Witajcie Pszczółki!

1.Zapraszam do wysłuchania wiersza Bożeny Formy pt. „W sklepie zoologicznym”.

Ulicami miasta idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt: myszki i szynszyle, kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki, jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone zwierzątko dostanie.

Odpowiedzcie na pytania:
Przed jakim sklepem przystanęli Ma­ciuś z mamą?
Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
Jak wygląda szynszyla? ( odszukaj w książkach lub albumach , ewentualnie w internecie)

2.Teraz czas na zabawę z cyfrą 10.

http://www.wikom.pl/pm72lodz/upload/user/karty_pracy_gr2/19.05.2020_monografia_10.docx

Przygotujcie 10 zwierzątek plastikowych lub innych przedmiotów.

Opowiedzcie, jak ta liczba wygląda?

Określcie, z której strony stoi 1, a z której 0.

Rysuj palcem po plecach rodzica  liczbę 10.

Narysuj palcem w piasku lub kaszy mannie liczbe 10.

Wykonaj w/w liczbę z plasteliny/

Zabawa ruchowa. Na podłodze leżą ułożone kolejno karteczki z liczbami od 1 do 10. Podczas muzyki poruszaj się po pokoju. Na przerwę w muzyce rodzic podaje cyfrę przy której musisz stanąć.

3.Wykonaj Karty Pracy 4. 15.

4.„Akwarium” – zabawa muzyczno-plastyczna. Dziecko ma do dyspozycji kartkę A3 i kolorowe farby oraz pędzle. Przy spokojnej melodii maluje fale lub pętle od lewej strony kartki do prawej w tempie słuchanej muzyki. Następnie wycina z kolorowego papieru rośliny i naklejają je na kartkę. Z tektury/ papieru wycina kształty rybek i ozdabiają je. Z kolorowych tasiemek i sznurków doklejają im ogony. Z rozsypanki literowej (karta pracy) układa wyraz AKWARIUM – można pokazać dziecku wzór wyrazu.

http://www.wikom.pl/pm72lodz/upload/user/karty_pracy_gr2/19.05.2020_rozsypanka_literowa.docx

Dobrej zabawy!

J. Sikora

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z gazetami.
Dziecko stoi na rozłożonej gazecie. Kiedy rodzic włącza nagranie piosenki, wówczas dziecko musi w dowolny sposób zatańczyć na rozłożonej gazecie, nie schodząc poza nią. Kiedy nagranie jest zatrzymywa­ne, dziecko przybiera jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazety. Zachęcam rodzica do włączenia się do zabawy, będzie wesoło  🙂

Zabawa ruchowo-naśladowcza Drzewa owocowe.
Dziecko naśladuje ruchem kolejne etapy sadzenia i wzrostu drzewa owocowego (omówione i pokazane przez R.). Najpierw naśladuje kopanie dołu łopatą, sadzenie sadzonki drzewa owocowego, podlewanie. Potem drzewo rośnie – powoli wstaje z przysiadu podpartego i wyciąga ręce w górę. Gdy na drzewie są już dojrzałe owoce, należy je zebrać do koszyka – dziecka naśladuje zrywanie jabłek z wysokich gałęzi.

Ćwiczenie wzmacniające poczucie własnej wartości – Lustro.
Dziecko stoi przed lustrem, tak aby była widoczna cała sylwetka. Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. Rodzic może uzupełniać wypo­wiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy. Na koniec wypowiedzi rodzic mówi: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!

ZABAWY NA  POWIETRZU
Uświadamianie dzieciom znaczenia świeżego powietrza dla zdrowia.
Ciepło – zimno.  Chowamy  zabawkę . Jeśli dziecko idzie w dobrym kierunku mówimy ciepło, jeśli w złym – zimno. Jeśli jest blisko, mówimy gorąco. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zamienić się rolami  J

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂