Dziś posłuchamy piosenek z różnych stron świata, zobaczymy jak mieszkają inne dzieci, ich tradycyjne stroje i poznamy oficjalne prawa dzieci.
1. Proszę przeczytać wiersz „Dzieci świata”
W Afryce w szkole na lekcji
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Ten w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno i wierzymy,
że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zachęcam, aby chwilę porozmawiać na temat wiersza – aby dziecko zwróciło uwagę na wymienione narodowości, następnie omawiamy obrazek
2. Proszę obejrzeć wesoły filmik i w trakcie zwrócić uwagę na stroje i wygląd poszczególnych nacji. LINK: : https://youtu.be/zl_dYe03Yx0
3.Zachecam do wysłuchania kilku piosenek z różnych kontynentów .Warto umiejscowić z jakiego kontynentu pochodzi dana piosenka i wskazać dziecku na
mapie.

 

 

 

 

 

 

Piosenka włoska. Link: https://youtu.be/QiaPvtJkgk4
Piosenka indiańska. Link: : https://youtu.be/9dSMY5hubCE
Piosenka afrykańska . Link: : https://youtu.be/qF4l60LfH2Q
Piosenka azjatycka. Link: : https://youtu.be/rFrQMUx_OJs
Dzieci mogą przy piosenkach potańczyć.
4.Warto, aby dzieci poznały własne prawa. Proszę wytłumaczyć trudniejsze pojęcia;
– prawo do życia i tożsamości (posiadania imienia),
– prawo do informacji
– prawo do wychowania w rodzinie,
– prawo do wyrażania własnych poglądów,
– prawo do prywatności,
– prawo do edukacji (nauki),
– prawo do godziwych warunków socjalnych,
– prawo do odpoczynku (zabawy),
– ochrona przed przemocą,
– ochrona przed konfliktem,
– ochrona w procesie karnym,
– prawo do znajomości swoich praw i powoływania się na nie.
5. W celu rozwijania umiejętności matematycznych zachęcam do wykonania ćwiczeń – zaznaczyć wzrastającą liczebność elementów i zaznaczyć elementy wg wielkości od najmniejszego do największego

6. Zachęcam do pokolorowania lub pomalowania wybranego obrazka (-ów).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Życzę powodzenia Alicja Skurniak

 

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Hello Children! Kochani na utrwalenie słówek dotyczących ubrań letnich proponuję dziś zabawić się w projektanta. Waszym zadaniem będzie zaprojektować ubranka dla misia. Pamiętajcie nazywać ubranka, a dodatkowo powtórzcie kolory i części ciała 🙂

Możesz wykorzystać poniższe karty pracy:

Oczywiście nie musisz być projektantem misia, możesz być projektantem swojej ulubionej zabawki, lalki… 🙂

Czekam za Twoimi wytworami 😉 Have a fun 🙂 A.G.