Witajcie Pszczółki!

1. Na początek posłuchajcie wiersza Bożeny Formy pt. „Wycieczka do zoo”.

Do ZOO dzisiaj wyruszamy,
skromny bagaż zabieramy.
Każdy niesie plecak mały,
a w nim ekwipunek cały.

Pelerynę, z daszkiem czapkę
mały soczek i kanapkę.
Jest aparat, zatem dzisiaj
będzie zdjęcie obok misia.

Już bilety są kupione
więc ruszamy w prawą stronę.
Pełno krzewów dookoła,
nagle dziwny głos nas woła.

Spoglądamy, a przed nami
basen z małymi fokami.
Szybkie, zwinne, wciąż nurkują,
różne sztuczki pokazują.

Zaraz obok jest żyrafa.
A z nią mama oraz tata.
Długie szyje wyciągają,
z góry na nas spoglądają.

Tuż za nimi niedźwiedź biały
zanurzony w wodzie cały.
Słońce daje się we znaki,
upał jest nie byle jaki.

Trochę z boku wielka skała,
a tam lwia rodzina cała.
Lew w półcieniu jak głaz leży
bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.

Na polanie wielkie słonie.
Ktoś wyciąga do nich dłonie.
Tak nie wolno! Zapamiętaj!
Wszak to dzikie są zwierzęta.

Są flamingi i bociany,
barwne kaczki, pelikany.
Jastrząb, orzeł, oraz sępy,
każdy z nich ma dziób zagięty.

Koło klatki z niedźwiedziami
pełno dzieci z rodzicami.
Misie pięknie się kłaniają,
śmiesznie głowy przechylają.

Była także pani zebra
lecz przed chwilą gdzieś pobiegła.
Widaś Emu, piękne lamy
i gazele jak z reklamy.

Oto tygrys w pręgi cały
łowczy z niego doskonały.
Wspominając dawne życie
o wolności marzy skrycie.

Pora kończyć tę wyprawę,
chociaż wszystko tu ciekawe.
Chętnie kiedyś powrócimy
resztę zwierząt zobaczymy.

Odpowiedz na pytania: Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? Jakiego zwierzęcia nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło? Jakie ptaki widziały dzieci w zoo? Dlaczego zamyka sie zwierzęta w ogrodach zoologicznych? W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?

2.Obejrzyj film o zwierzętach w zoo.

3. Teraz czas na zagadki. Słuchaj z uwagą.

4. „Z jak zebra” – wprowadzenie litery „z” Oto litera „Z”. tą literą rozpoczyna się wyraz zebra.Przyjrzyj się głosce „z”. Opowiedz jak ona wygląda, co Ci przypomina ? Spróbuj rysować palcem w powietrzu literę Z, poczynając od góry. Nakreśl literę” z” na piasku. Ułóż ją z kamyczków znalezionych w trakcie spaceru.

Pin by Danka on Alfabet litery (With images) | Alfabet polski ...

Zabawa językowa – wyszukujemy wokół siebie przedmiotów, które rozpoczynają się na głoskę „z”. Podzielcie wyrazy na sylaby a następnie na głoski.

5. Wykonaj Karty Pracy 4.17

6.Wykonaj ćwiczenie poniżej. Jeśli dasz radę – spróbuj przeczytać tekst.

załącznik 3

7.Wykonaj Piszę i liczę 70 .

8. Wykonaj ćwiczenia w Czytance 72-73

9.Poniżej znajduje się pomocna instrukcja rysowania zebry. Narysuj własną zebrę lub całe stado tych zwierząt. Pokoloruj odpowiednio. Wyeksponuj rysunek w widocznym miejscu.

załącznik 5

10. Na zakończenie zapraszam Cię do dzikiego tańca:) Pląsaj jak potrafisz lub wg wskazówek.

Wspaniałego dnia!

J. Sikora

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zestaw ćwiczeń ruchowych
Rodzic liczy do pięciu przy wykonywaniu każdego ćwiczenia.
Dziecko:
– maszeruje po kole, zmienia kierunek marszu,
– po zatrzymaniu się wykonuje przysiady,
– ustawione przodem do rodzica, wykonuje skłony,
– rozkłada ramiona w bok, wykonuje wymachy jak przy pływaniu żabką,
– pochyla tułów do przodu, robi wymachy w przód, naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą, jak przy pływaniu kraulem,
– w podskokach wykonuje pajacyki,
– ugina lekko nogi, opiera dłonie na udach nad kolanami i wykonuje koła – na zewnątrz i do we­wnątrz,
– kładzie ręce na biodrach i wykonuje biodrami koła w obydwie strony,
– stoi w postawie wyprostowanej i kręci głową: do przodu, do tyłu, na boki.
– maszeruje po kole na całych stopach, na palcach, na piętach, na krawędziach bocznych: we­wnętrznych i zewnętrznych.

Zabawa graficzna  Mój obrazek.
Potrzebna będzie tacka z piaskiem (mąką )
Dziecko rysuje palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne. Potrząsamy tacką, wyrównujemy podłoże. Dziecko rysuje dowolne elementy, komponuje obrazek. Starsze dzieci mogą pisać litery, sylaby, wyrazy.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawy z wiatrem  z wykorzystaniem bibułek lub chustki. Obserwowanie kierunku wiatru.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie      🙂

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.