PIĄTEK 5. 06. 2020

Temat: Mój przyjaciel.

Witam wszystkie uśmiechnięte dzieci, a jeśli ktoś jest jeszcze troszkę smutny to też witam i gwarantuję,  że zaraz uśmiech zagości na tej buźce.

1.Posłuchajcie piosenki o kimś bardzo ważnym w naszym życiu ,,Mam przyjaciela’’ klikając poniższy link ;
https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

MAM PRZYJACIELA – @Śpiewanki.tv - Piosenki dla dzieci - YouTube

Przyjaźń to jedno z najważniejszych i najbardziej potrzebnych uczuć w życiu każdego człowieka. Kto znalazł przyjaciela, skarb znalazł.
Gdzie przyjaźń, tam radość.

1. Posłuchajcie wiersza „MÓJ PRZYJACIEL” czytanego przez mamę lub tatę;

Mój przyjaciel, daję słowo jest osoba wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku, po podwórku biega w kasku.
I dla wszystkich się naraża jak policjant albo strażak.
Czasem bywa też piratem, co na statku ma armatę.
Raz rycerską nosi zbroję, innym razem jest kowbojem.
Kiedy się spotkamy w parku to podzieli się koparką.
I pożyczy mi łopatkę lub wiaderko w żółtą kratkę.
Bardzo lubi mleczne krówki i czerwone ciężarówki.
Piłką nożna kopie w błocie, z kotem ściga się po płocie.
A w kieszonce od spódniczki trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel, daję słowo, jest osoba wyjątkową!

2. Odpowiedzcie na klika pytań:
Co to znaczy mieć przyjaciela?
Co to znaczy być czyimś przyjacielem?
Co przyjaciele mogą dla siebie zrobić?

3. A teraz spróbujcie przeczytać wspólnie z rodzicem zdania.

DEKALOG PRZYJAŹNI

😊 Akceptować przyjaciela nawet z jego wadami.
😊 Pomagać, kiedy ma kłopoty.
😊 Pomagać, kiedy ma kłopoty. 
😊 Pożyczać chętnie swoje rzeczy. 
😊 Dzielić się zabawkami.
😊 Mówić sobie miłe rzeczy.

Pamiętajcie, że warto nad sobą trochę popracować, aby mieć koleżanki, kolegów i być może przyjaciół!
Jak znaleźć sobie przyjaciół? Oto kilka rad:
😊Uśmiechajcie się.
😊Rozmawiajcie.
😊Słuchajcie gdy do Was ktoś mówi.
😊Pomagajcie sobie.
😊Dzielcie się.
😊Troszczcie się.

4. Zapraszam dziewczynki i chłopców do zaśpiewania piosenki
,,Zostań moją przyjaciółką” https://www.youtube.com/watch?v=E4tI_GwuGts

Zostań moją przyjaciółką - YouTube

5. A teraz kochane Żabki kilka zadań matematycznych, które tak lubicie.

Będą wam potrzebne liczmany, które posłużą do liczenia. Mogą nimi być, np. klocki, guziki, fasola. Potrzebować będziecie także białej kartki papieru i czegoś do pisania, ponieważ zadaniem waszym będzie napisać odpowiednie działanie. Gotowi? To zaczynamy! Poproście rodziców ( lub przeczytajcie samodzielnie) , aby odczytali wam zadania , następnie ułóżcie odpowiednią do zadania liczbę liczmanów                ( klocków, guzików czy fasolek- w zależności z czego korzystacie). Napiszcie na kartce działanie, czyli odpowiednie cyfry i znaki matematyczne (1, 2, 3, 4 itd. +, – , =) i je odczytajcie. Na koniec udzielcie odpowiedzi na zadania pytania.
Uwaga!!!

Zadanie 1
W koszyczku były 4 klocki. Mama dołożyła jeszcze 6 klocki. Ile jest teraz klocków w koszyczku?
Powinniście teraz wziąć 4 klocki i położyć je przed sobą (ponieważ tyle  było na początku w koszyczku). Następnie dołożyć 6 klocków ( bo mama jeszcze tyle dołożyła do koszyczka). Teraz musimy zastanowić się, ile było razem  w koszyczku. Co musimy zrobić? Musimy policzyć wszystkie ułożone liczmany (klocki, fasolki). Na koniec ułóżmy odpowiednie działanie na stoliku:
4+6= 10
Zatem odpowiedź do zadania będzie brzmiała:
W koszyczku jest teraz 10 klocków.

Poniżej umieszczam przykład jak można się bawić:

Liczenie - dodawanie na cukierkach dla dzieci - YouTube

Zadanie  2.
Na łące kicało sobie 10 zajączków. Nagle 7 z nich skryło się w swojej norce. Ile zajączków pozostało na łące?
Ułóżcie przed sobą 10 liczmanów ( klocków, fasolek), ponieważ początkowo tyle zajączków kicało na łące. Następnie odsuńcie 7 liczmanów ( klocków, fasolek), gdyż tyle zajączków skryło się w norce. Na koniec policzcie, ile liczmanów wam zostało. Ułóżmy odpowiednie działanie:
10 – 7 = 3
Teraz udzielmy końcowej odpowiedzi:
Na łące pozostały 3 zajączki.

Odejmowanie Dla Dzieci Z Ananasem. | Premium Wektor
Możecie próbować sami układać podobne zadania tekstowe na dodawanie i odejmowanie lub poprosić o to swoich rodziców. Niech to będą dla was takie matematyczne zagadki… Możecie inne zadania wydrukować i internetu;

6. Wykonajcie zadania w książkach Tropiciele na stronie 22 oraz w Piszę i liczę na stronie 73. Spójrzcie do Czytanek na strony 74 i 75 może znajdziecie tam jeszcze coś interesującego 😊.

Miłego dnia  !!!  😊 Dorota Marczak

—————————————————————————————

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Już potrafię. Rodzic  prosi, by dziecko naśladowało jego ruchy:

  • stanęło wyprostowane,
  • wyciągnęło obie ręce do sufitu,
  • wyciągnęło obie ręce w bok,
  • wyciągnęło obie ręce przed siebie,
  • dotknęło stóp czubkami palców dłoni,
  • dotknęło lewą dłonią uniesionego prawego kolana (pokazuje R.),
  • dotknęło prawą dłonią uniesionego lewego kolana (pokazuje R.),
  • z zamkniętymi oczami dotknęło czubka nosa palcem wskazującym,
  • podskoczyło kilka razy obunóż,
  • stanęło na jednej nodze z ramionami rozłożonymi na boki.

Zabawa integrująca Pomagamy sobie
Dziecko wskazuje miejsce, do którego chce dotrzeć, i zakłada opaskę na oczy. Rodzic jest przewodnikiem i bezpiecznie słowami prowadzi do wskazanego celu (bez dotykania).  Zamieniamy się rolami. Powtarzamy zabawę dopóki sprawia nam frajdę.

Zabawa ruchowa Kwiatek rośnie.
Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, pochyla tułów do przodu i opiera dłonie o podłogę. Gdy R. mówi: kwiatek rośnie, dziecko bardzo powoli prostuje tułów i wyciąga dłonie jak najwyżej ku górze. Gdy R. mówi: kwiatek więdnie, dziecko wraca do pozycji wyjściowej.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zachęcanie do prac porządkowych w ogrodzie. Bezpieczna zabawa na rowerze, hulajnodze.
Malowanie kolorową kredą na chodniku buziek przedstawiających różne emocje i nazywanie tych emocji.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Zwracanie dziecku uwagi na zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Hello Children! Kochani na utrwalenie słówek dotyczących ubrań letnich proponuję dziś zabawić się w projektanta. Waszym zadaniem będzie zaprojektować ubranka dla misia. Pamiętajcie nazywać ubranka, a dodatkowo powtórzcie kolory i części ciała 🙂

Możesz wykorzystać poniższe karty pracy:

Oczywiście nie musisz być projektantem misia, możesz być projektantem swojej ulubionej zabawki, lalki… 🙂

Czekam za Twoimi wytworami 😉 Have a fun 🙂 A.G.