WTOREK, 09.06.2020r.
Temat dnia: Miło spędzam czas..Na plaży jest fajnie.
Witajcie Kochani! Uwaga kto z Was chce pojechać we wakacje nad morze? Kto w góry? Kto nad jeziora? Czy do lasu? Jakie miejsca wskazaliście wczoraj ? Spójrzcie na obrazki/zdjęcia poniżej. Powiedzcie, co przedstawiają, czy Wam się podobają i dlaczego? Co tam można robić?
Posłuchajcie teraz piosenki Śpiewających Brzdąców „Rodzinna wycieczka”. Zachęcam do jej nauki 🙂 Spróbuj sam wymyślić układ do piosenki 😉
https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg
Podoba Ci się ta piosenka? Jest ona wesoła czy smutna?:)
Spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:
− Jak myślisz, gdzie w piosence i czym jadą dzieci?
− Co było widać z mostu?
− Co robili turyści w piosence?
− Co można robić podczas wakacji nad morzem?
− Jak można spędzać czas w górach?
− Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?
− Co można robić latem w domu?
Spróbuj połączyć ze sobą takie same muszelki:
Policz ile muszelek leży na plaży. Jeśli masz ochotę możesz pokolorować obrazek.
Wskaż i pokoloruj rzeczy, które zabieramy ze sobą na plażę albo basen:
Spróbuj rozszyfrować poniższą zagadkę. Powiedz, co będzie następne. Jeśli masz możliwość możesz też narysować i pokolorować 🙂
To jeszcze jedna mała zagadka..pamiętacie jakie są podstawowe kolory? Mam nadzieję, że tak. Zapraszam Was jeszcze dziś do małego eksperymentu z kolorami.
Eksperyment „Kolorowa kapusta”:
Co będzie nam potrzebne?
• 2,5 łyżeczki sody oczyszczonej
• 2,5 łyżeczki kwasku cytrynowego
• 5 szklanek wody
• 5 szklanek
• 2 pipetki/ strzykawki
• 2 liście czerwonej kapusty
Jak wykonać doświadczenie?
Liście kapusty drobno siekamy, ugniatamy, zalewamy jedną szklanką ciepłej wody i odstawiamy na dziesięć minut. Następnie przecedzamy i wlewamy do szklanki, wkładamy pipetki.
Do pozostałych czterech szklanek wlewamy czystą wodę, do 3/4 wysokości.
• 1 szklanka: pół łyżeczki sody
• 2 szklanka: 2 łyżeczki sody
• 3 szklanka: pół łyżeczki kwasku
• 4 szklanka: 2 łyżeczki kwasku
Dokładnie mieszamy. Następnie nabieramy do pipetki sok z kapusty i wpuszczamy do szklanek. Te z sodą zabarwią się na niebiesko, te z kwaskiem na różowo. Mocniejsze roztwory można zmieszać ze sobą i wywołać musowanie.
Jeśli dasz radę to wykonaj swoje karty pracy, cz.2, str. 58. Jeśli jesteś teraz bardzo zmęczony, idź odpocznij. Pobaw się swoimi klockami do pokoju albo wyjdź na dwór i pobaw się w piaskownicy 🙂
Miłego dnia i zabaw, A.G. 🙂
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.
Dziecko stoi w pokoju i pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica: Dziecko:
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku. maszeruje w miejscu,
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu, przeskakuje z nogi na nogę,
przy alei stoi parkowa ławeczka. wykonuje przysiad,
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę. podskakuje tak jak wiewiórka,
Przysiadamy na kolejnej ławce, wykonuje przysiad,
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej. wykonuje kolejne przysiady,
Idziemy jednak dalej. maszeruje w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak. rozgląda się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy. dziecko siada lub kładzie się na dywanie.
Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale.
Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmiennym tempie).
Zabawa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Burza.
Kiedy rodzic wyklaskuje rytm , dziecko spaceruje i rozgląda się wokół siebie. Kiedy R. tupnie nogą, to sygnał, że zbliża się burza – dziecko ma kucnąć i nakryć głowę rękami.
ZABAWY NA POWIETRZU
Tropiciel – w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności posługiwania się chusteczką do nosa.
Utrwalenie zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków J
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
ZOO Animals 😉
https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs
Hello Children 🙂 dziś wzbogacamy słownictwo związane z ZOO Animals 😉 przez nasze zajęcia w przedszkolu już na pewno te słówka się przewinęły, dlatego myślę, że to będzie dla Was bardziej powtórka ..
SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z DZIKIMI ZWIERZĘTAMI:
TIGER – tygrys
LION – lew
ZEBRA – zebra
MONKEY – małpka
ELEPHANT – słoń
CROCODILE – krokodyl
Spróbujcie w swoich zabawkach, gazetach, książkach odnaleźć te zwierzątka i pobawcie się z nimi, nazywając je po angielsku. Możecie również je policzyć i ponazywać dominujące w nich kolory po angielsku 🙂
W przerwie pośpiewajcie i potańczcie do piosenki https://youtu.be/OwRmivbNgQk
I uwaga… coś się poprzestawiało w poniższej karcie pracy. Pomożecie poprzestawiać tak zwierzątka, żeby wszystko było na swoim miejscu?
Hooohooo…Can you clap your hands? Yes or No? Show me :)))
Steve and Maggie bardzo chcą Cię jeszcze zabrać do ZOO. Jeśli masz ochotę kliknij na link i powtarzaj słówka po nich 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM
Jeśli po obejrzeniu filmiku będziesz miał ochotę jeszcze trochę popracować to rozetnij poniższe puzzle ze zwierzątkiem. Nazwij je, pokoloruj i spróbuj ponownie ułożyć 🙂
Good Job! Bye bye Friends, A.G. 🙂