Witajcie Jeżyki! To ostatni dzień w tym tygodniu ,kiedy spotykamy się w domowym  Brak opisu.przedszkolu.  Dziś porozmawiamy sobie o zabawkach 🙂
Jakimi najbardziej lubicie się bawić? 🙂

Przeczytajcie proszę teraz wiersz przygotowany na dzisiaj i odpowiedzcie na pytania, rozwijając w ten sposób umiejętność swobodnego wypowiadania się 🙂

Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.

Siedzą zabawki grzecznie na półkach

.Siedzą i patrzą na pajacyka.

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz będą tańczyć walczyka.

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!

W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.

Na parapecie rozsiadł się zając;

Jak każdy zając – strzyże uszami.

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

Piłka się turla, to znowu skacze.

Myszka – zabawka – kotu ucieka.

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu

i tylko z radia płynie muzyka.

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?

Lalka, samochód, puzzle, przytulanka

Rodzice pokazuje dzieciom zabawki, które będzie rozmieszczać w pokoju. Zadaniem dzieci jest odpowiedź na pytanie Gdzie jest…? Rodzice powinien tak rozmieścić zabawki, aby dzieci używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).


Zabawa ruchowa: Do celu

Gazety zwinięte w kulkę, wiadro. Dzieci rzucają kulkami z gazet do wiadra wygrywa ta osoba , która wrzuci więcej papierowych kul.

O jakim przedmiocie myślę?”– zabawa matematyczna

W tę zabawę bawiliśmy się będąc w przedszkolu. Zaproś do zabawy kogoś z domowników. Jedna osoba myśli o danym przedmiocie, który znajduje się w danym pokoju czy innym pomieszczeniu. Druga zadaje pytania o cechy tego przedmiotu, np. czy jest długi czy krótki, czy jest zrobiony z plastiku czy z drewna i tp. Odpowiadacie tylko tak lub nie.

Kiedy już skończycie narysujcie na czystej kartce swoją ulubioną zabawkę, co będzie równie rozwijające co zadanie wyżej 🙂

Podziel nazwy zabawek na sylaby/ głoski.
Brak opisu. Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.

Żegnam się z Wami, cieszę się, że tak pięknie pracowaliście przez te wszystkie dni! Doceniam wasz wysiłek! Na zbliżający się weekend, życzę Wam przede wszystkim odpoczynku  🙂

Do zobaczenia w poniedziałek !
Marta U.