Witajcie Pszczółki!
1.Zapraszam do wysłuchania wiersza Bożeny Formy pt. „W sklepie zoologicznym”.
Ulicami miasta idzie Maciuś z mamą.
Nagle przed sklepem na chwilę przystanął.
W sklepie pełno zwierząt: myszki i szynszyle, kolorowe ryby.
Skąd ich tutaj tyle?!
Papugi, kanarki, jest też morska świnka,
a w akwarium mieszka żółwiowa rodzinka.
Może da się wreszcie namówić dziś mamę
i Maciuś wymarzone zwierzątko dostanie.
Odpowiedzcie na pytania:
Przed jakim sklepem przystanęli Maciuś z mamą?
Jakie zwierzęta zobaczył Maciuś?
Jak wygląda szynszyla? ( odszukaj w książkach lub albumach , ewentualnie w internecie)
2.Teraz czas na zabawę z cyfrą 10.
http://www.wikom.pl/pm72lodz/upload/user/karty_pracy_gr2/19.05.2020_monografia_10.docx
Przygotujcie 10 zwierzątek plastikowych lub innych przedmiotów.
Opowiedzcie, jak ta liczba wygląda?
Określcie, z której strony stoi 1, a z której 0.
Rysuj palcem po plecach rodzica liczbę 10.
Narysuj palcem w piasku lub kaszy mannie liczbe 10.
Wykonaj w/w liczbę z plasteliny/
Zabawa ruchowa. Na podłodze leżą ułożone kolejno karteczki z liczbami od 1 do 10. Podczas muzyki poruszaj się po pokoju. Na przerwę w muzyce rodzic podaje cyfrę przy której musisz stanąć.
3.Wykonaj Karty Pracy 4. 15.
4.„Akwarium” – zabawa muzyczno-plastyczna. Dziecko ma do dyspozycji kartkę A3 i kolorowe farby oraz pędzle. Przy spokojnej melodii maluje fale lub pętle od lewej strony kartki do prawej w tempie słuchanej muzyki. Następnie wycina z kolorowego papieru rośliny i naklejają je na kartkę. Z tektury/ papieru wycina kształty rybek i ozdabiają je. Z kolorowych tasiemek i sznurków doklejają im ogony. Z rozsypanki literowej (karta pracy) układa wyraz AKWARIUM – można pokazać dziecku wzór wyrazu.
http://www.wikom.pl/pm72lodz/upload/user/karty_pracy_gr2/19.05.2020_rozsypanka_literowa.docx
Dobrej zabawy!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec z gazetami.
Dziecko stoi na rozłożonej gazecie. Kiedy rodzic włącza nagranie piosenki, wówczas dziecko musi w dowolny sposób zatańczyć na rozłożonej gazecie, nie schodząc poza nią. Kiedy nagranie jest zatrzymywane, dziecko przybiera jak najbardziej dziwne pozy, nie wykraczając poza linię gazety. Zachęcam rodzica do włączenia się do zabawy, będzie wesoło 🙂
Zabawa ruchowo-naśladowcza Drzewa owocowe.
Dziecko naśladuje ruchem kolejne etapy sadzenia i wzrostu drzewa owocowego (omówione i pokazane przez R.). Najpierw naśladuje kopanie dołu łopatą, sadzenie sadzonki drzewa owocowego, podlewanie. Potem drzewo rośnie – powoli wstaje z przysiadu podpartego i wyciąga ręce w górę. Gdy na drzewie są już dojrzałe owoce, należy je zebrać do koszyka – dziecka naśladuje zrywanie jabłek z wysokich gałęzi.
Ćwiczenie wzmacniające poczucie własnej wartości – Lustro.
Dziecko stoi przed lustrem, tak aby była widoczna cała sylwetka. Rodzic prosi, aby dziecko przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. Rodzic może uzupełniać wypowiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy. Na koniec wypowiedzi rodzic mówi: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!
ZABAWY NA POWIETRZU
Uświadamianie dzieciom znaczenia świeżego powietrza dla zdrowia.
Ciepło – zimno. Chowamy zabawkę . Jeśli dziecko idzie w dobrym kierunku mówimy ciepło, jeśli w złym – zimno. Jeśli jest blisko, mówimy gorąco. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zamienić się rolami J
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂