Witam Was kochani we wtorek. Wczoraj 8 czerwca świętowaliśmy Dzień Oceanów. Z tej okazji mamy dla Was ciekawe propozycje zabaw i zadań do wykonania w domu. Życzę miłej zabawy!
1.Na początek poćwiczymy Wasze buźki. Zaczniemy od zabawy logopedycznej. Rodzice! Zademonstrujcie dzieciom, jak należy wykonać to ćwiczenie.
– Dzieciaczki otwórzcie buźki i zamykajcie, tak jak pyszczkiem robi rybka – wysuńcie wargi do przodu zaokrąglając je w kształt litery “o” i poruszajcie ustami.- Kiedy Wasze buźki są już rozruszane, jesteście gotowi na kolejne zadanie.
2. Będąc w tematyce morskiej nie może zabraknąć Waszej ulubionej zabawy muzyczno – ruchowej „Baby Shark” klikając link https://youtu.be/XqZsoesa55w
Zaproście więc do zabawy rodziców oraz rodzeństwo i wykonujcie ruchy zgodnie z tym co pokazują dzieci.
3. Dziś tematem naszych zajęć będzie wypoczynek nad jeziorem, przyjrzyjcie się obrazkom.Postarajcie się odpowiedzieć na pytanie: Czym różni się krajobraz nadmorski od krajobrazu jezior? Co takiego samego można spotkać nad jeziorem i nad morzem?
Nad jeziorem.
Nad morzem.
4. Aby rozbudzić Wasze zainteresowanie jeziorami obejrzyjcie film edukacyjny z serii ,,Wędrówki skrzata Borówki”, klikając jak zwykle link: https://www.youtube.com/watch?v=kW0v7yvcLZA
5. „Żabki w jeziorze” – zabawa oddechowa. Rodzic rozkłada kawałek niebieskiego kartonu bądź materiału. Dziecko siada od niego w odległości ok. 50 cm. Każdy uczestnik ma kilka piłek ping-pongowych. Na hasło: żabki do wody – dziecko stara się „wdmuchnąć” je na niebieski materiał.
6. A teraz otwórzcie proszę książki Tropiciele, karty pracy cz. 4 na stronie 25 i opowiedzcie co zobaczyliście? treści ilustracji, nazywając osoby, czynności i stany. Następnie proszę rodzica aby zadawał zagadki.Wykorzystajcie liczby i znaki ze szafki.
Zagadka 1. Pak łapie ryby. Złowił 6 dużych i 3 małe. Ile ryb ma Pak? Rodzic układa działanie z liczb: 6+3=?. Dziecko liczy i kładzie we właściwym miejscu odpowiednią liczbę. ,, 9 ”
Zagadka 2. Supełek widział żaglówki. Było ich 6, potem dopłynęły jeszcze 3. Ile żaglówek widział Supełek?
6+3=9
Dziecko układa z liczb całe działanie. Następne zagadki układają i opisują liczbami same dzieci. Na koniec wykonują polecenie w KP4.25.
7. „Co robimy na wakacjach?” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Czytanki na stronie 77. Dzieci najpierw odczytują tekst wyrazowo-obrazkowy, a następnie odpowiadają na pytania rodzica:np.
– Co dzieci pakują do walizek?
– W jakim miejscu będą nocować? – W czym będą spać?
– Co robią nad jeziorem?
8. Na zakończenie bajka o Bolku i Lolku, którzy odpoczywali nad jeziorem. https://www.youtube.com/watch?v=6O4sc7Gn0o8
Serdecznie pozdrawiam:) Dorota Marczak
—————————————————————————————————