PONIEDZIAŁEK 08.06.2020r.

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże

Temat: Poznajemy pojazdy

Kochane Zajączki, drodzy Rodzice

Witam Was w kolejnym tygodniu edukacji na odległość. Dzisiaj porozmawiamy sobie o różnych środkach lokomocji.

1.Na początek zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku:

2. Teraz troszkę się poruszamy – zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?
Zapraszamy dzieci w podróż i prosimy, aby ruchem pokazywały pojazd, którym będą się poruszać. Do zabawy możecie zaprosić rodzeństwo 🙂

  • Wyruszają z domu samochodem – dzieci biegają, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymują się, zostawiają samochód na parkingu.
  • Wsiadają do samolotu. Samolot startuje (dzieci kucają), unosi się (dzieci biegną z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kucają).
  • Wsiadają do pociągu (ustawiają się jedno za drugim, poruszają się, trzymając się za ramiona).
  • Dojechały nad piękne jezioro, gdzie wsiadają do kajaka (maszerując, naśladują rękami ruch wiosło­wania).

3. Popatrzcie na obrazki, spróbujcie nazwać środki transportu.

 

4.Pojazdy wokół nas
Na pewno każdy z Was ma w domu jakieś pojazdy. Zgromadźcie różnego ro­dzaju pojazdy (zabawki), które ludziom służą do przemieszczania się, nazwijcie je, posegregujcie według rodzaju, koloru i wielkości.

5. Spróbujcie odgadnąć zagadkę B.Szelągowskiej

Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdża już na stację.
Lato wreszcie się zaczęło.
Czas rozpocząć więc… (Wakacje)

Brawo! Tak, to już niedługo, nadchodzą wakacje ale zanim to się stanie posłuchajcie opowiadania E. Stadmüller Wakacje. Otwórzcie swoje książeczki na str. 74-75.

 

 

 

 

 

– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.
– Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.
– Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?
– Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.
– Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.
– To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.
– I będzie plaża! – zawołała Ada.
– I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.
– Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.
– Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dzia­dzio.
– Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…
– I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.
– Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.
– Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.
– Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.
– Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.
– Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.
– W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć.
– Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.
Jestem ciekawa, czy uważnie słuchaliście 😉 Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania.
– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?
– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?
– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?
– Czym można podróżować w czasie wakacji?

6. A teraz mam dla Was zadanie 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Dokąd pojadą dzieci?
Jak myślicie – Dokąd można pojechać na wakacje? Rodzic czyta zdania i prosi dziecko, aby na ich podstawie odgadło, dokąd pojadą dzieci na wakacje. Połączcie z odpowiednim obrazkiem.

Kasia zobaczy: pole, krowę, konia, kurę. (wieś)
Krzyś zobaczy: statek, piasek, wodę, muszelki. (morze)
Maciek zobaczy: owce, źródło, pagórki, drewniane chaty. (góry)
Wiktoria zobaczy: zabytki, tramwaje, muzeum, skrzyżowania. (miasto)

8. Ala wybiera się z rodzicami na plażę. Wskaż i nazwij przedmioty, które jej się przydadzą. Zastanów się, co jeszcze warto zabrać ze sobą na plażę. Pokoloruj obrazki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Wykonajcie dzisiaj karty pracy w swoich książeczkach, cz.2, str.56

Oraz zadanie dla chętnych dzieci 😉

 

 

 

 

 

 

 

 


Miłego dnia, A.Mazurkiewicz


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z gazetami.
Dziecko stoi na rozłożonej gazecie. Kiedy rodzic włącza nagranie piosenki, wówczas dziecko musi w dowolny sposób zatańczyć na rozłożonej gazecie, nie schodząc poza nią. Kiedy nagranie jest zatrzymywa­ne, dziecko przybiera jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazety. Zachęcam rodzica do włączenia się do zabawy, będzie wesoło  🙂

Zabawa ruchowo-naśladowcza Drzewa owocowe.
Dziecko naśladuje ruchem kolejne etapy sadzenia i wzrostu drzewa owocowego (omówione i pokazane przez R.). Najpierw naśladuje kopanie dołu łopatą, sadzenie sadzonki drzewa owocowego, podlewanie. Potem drzewo rośnie – powoli wstaje z przysiadu podpartego i wyciąga ręce w górę. Gdy na drzewie są już dojrzałe owoce, należy je zebrać do koszyka – dziecka naśladuje zrywanie jabłek z wysokich gałęzi.

Ćwiczenie wzmacniające poczucie własnej wartości – Lustro.
Dziecko stoi przed lustrem, tak aby była widoczna cała sylwetka. Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. Rodzic może uzupełniać wypo­wiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy. Na koniec wypowiedzi rodzic mówi: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!

ZABAWY NA  POWIETRZU
Uświadamianie dzieciom znaczenia świeżego powietrza dla zdrowia.
Ciepło – zimno.  Chowamy  zabawkę . Jeśli dziecko idzie w dobrym kierunku mówimy ciepło, jeśli w złym – zimno. Jeśli jest blisko, mówimy gorąco. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zamienić się rolami  J

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂

 

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Hello Children! Kochani na utrwalenie słówek dotyczących ubrań letnich proponuję dziś zabawić się w projektanta. Waszym zadaniem będzie zaprojektować ubranka dla misia. Pamiętajcie nazywać ubranka, a dodatkowo powtórzcie kolory i części ciała 🙂

Możesz wykorzystać poniższe karty pracy:

Oczywiście nie musisz być projektantem misia, możesz być projektantem swojej ulubionej zabawki, lalki… 🙂

Czekam za Twoimi wytworami 😉 Have a fun 🙂 A.G.