Piątek  05.06.2020r.

Temat: Nasze zabawki

Witajcie!
Dzisiaj porozmawiamy sobie o tym, co chyba lubicie najbardziej – o zabawkach 🙂

 

1. Gimnastyka paluszków – zabawa paluszkowa.
Dziś przywitamy się zabawa paluszkową. Możecie przećwiczyć najpierw prawą, a potem lewą rączkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2. Przynieście swoje ulubione zabawki i rozłóżcie na podłodze.
Dziecko sprawdza ile jest zabawek i jak są ułożone. Po chwili rodzic prosi dziecko,  żeby odwróciło się tyłem. Wtedy zabiera jedną zabawkę i pyta ,,Jakiej zabawki brakuje”? Dziecko zgaduje. Można zapytać na którym miejscu był np. miś, a na którym klocek.

3. Posłuchajcie wiersza B.Szelągowskiej Kraina zabawek

Porozmawiajcie na temat wysłuchanego wiersza.  Rodzic zadaje pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

  • Jakie zabawki były w pokoju?
  •  Kogo pajac zaprosił do tańca?
  •  Gdzie siedziały dwa misie?
  •  Kto zdrzemnął się obok książek?
  •  Przy czym stał kudłaty piesek?
  •  Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

    4. Gdzie jest piłka?
    Spójrzcie na poniższe obrazki. Spróbujcie powiedzieć gdzie jest piłka używając przyimków pod, nad, obok, na, w,…

5. Zabawa matematyczna ,,Gdzie jest zabawka”.
Rodzic pokazuje dziecku zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dziecka jest odpowiedź na pytania R.: Gdzie jest…? R. powinien tak rozmieścić zabawki, aby dziecko używało zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed)

6. Spójrzcie na ilustracje i wskażcie paluszkiem

7. „Bystre oczko”
Ada wyjeżdża na wakacje. Spójrzcie na ilustracje i zaznaczcie, które zabawki spakowała do walizki.

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Zachęcam do wykonania poniższych kart pracy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. W wolnej chwili możecie wykonać pajacyka. Poproście rodziców o pomoc 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=j26ACDbOxwQ

 

 

 

 

 

 

 

 


Miłego weekendu, A.Mazurkiewicz 🙂 🙂
——————————————————————————————-

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Już potrafię. Rodzic  prosi, by dziecko naśladowało jego ruchy:

  • stanęło wyprostowane,
  • wyciągnęło obie ręce do sufitu,
  • wyciągnęło obie ręce w bok,
  • wyciągnęło obie ręce przed siebie,
  • dotknęło stóp czubkami palców dłoni,
  • dotknęło lewą dłonią uniesionego prawego kolana (pokazuje R.),
  • dotknęło prawą dłonią uniesionego lewego kolana (pokazuje R.),
  • z zamkniętymi oczami dotknęło czubka nosa palcem wskazującym,
  • podskoczyło kilka razy obunóż,
  • stanęło na jednej nodze z ramionami rozłożonymi na boki.

Zabawa integrująca Pomagamy sobie
Dziecko wskazuje miejsce, do którego chce dotrzeć, i zakłada opaskę na oczy. Rodzic jest przewodnikiem i bezpiecznie słowami prowadzi do wskazanego celu (bez dotykania).  Zamieniamy się rolami. Powtarzamy zabawę dopóki sprawia nam frajdę.

Zabawa ruchowa Kwiatek rośnie.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, pochyla tułów do przodu i opiera dłonie o podłogę. Gdy R. mówi: kwiatek rośnie, dziecko bardzo powoli prostuje tułów i wyciąga dłonie jak najwyżej ku górze. Gdy R. mówi: kwiatek więdnie, dziecko wraca do pozycji wyjściowej.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zachęcanie do prac porządkowych w ogrodzie. Bezpieczna zabawa na rowerze, hulajnodze.
Malowanie kolorową kredą na chodniku buziek przedstawiających różne emocje i nazywanie tych emocji.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Zwracanie dziecku uwagi na zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂