WTOREK- 09.06.2020 MIŁO SPĘDZAM CZAS.
Witajcie Kochani!
Zapraszam do wspólnej zabawy!
Jako pierwszą zabawę proponuję „Co to za słowo?”. Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, (można utrudnić dziecku zadanie i zamiast dzielić na sylaby można głoskować ), a zadaniem dziecka jest powiedzieć całe słowa.
Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.
Do tej zabawy będziecie potrzebowali opaskę do zasłonięcia oczu i kilka przedmiotów, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały itp. Rodzic zasłania dziecku oczy i daje do ręki dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.
Wysłuchajcie tekstu piosenki „Wakacje” i odpowiedzcie na pytania.
Fale, morskie fale i piasek na plaży,
o letniej zabawie każdy przecież marzy.
Ref.: Lato, lato, lato dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem miło spędzasz czas.
Góry, nasze góry i pachnące lasy,
plecak zabieramy, jedziemy na wczasy.
Ref.: Lato, lato…
Rzeki i jeziora już na nas czekają,
wiosła i kajaki na spływ zapraszają.
Ref.: Lato, lato…
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co można robić podczas wakacji nad morzem?
− Jak można spędzać czas w górach?
− Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?
− Co można robić latem w domu?
− Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?
Pora na eksperyment! Potrzebne będą dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk). Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.
Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych. Kartki, ołówki.
Dziecko rysuje góry według instrukcji Rodzica, zaczynając od dołu kartki (np. lekko w górę, lekko w dół itp.).
Zabawa matematyczna Muszelki.
Pięć muszelek różnej wielkości.
Rodzic rozkłada kolejne muszelki, mówiąc, że pochodzą one znad morza. Prosi, aby dziecko opisało ich wygląd, a następnie ułożyło je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy muszelki od prawej strony i od lewej strony. Ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.
Praca plastyczna Żaglówki na jeziorze.
Potrzebne będą: okrągły talerzyk papierowy, farby, pędzel, kubeczek z wodą, dwa trapezy i trójkąty wycięte z papieru kolorowego, klej. Dziecko maluje połowę talerzyka papierowego na żółto, a połowę na niebiesko. Na niebieskiej części układa i przykleja żaglówki: z dwóch trójkątów i trapezu jako podstawy.
Karty pracy dla chętnych
Znajdź 5 różnic|
Pozdrawiam i życzę miłej pracy . Nie zapomnijcie o wysyłaniu zdjęć z Waszej zdalnej nauki. Pozdrawiam Marta U.
………………………………………………………………………………………………………………………
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa ruchowa Spacer z rodziną.
Dziecko stoi w pokoju i pokazuje ruchem historyjkę opowiadaną przez rodzica: Dziecko:
Jest piękna pogoda, idziemy całą rodziną do parku. maszeruje w miejscu,
Na ścieżce błyszczy kałuża, po wiosennym deszczu, przeskakuje z nogi na nogę,
przy alei stoi parkowa ławeczka. wykonuje przysiad,
Idąc dalej, spotykamy skaczącą po drzewach wiewiórkę. podskakuje tak jak wiewiórka,
Przysiadamy na kolejnej ławce, wykonuje przysiad,
i nie możemy się zdecydować, czy odpocząć, czy iść dalej. wykonuje kolejne przysiady,
Idziemy jednak dalej. maszeruje w miejscu,
Wśród gałęzi drzew śpiewa ptak. rozgląda się z ręką przy czole,
Wracamy do domu i odpoczywamy. dziecko siada lub kładzie się na dywanie.
Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale.
Rodzic prosi, aby dziecko naśladowało morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmiennym tempie).
Zabawa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Burza.
Kiedy rodzic wyklaskuje rytm , dziecko spaceruje i rozgląda się wokół siebie. Kiedy R. tupnie nogą, to sygnał, że zbliża się burza – dziecko ma kucnąć i nakryć głowę rękami.
ZABAWY NA POWIETRZU
Tropiciel – w różnych miejscach (drzewa, krzaki, kamienie) schowaj jakiś przedmiot – coś słodkiego albo drobny prezent. Powiedz: „Idź do przodu, stań, idź w stronę ławki, omiń ją, szukaj na dole….”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności posługiwania się chusteczką do nosa.
Utrwalenie zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków J
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
ZOO Animals 😉
https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs
Hello Children 🙂 dziś wzbogacamy słownictwo związane z ZOO Animals 😉 przez nasze zajęcia w przedszkolu już na pewno te słówka się przewinęły, dlatego myślę, że to będzie dla Was bardziej powtórka ..
SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z DZIKIMI ZWIERZĘTAMI:
TIGER – tygrys
LION – lew
ZEBRA – zebra
MONKEY – małpka
ELEPHANT – słoń
CROCODILE – krokodyl
Spróbujcie w swoich zabawkach, gazetach, książkach odnaleźć te zwierzątka i pobawcie się z nimi, nazywając je po angielsku. Możecie również je policzyć i ponazywać dominujące w nich kolory po angielsku 🙂
W przerwie pośpiewajcie i potańczcie do piosenki https://youtu.be/OwRmivbNgQk
I uwaga… coś się poprzestawiało w poniższej karcie pracy. Pomożecie poprzestawiać tak zwierzątka, żeby wszystko było na swoim miejscu?
Hooohooo…Can you clap your hands? Yes or No? Show me :)))
Steve and Maggie bardzo chcą Cię jeszcze zabrać do ZOO. Jeśli masz ochotę kliknij na link i powtarzaj słówka po nich 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM
Jeśli po obejrzeniu filmiku będziesz miał ochotę jeszcze trochę popracować to rozetnij poniższe puzzle ze zwierzątkiem. Nazwij je, pokoloruj i spróbuj ponownie ułożyć 🙂
Good Job! Bye bye Friends, A.G. 🙂