WTOREK- 09.06.2020     MIŁO SPĘDZAM CZAS.
Witajcie Kochani!

Zapraszam do wspólnej zabawy!Brak opisu.

Jako pierwszą zabawę proponuję „Co to za słowo?”. Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, (można utrudnić dziecku zadanie i zamiast dzielić na sylaby można głoskować ), a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowa.

Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.
Do tej zabawy będziecie potrzebowali opaskę do zasłonięcia oczu i kilka przedmiotów, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały itp. Rodzic zasłania dziecku oczy i daje do ręki dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

Wysłuchajcie tekstu piosenki „Wakacje” i odpowiedzcie na pytania.

 

Fale, morskie fale  i piasek na plaży,
o letniej zabawie  każdy przecież marzy.

Ref.: Lato, lato, lato  dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem  miło spędzasz czas.

Góry, nasze góry  i pachnące lasy,
plecak zabieramy,  jedziemy na wczasy.

Ref.: Lato, lato…

Rzeki i jeziora  już na nas czekają,
wiosła i kajaki  na spływ zapraszają.

Ref.: Lato, lato…

 

Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co można robić podczas wakacji nad morzem?
− Jak można spędzać czas w górach?
− Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?
− Co można robić latem w domu?
− Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?

 

Pora na eksperyment! Potrzebne będą dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk). Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych. Kartki, ołówki.
Dziecko rysuje góry według instrukcji Rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).

Zabawa matematyczna Muszelki.      
Pięć muszelek różnej wielkości.
Rodzic rozkłada kolejne muszelki, mówiąc, że pochodzą one znad morza. Prosi, aby dziecko opisało ich wygląd, a następnie ułożyło je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy muszelki od prawej strony i od lewej strony. Ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

Praca plastyczna Żaglówki na jeziorze.Brak opisu.
 Potrzebne będą: okrągły talerzyk papierowy, farby, pędzel, kubeczek z wodą, dwa trapezy i trójkąty wycięte z papieru kolorowego, klej. Dziecko maluje połowę talerzyka papierowego na żółto, a połowę na niebiesko. Na niebieskiej części układa i przykleja  żaglówki: z dwóch trójkątów i trapezu jako podstawy.

Karty pracy dla chętnych

Znajdź 5 różnic|
Brak opisu.
Brak opisu.Brak opisu.

Pozdrawiam i życzę miłej pracy . Nie zapomnijcie o wysyłaniu zdjęć z Waszej zdalnej nauki. Pozdrawiam Marta U.

………………………………………………………………………………………………………………………

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.
Dziecko stoi w pokoju i pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica:                                                                                                                                                                                                                                              Dziecko:
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku.             maszeruje w miejscu,
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu,             przeskakuje z nogi na  nogę,
przy alei stoi parkowa ławeczka.                                            wykonuje przysiad,
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę.       podskakuje tak jak wiewiórka,
Przysiadamy na kolejnej ławce,                                              wykonuje przysiad,
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej.    wykonuje kolejne przysiady,
Idziemy jednak dalej.                                                              maszeruje w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak.                                            rozgląda się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy.                                        dziecko siada lub kładzie się na dywanie.

Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale.
Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmien­nym tempie).

Zabawa rozwijająca szybką reakcję na sygnał Burza.
Kiedy rodzic wyklaskuje rytm , dziecko spaceruje i rozgląda się wokół siebie. Kiedy R. tupnie nogą, to sygnał, że zbliża się burza – dziecko ma kucnąć i nakryć głowę rękami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tropiciel – w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny   prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym  poleceniem  może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków J

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.  🙂

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

ZOO Animals 😉

https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

Hello Children 🙂 dziś wzbogacamy słownictwo związane z ZOO Animals 😉 przez nasze zajęcia w przedszkolu już na pewno te słówka się przewinęły, dlatego myślę, że to będzie dla Was bardziej powtórka ..

SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z DZIKIMI ZWIERZĘTAMI:
TIGER – tygrys
LION – lew
ZEBRA – zebra
MONKEY – małpka
ELEPHANT – słoń
CROCODILE – krokodyl

Spróbujcie w swoich zabawkach, gazetach, książkach odnaleźć te zwierzątka i pobawcie się z nimi, nazywając je po angielsku. Możecie również je policzyć i ponazywać dominujące w nich kolory po angielsku 🙂
W przerwie pośpiewajcie i potańczcie do piosenki https://youtu.be/OwRmivbNgQk

I uwaga… coś się poprzestawiało w poniższej karcie pracy. Pomożecie poprzestawiać tak zwierzątka, żeby wszystko było na swoim miejscu?

Hooohooo…Can you clap your hands? Yes or No? Show me :)))

Steve and Maggie bardzo chcą Cię jeszcze zabrać do ZOO. Jeśli masz ochotę kliknij na link i powtarzaj słówka po nich 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM

Jeśli po obejrzeniu filmiku będziesz miał ochotę jeszcze trochę popracować to rozetnij poniższe puzzle ze zwierzątkiem. Nazwij je, pokoloruj i spróbuj ponownie ułożyć 🙂

Good Job! Bye bye Friends, A.G. 🙂