Witajcie Jeżyki! To ostatni dzień w tym tygodniu ,kiedy spotykamy się w domowym przedszkolu. Dziś porozmawiamy sobie o zabawkach 🙂
Jakimi najbardziej lubicie się bawić? 🙂
Przeczytajcie proszę teraz wiersz przygotowany na dzisiaj i odpowiedzcie na pytania, rozwijając w ten sposób umiejętność swobodnego wypowiadania się 🙂
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach
.Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?
Lalka, samochód, puzzle, przytulanka
Rodzice pokazuje dzieciom zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dzieci jest odpowiedź na pytanie Gdzie jest…? Rodzice powinien tak rozmieścić zabawki, aby dzieci używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).
Zabawa ruchowa: Do celu
Gazety zwinięte w kulkę, wiadro. Dzieci rzucają kulkami z gazet do wiadra wygrywa ta osoba , która wrzuci więcej papierowych kul.
O jakim przedmiocie myślę?”– zabawa matematyczna
W tę zabawę bawiliśmy się będąc w przedszkolu. Zaproś do zabawy kogoś z domowników. Jedna osoba myśli o danym przedmiocie, który znajduje się w danym pokoju czy innym pomieszczeniu. Druga zadaje pytania o cechy tego przedmiotu, np. czy jest długi czy krótki, czy jest zrobiony z plastiku czy z drewna i tp. Odpowiadacie tylko tak lub nie.
Kiedy już skończycie narysujcie na czystej kartce swoją ulubioną zabawkę, co będzie równie rozwijające co zadanie wyżej 🙂
Podziel nazwy zabawek na sylaby/ głoski.
Żegnam się z Wami, cieszę się, że tak pięknie pracowaliście przez te wszystkie dni! Doceniam wasz wysiłek! Na zbliżający się weekend, życzę Wam przede wszystkim odpoczynku 🙂
Do zobaczenia w poniedziałek !
Marta U.