WTOREK  09.06.2020r.

Temat: Miło spędzam czas

Dzień dobry!

1.Na początek trochę gimnastyki

Please use proper YouTube video URL.


2. A teraz poćwiczymy rączki – rysowanie linii łamanych.
Dzieci rysują góry według instrukcji rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).

 

 

 

 

 

 


3. Co to za słowa?
– ćwiczenia słuchowe
Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, czap-ka, a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowo.
Które nakrycia głowy nosimy latem? Otoczcie zieloną kredką lub wskażcie paluszkiem.

 

 

 

 

 

 


4. Wakacyjne akcesoria –
ćwiczenia dotykowe
Przygotujcie małą walizkę oraz przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np. okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały. Będziecie również potrzebować opaskę do zasłonięcia oczu. Rodzic podaje dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

5. Spójrzcie na obrazki.
Powiedzcie, co przedstawiają? Czy Wam się podobają i dlaczego?

6. Posłuchajcie piosenki Niech żyją wakacje

Po wysłuchaniu utworu porozmawiajcie z rodzicami, spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Co można robić podczas wakacji nad morzem?
Jak można spędzać czas w górach?
Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?
Co można robić latem w domu?
Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?

7. Co będzie pływać, a co nie? – eksperyment z wodą
Potrzebne będą: dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk). Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i próbuje określić, jaka jest zwykle woda w morzu, jeziorze. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbują określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

8. Zabawa matematyczna „Pakujemy walizkę”.
Przygotujcie pięć przedmiotów potrzebnych na wakacjach różnej wielkości. Rodzic rozkłada kolejno przedmioty. Prosi, aby dziecko ułożyło je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy przedmioty od prawej strony i od lewej strony. Ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

9. Czas na zadania  🙂
Zad.1. Połącz zwierzęta morskie z cieniem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad. 2 Połącz w pary

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad.3. Rysuj po śladzie. Pokoloruj obrazek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zachęcam do wykonania pracy plastycznej.
Lody na patyku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Albo lody z wykorzystaniem płatków kosmetycznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłej zabawy, A. Mazurkiewicz 🙂 🙂


 PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.
Dziecko stoi w pokoju i pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica:                                                                                                                                                                                                                                              Dziecko:
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku.             maszeruje w miejscu,
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu,             przeskakuje z nogi na  nogę,
przy alei stoi parkowa ławeczka.                                            wykonuje przysiad,
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę.       podskakuje tak jak wiewiórka,
Przysiadamy na kolejnej ławce,                                              wykonuje przysiad,
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.    wykonuje kolejne przysiady,
Idziemy jednak dalej.                                                              maszeruje w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak.                                            rozgląda się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy.                                        dziecko siada lub kładzie się na dywanie.

Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale.
Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmien­nym tempie).

Zabawa rozwijająca szybką reakcję na sygnał Burza.
Kiedy rodzic wyklaskuje rytm , dziecko spaceruje i rozgląda się wokół siebie. Kiedy R. tupnie nogą, to sygnał, że zbliża się burza – dziecko ma kucnąć i nakryć głowę rękami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tropiciel – w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny   prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym  poleceniem  może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków J

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂