Dzieci znają zwierzęta znajdujące się w zoo. Warto, aby wiedziały jak zachować się w trakcie zwiedzania i dlaczego takie miejsca są przygotowane
dla zwiedzających,
1.Proszę odczytać wiersz i zwrócić uwagę dlaczego trzeba zachować ostrożność w trakcie zwiedzania „ W zoo „
By kolibry przez wronę
Nie zostały zjedzone,
By przypadkiem też wrony
Nie zjadł lis wygłodzony,
Żeby lisa zaś przy tym
Nie zjadł wilk z apetytem,
By pantera w chwil kilka
Nie zdążyła zjeść wilka I pantery,
by tygrys Na śniadanie nie przegryzł,
By tygrysa (zgadliście!)
Nie zjadł lew, oczywiście…
O to dbać musi stale
, Pilnie patrząc wokoło
Stary Michał Kawalec,
Co dozorcą jest w ZOO.
Musi dbać i o siebie,
Żeby sam przypadkiem
Lwią się nie stał kolacją
Lub tygrysim obiadkiem
2.Proszę wymienić zwierzęta przedstawione na obrazku, wyklaskać też sylaby w wyrazach.

3. Proszę wykonać tukana z wkładki 3 d
4. Warto zachęcić dziecko do wykonania klatek z dostępnych klocków , włożenia
do nich zwierzątek, jeśli dziecko nie posiada, to można je ulepić z plasteliny, lub zrobić z papieru
.

5. Proszę przeczytać jakie zasady obowiązują w Zoo i uzasadnić dlaczego warto im się podporządkować, a jakie mogą być konsekwencje ich lekceważenia.

Zachęcam do pracy i pozdrawiam Alicja Skurniak

 PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.
Dziecko stoi w pokoju i pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica:                                                                                                                                                                                                                                              Dziecko:
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku.             maszeruje w miejscu,
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu,             przeskakuje z nogi na  nogę,
przy alei stoi parkowa ławeczka.                                            wykonuje przysiad,
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę.       podskakuje tak jak wiewiórka,
Przysiadamy na kolejnej ławce,                                              wykonuje przysiad,
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.    wykonuje kolejne przysiady,
Idziemy jednak dalej.                                                              maszeruje w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak.                                            rozgląda się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy.                                        dziecko siada lub kładzie się na dywanie.

Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale.
Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmien­nym tempie).

Zabawa rozwijająca szybką reakcję na sygnał Burza.
Kiedy rodzic wyklaskuje rytm , dziecko spaceruje i rozgląda się wokół siebie. Kiedy R. tupnie nogą, to sygnał, że zbliża się burza – dziecko ma kucnąć i nakryć głowę rękami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tropiciel – w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny   prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym  poleceniem  może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków J

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

ZOO Animals 😉

https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

Hello Children 🙂 dziś wzbogacamy słownictwo związane z ZOO Animals 😉 przez nasze zajęcia w przedszkolu już na pewno te słówka się przewinęły, dlatego myślę, że to będzie dla Was bardziej powtórka ..

SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z DZIKIMI ZWIERZĘTAMI:
TIGER – tygrys
LION – lew
ZEBRA – zebra
MONKEY – małpka
ELEPHANT – słoń
CROCODILE – krokodyl

Spróbujcie w swoich zabawkach, gazetach, książkach odnaleźć te zwierzątka i pobawcie się z nimi, nazywając je po angielsku. Możecie również je policzyć i ponazywać dominujące w nich kolory po angielsku 🙂
W przerwie pośpiewajcie i potańczcie do piosenki https://youtu.be/OwRmivbNgQk

I uwaga… coś się poprzestawiało w poniższej karcie pracy. Pomożecie poprzestawiać tak zwierzątka, żeby wszystko było na swoim miejscu?

Hooohooo…Can you clap your hands? Yes or No? Show me :)))

Steve and Maggie bardzo chcą Cię jeszcze zabrać do ZOO. Jeśli masz ochotę kliknij na link i powtarzaj słówka po nich 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM

Jeśli po obejrzeniu filmiku będziesz miał ochotę jeszcze trochę popracować to rozetnij poniższe puzzle ze zwierzątkiem. Nazwij je, pokoloruj i spróbuj ponownie ułożyć 🙂

Good Job! Bye bye Friends, A.G. 🙂