy Ady.
– Powiedz, jaka jest Twoja ulubiona potrawa, zabawka, bajka.
– Policz czerwone książki. Powiedz, jakie kolory okładek mają pozostałe książki.

Lubię bawić się lalkami
i przytulać z pluszakami.
Lubię zupę szpinakową
i sałatkę owocową.
Babki z piasku chętnie robię
Książki też oglądam sobie!

Barbara Szelągowska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


6. Czas na zadanie 🙂
 Narysuj tyle kresek, ile jest piłek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Obejrzyj obrazek. Nazwij zabawki, którymi bawią się dzieci. W ramce pod obrazkiem narysuj swoją ulubioną zabawkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


7. Urządzamy przyjęcie

Wszyscy świetnie się bawicie Waszymi ulubionymi zabawkami, dzisiaj przygotujemy dla nich przyjęcie – niespodziankę. Wykonajcie wspólnie z rodzicami masę solną, dodajcie do niej różne barwniki. Następnie wypełnijcie foremki masą lub wycinajcie foremkami kształty i odłóżcie wykonane ciasteczka do wyschnięcia. Gdy już będą gotowe, możecie bawić się z rodziną w przyjęcie dla zabawek.

Przepis na masę solną
– 1 szklanka mąki;
– 1 szklanka soli;
– ok. 0,5 szkl. wody
Do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).

Miłej zabawy, A. Mazurkiewicz 🙂 🙂 


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂
Ćwiczenia naśladowcze  Zwinny jak kot.
Rodzic tłumaczy, że tak jak ludzie mają swoje cechy, tak również zwierzęta mają swoje charakterystyczne cechy.  Podaje  przykłady porównań, a dziecko stara się naśladować zwierzęta: zwinny jak kot, mądra jak sowa, mały jak mrówka, pracowity jak pszczoła, łagodny jak owieczka, powolny jak żółw, szybki jak gepard, uparty jak osioł, śpiący jak niedźwiedź.

Ćwiczenia pamięci Co zginęło z dywanu?
Potrzebne będą foremki do piasku o różnych kształtach. Pokazujemy dziecku foremki do piasku i prosimy, by powiedziało, co swoim kształtem przypominają. Wspólnie wybieramy kilka i układamy je na środku dywanu. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic zabiera jedną foremkę i chowa za plecami.  Jeśli za pierwszym razem dziecko nie potrafi wskazać brakują­cej foremki, rodzic podpowiada, podając jakieś cechy przedmiotu.

Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała Rośniemy…
Rodzic prosi, aby dziecko pokazało powoli, jak rośnie, tzn. kucnęło i powoli wznosiło się ku górze, aż do wspięcia na palce i wyciągniętych wysoko rąk.

 ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli. Zachęcamy dziecko, aby spędzało czas w piaskownicy tak, jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wdrażanie dziecka do dbania o swoje ubranie, wieszanie kurteczki na  wieszaku, ustawianie butów.

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂