Witam Was kochani we wtorek. Wczoraj 8 czerwca świętowaliśmy Dzień Oceanów. Z tej okazji mamy dla Was ciekawe propozycje zabaw i zadań do wykonania w domu. Życzę miłej zabawy!

1.Na początek poćwiczymy Wasze buźki. Zaczniemy od zabawy logopedycznej. Rodzice! Zademonstrujcie dzieciom, jak należy wykonać to ćwiczenie.
– Dzieciaczki otwórzcie buźki i zamykajcie, tak jak pyszczkiem robi rybka – wysuńcie wargi do przodu zaokrąglając je w kształt litery “o” i poruszajcie ustami.- Kiedy Wasze buźki są już rozruszane, jesteście gotowi na kolejne zadanie.

2. Będąc w tematyce morskiej nie może zabraknąć Waszej ulubionej zabawy muzyczno – ruchowej „Baby Shark” klikając link https://youtu.be/XqZsoesa55w
Zaproście więc do zabawy rodziców oraz rodzeństwo i wykonujcie ruchy zgodnie z tym co pokazują dzieci.

Prime Video: Pinkfong! Baby Shark & More Animal Songs

3. Dziś tematem naszych zajęć będzie wypoczynek nad jeziorem, przyjrzyjcie się obrazkom.Postarajcie się odpowiedzieć na pytanie: Czym różni się krajobraz nadmorski od krajobrazu jezior? Co takiego samego można spotkać nad jeziorem i nad morzem?

Polskie jeziora - zdjęcie - Fotoblog dario4.flog.pl

Nad jeziorem.

Biuro Podróży Junior - Białystok

Nad morzem.

4. Aby rozbudzić Wasze zainteresowanie jeziorami obejrzyjcie film edukacyjny z serii ,,Wędrówki skrzata Borówki”, klikając jak zwykle link: https://www.youtube.com/watch?v=kW0v7yvcLZA

Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 10 - Jezioro - YouTube

5. „Żabki w jeziorze” – zabawa oddechowa. Rodzic rozkłada kawałek niebieskiego kartonu bądź materiału. Dziecko siada od niego w odległości ok. 50 cm. Każdy uczestnik  ma kilka piłek ping-pongowych. Na hasło: żabki do wody – dziecko stara się „wdmuchnąć” je na niebieski materiał.

6. A teraz otwórzcie proszę książki Tropiciele, karty pracy cz. 4 na stronie 25 i opowiedzcie co zobaczyliście? treści ilustracji, nazywając osoby, czynności i stany. Następnie proszę rodzica aby  zadawał zagadki.Wykorzystajcie  liczby i znaki ze szafki.

Zagadka 1. Pak łapie ryby. Złowił 6 dużych i 3 małe. Ile ryb ma Pak? Rodzic układa działanie z liczb: 6+3=?. Dziecko liczy i kładzie we właściwym miejscu odpowiednią liczbę.     ,,  9 ”

Zagadka 2. Supełek widział żaglówki. Było ich 6, potem dopłynęły jeszcze 3. Ile żaglówek widział Supełek?
                                                         6+3=9
Dziecko układa z liczb całe działanie. Następne zagadki układają i opisują liczbami same dzieci. Na koniec wykonują polecenie w KP4.25.

7. „Co robimy na wakacjach?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Czytanki na stronie 77. Dzieci najpierw odczytują tekst wyrazowo-obrazkowy, a następnie odpowiadają na pytania rodzica:np.                               
– Co dzieci pakują do walizek?
– W jakim miejscu będą nocować?                                                                                  – W czym będą spać?
– Co robią nad jeziorem?

8. Na zakończenie bajka o  Bolku  i Lolku, którzy odpoczywali nad jeziorem. https://www.youtube.com/watch?v=6O4sc7Gn0o8
Bolek i Lolek przygody 7 - Nad jeziorem - video dailymotion

Serdecznie pozdrawiam:) Dorota Marczak

—————————————————————————————————