CZWARTEK  04.06.2020r.

Temat: Kolorowy świat dzieci

Witajcie!

Dziś będziemy mówić o kolorach. Gotowi do zabawy? To zaczynamy! 🙂

1. Na początek trochę gimnastyki z Dj-em Miki 🙂

 

2. Zabawa dydaktyczna Rozpoznajemy kolory
Przynieście swoje klocki lub inne kolorowe zabawki. Waszym zadaniem jest posegregować klocki w zestawy kolorów:  czerwone z czerwonymi, zielone z zielonymi, niebieskie… i tak dalej.

3. Czy znacie zabawę w kolory z piłką?
Zaproście do zabawy domowników, im więcej osób tym lepiej  🙂 Stańcie w kółku, jedna osoba podaje piłkę do drugiej jednocześnie wypowiadając nazwę wybranego koloru.  Osoba łapiąca musi uważać na wywołanie koloru czarnego – na kolor czarny NIE ŁAPIEMY piłki . Jeśli ją złapie, klęka na jedno kolano, potem na dwa, siada „po turecku”, jednym łokciem dotyka ziemi, następnie dwoma.

4. Spójrzcie na obrazki.

 

 

 

 

Jakie to są figury? Brawo to są koła. Powiedzcie, jakie mają kolory?

Żółty, czerwony i niebieski  – są to barwy podstawowe, czyli kolory których nie można uzyskać ze zmieszania jakichkolwiek innych barw.

Natomiast barwy pochodne to te które możemy uzyskać ze zmieszania dwóch barw podstawowych, są to: pomarańczowy, zielony i fioletowy.

 

 

 

 

 

 

 

Zobaczcie, jak to się robi:
https://www.youtube.com/watch?v=P_lMR5cceBk

5. A teraz mam dla Was kilka zagadek. Jestem ciekawa, czy wiecie o jakie kolory chodzi? 😉

Tego koloru szukajcie w makach,
lub w muchomorze, co rośnie w krzakach.

Takiego koloru jest węgiel i kominiarskie ubranie,
a także smoła i sadza, kto zgadnie, nagrodę dostanie.

Gdy spojrzysz w górę na niebo, lub chabry zobaczysz w życie.
Już będziesz wiedział na pewno, o jakim kolorze myślę.

Marchewkę zawsze ten kolor kryje
bywają takie również i dynie.

Gdy pada śnieg i jest zima, ten kolor świat przykrywa.
Jakby się mleko wylało, bo dookoła jest … .

Słonecznik nazwę zawdzięcza słońcu
powiedzcie jaki kolor je łączy.

Liście są takie i trawa też.
Jaki to kolor? Już pewnie wiesz.

6. Czas na zadania 🙂
Zad. 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad.2. Pokoloruj piłki według podanego wzoru (rytmu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad. 3. Połącz i pokoloruj. Nazwij kolory.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad.4. Jeżeli macie ochotę, możecie również wykleić kropki plasteliną 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłego dnia, pozdrawiam  A.Mazurkiewicz 🙂 🙂
—————————————————————————————-

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ   – zestaw ćwiczeń  🙂

Marsz po obwodzie koła ze swobodnym wymachiwaniem chusteczką.
Ćwiczenie z elementem rzutu i łapania.
Dziecko dłońmi ściska mocno chusteczkę, a następnie wyrzuca ją w górę jak najwyżej i łapie.
Ćwiczenie z krążeniem ramion.
Dziecko staje w rozkroku, plecy ma proste – łopatki ściągnięte. Trzymając chusteczkę w prawej dłoni, zatacza wyprostowaną ręką duże koło. Następnie przekłada chusteczkę do lewej dłoni i powta­rza ćwiczenie.
Ćwiczenie z elementem skłonu.
Dziecko chwyta chusteczkę oburącz, unosi ją wysoko nad głową, wykonuje skłony do boków, i przo­dem, do podłogi.
Ćwiczenie z elementem wymachu rękami.
Dziecko prawą ręką trzyma chusteczkę, lewą opiera na biodrze, plecy maj proste. Następnie wy­konuje duży wymach ręką, trzyma chusteczkę. Po kilku powtórzeniach, następuje zmiana ręki trzy­mającej chusteczkę.
Ćwiczenia z elementem przeskoku.
Dziecko kładzie chusteczkę na podłodze i przeskakuje przez nią obunóż: raz z jednej, raz z drugiej strony.
Ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej.
Dziecko siedzi (siad ugięty), plecy ma wyprostowane. Jedną rękę ma wyciągniętą w górę, w skos, drugą rękę – w dół, w skos. W pierwszej ręce trzyma chusteczkę. Składa ręce na wysokości klatki piersiowej, gdzie następuje przekazanie chusteczki.Ćwiczenia wzmacniające mięśnie kręgosłupa.
Dziecko leży na brzuchu, nogi ma wyprostowane i złączone, głowę uniesioną, w rękach wyciągnię­tych do przodu trzyma chusteczkę. Stara się chwilę wytrzymać w tej pozycji, a następnie odpo­czywa.
Ćwiczenie stóp.
Dziecko stoi, przed nim leży chusteczka. Stara się złapać chusteczkę palcami stopy (naprzemiennie) i podrzucić do góry.
Ćwiczenie mięśni nóg.
Dziecko wysoko unosi kolana i stara się przełożyć chusteczkę raz pod prawym, raz pod lewym kolanem.
Ćwiczenia przeciw płaskostopiu.
Dziecko siedzi z rękami podpartymi z tyłu i podnosi chusteczkę palcami stóp.
Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec motyli.
Dziecko, słuchając utworu, swobodnie naśladuje motylka fruwającego po łące, porusza chusteczką. Kie­dy muzyka cichnie, rozkłada chusteczkę na podłodze, siada na niej (siad skrzyżny) i prostują plecy. Oddychaj swobodnie, wciągając powietrze nosem i wypuszczając buzią (naśladuje wąchanie kwiatów).

ZABAWY NA  POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie. Możemy wykorzystać piłkę – rzut do celu, gra w piłkę nożną.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Pamiętam o zdrowym odżywianiu. Poznaję i próbuję różne zdrowe produkty. Pamiętam o myciu ząbków po każdym posiłku i o częstym myciu rąk.

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂