Witajcie Pszczółki!
1. Na początek posłuchajcie wiersza Bożeny Formy pt. „Wycieczka do zoo”.
Do ZOO dzisiaj wyruszamy, skromny bagaż zabieramy. Każdy niesie plecak mały, a w nim ekwipunek cały. Pelerynę, z daszkiem czapkę Już bilety są kupione Spoglądamy, a przed nami Zaraz obok jest żyrafa. Tuż za nimi niedźwiedź biały Trochę z boku wielka skała, Na polanie wielkie słonie. Są flamingi i bociany, Koło klatki z niedźwiedziami Była także pani zebra Oto tygrys w pręgi cały Pora kończyć tę wyprawę, |
Odpowiedz na pytania: Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu? Jakiego zwierzęcia nie zobaczyły, bo gdzieś pobiegło? Jakie ptaki widziały dzieci w zoo? Dlaczego zamyka sie zwierzęta w ogrodach zoologicznych? W jaki sposób możemy pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?
2.Obejrzyj film o zwierzętach w zoo.
3. Teraz czas na zagadki. Słuchaj z uwagą.
4. „Z jak zebra” – wprowadzenie litery „z” Oto litera „Z”. tą literą rozpoczyna się wyraz zebra.Przyjrzyj się głosce „z”. Opowiedz jak ona wygląda, co Ci przypomina ? Spróbuj rysować palcem w powietrzu literę Z, poczynając od góry. Nakreśl literę” z” na piasku. Ułóż ją z kamyczków znalezionych w trakcie spaceru.
Zabawa językowa – wyszukujemy wokół siebie przedmiotów, które rozpoczynają się na głoskę „z”. Podzielcie wyrazy na sylaby a następnie na głoski.
5. Wykonaj Karty Pracy 4.17
6.Wykonaj ćwiczenie poniżej. Jeśli dasz radę – spróbuj przeczytać tekst.
7.Wykonaj Piszę i liczę 70 .
8. Wykonaj ćwiczenia w Czytance 72-73
9.Poniżej znajduje się pomocna instrukcja rysowania zebry. Narysuj własną zebrę lub całe stado tych zwierząt. Pokoloruj odpowiednio. Wyeksponuj rysunek w widocznym miejscu.
10. Na zakończenie zapraszam Cię do dzikiego tańca:) Pląsaj jak potrafisz lub wg wskazówek.
Wspaniałego dnia!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zestaw ćwiczeń ruchowych
Rodzic liczy do pięciu przy wykonywaniu każdego ćwiczenia.
Dziecko:
– maszeruje po kole, zmienia kierunek marszu,
– po zatrzymaniu się wykonuje przysiady,
– ustawione przodem do rodzica, wykonuje skłony,
– rozkłada ramiona w bok, wykonuje wymachy jak przy pływaniu żabką,
– pochyla tułów do przodu, robi wymachy w przód, naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą, jak przy pływaniu kraulem,
– w podskokach wykonuje pajacyki,
– ugina lekko nogi, opiera dłonie na udach nad kolanami i wykonuje koła – na zewnątrz i do wewnątrz,
– kładzie ręce na biodrach i wykonuje biodrami koła w obydwie strony,
– stoi w postawie wyprostowanej i kręci głową: do przodu, do tyłu, na boki.
– maszeruje po kole na całych stopach, na palcach, na piętach, na krawędziach bocznych: wewnętrznych i zewnętrznych.
Zabawa graficzna Mój obrazek.
Potrzebna będzie tacka z piaskiem (mąką )
Dziecko rysuje palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne. Potrząsamy tacką, wyrównujemy podłoże. Dziecko rysuje dowolne elementy, komponuje obrazek. Starsze dzieci mogą pisać litery, sylaby, wyrazy.
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawy z wiatrem z wykorzystaniem bibułek lub chustki. Obserwowanie kierunku wiatru.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie 🙂
MIŁEGO DNIA – M. P.