ŚRODA 3. 06. 2020
Temat: Poznajemy literę h, H -jak hamak i Helenka.
Witajcie Żabki, to już kolejne spotkanie, pamiętacie jaki mamy dzień? A jaki dzień był wczoraj? A jaki będzie jutro? Widzicie jak szybko mija czas 😊. Dziś poznamy nowa literę, dla niektórych z was już znaną a będzie tu litera ,,h,H”
1. Na początku zapraszam do poruszania się przy muzyce, kliknijcie link i gotowe https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8
2. Wprowadzenie litery h,H na podstawie zagadki o hamaku. Zgromadźcie proszę jakieś katalogi i gazety, w których można by odszukać przedmioty, na których można się huśtać. Jeśli to możliwe – wytnijcie je i naklejcie na kartkę jeśli nie, spróbujcie narysować. Następnie zajmijcie się rozwiązaniem zagadki. Posłuchajcie zagadki czytanej przez rodziców.
Wakacyjna to huśtawka,
obozowy hit harcerzy.
Hulaj dusza – można chrapać,
niech spróbuje, kto nie wierzy.
Huśtał się w nim bez wahania,
hardy Hubert, a tymczasem,
wpadł huragan, zachwiał drzewem,
druh na ziemię spadł z hałasem. /hamak/
3. Czy wiecie o czym mowa? Brawo! To hamak
– Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu „hamak”.
– Podziel wyraz „hamak” na sylaby i na głoski.
– Wyodrębnij spółgłoski ( ułóż na niebiesko) i samogłoski ( ułóż na czerwono)
– Wymień wyrazy, które mają głoskę „h” na początku wyrazu: herbata, herbatnik, hulajnoga, hipopotam, hiacynt, helikopter, harmonijka.
– Może jeszcze kojarzycie imię rozpoczynające się głoską ,,H”: Helenka, Henryk
4. Ułożenie litery „h, H”.
Potrzebna nam będzie kartka z napisana literą H oraz nakrętki.
Dziecko przed sobą kładzie kartkę z literą H (lub h) pisaną, a pod spodem z nakrętek układają jej wzór, można do zabawy też wykorzystać np. koraliki, guziki, kolorowy sznurek.
5. Otocz niebieską pętelką literę h, H w podanych wyrazach.
hulajnoga mahoń Helena hamak
helikopter filharmonia herbatnik hipopotam
Heniek hejnał bohater harmonijka moher
6. A teraz spójrzcie jak napisać literę h, H. Napisanie jej jest odrobinę skomplikowane. Drogi Rodzicu, wyjaśnij dziecku zasady pisowni litery h, H pisanej (wg. czerwonych strzałek). Zapytaj dziecko, z jakich części składa się litera h, H pisana.
7. Wykonaj zadania w karcie pracy. Pokoloruj tylko pola z literami H i h.
8. Wykonajcie zadania w książce Tropiciele cz. 4 na stronie 19, Pisze i Liczę na stronie 72. Powodzenia 🙂
9. Myślę, że ładna pogoda dopisze więc możecie wspólnie z rodzeństwem lub rodzicami przygotować tor przeszkód. Oto propozycja:
Tor przeszkód
- Bieg slalomem między pachołkami ustawionymi w odległości 1 metra od siebie. Na końcu szeregu pachołków leży szarfa, którą należy przełożyć przez całe ciało, zaczynając od stóp, a zdejmując przez głowę.
- Pokonanie górą szeregu krzesełek, które są ustawione jedno za drugim (drugi wariant – pokonanie szeregu krzesełek dołem – czołganie się między nogami krzesełek).
• Przejście po skakance lub linie rozłożonej na podłodze, z ramionami rozłożonymi na boki z próbą utrzymania równowagi. - Wejście na krzesełko ustawione przed materacem. Skok z krzesełka na materac, na obie nogi, przy asekuracji rodzica.
- Pokonanie szeregu obręczy hula-hop ułożonych na podłodze w odległości 0,5 metra od siebie – skakanie obunóż w środek koła i między koła.
- Po przeskoczeniu ostatniego koła hula-hop przejście do biegu na czworaka i powrót. – Dzieci pomagają sprzątać tor przeszkód. Maszerują, wdychając powietrze nosem i wypuszczając ustami.
Miłego dnia 🙂 Dorota Marczak