ŚRODA 10. 06. 2020
Temat: Nad morzem.
Witajcie ŻABKI 😊 Na pewno każdy z Was był nad morzem i ma wspaniałe wspomnienia. Porozmawiamy dziś właśnie o tych miłych chwilach.
1.Na początek ,, Gimnastyka poranna przy muzyce”, kliknijcie link i wykonujcie ćwiczenia o których mówi piosenka.
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8
2. Bardzo proszę rodziców o przeczytanie wiersza D. Gellner ,,Nad morzem”
Morze w białych koronkach!
Wiatr koronki poplątał,
poszarpał, potarmosił,
chociaż nikt go nie prosił!
Porozrzucał po piasku
koronki pełne blasku,
porozrzucał, zostawił –
krótko nimi się bawił!
Odpowiedzcie na pytanie : Co to jest „morze”?
– Czy kiedyś byliście nad morzem?
– Jakie jest morze?
– Z czym kojarzy wam się morze?
– Kto mieszka w morzu?
3.Pomyślcie o czym szumią muszle, może macie w domu muszelki? Przyłóżcie muszle do ucha, a może coś usłyszycie …
4. Zapraszam teraz do obejrzenia filmu edukacyjnego ,, Nadmorskie krajobrazy” https://www.youtube.com/watch?v=7_i6gz6I-Bo
Przeczytaj zdaniami:
Tam lata mewa.
Tam daleko pływa statek.
To piaskowe wydmy.
– Dlaczego lubimy morze?;
– Co zabieramy ze sobą, idąc na plażę?;
– Co można robić na plaży?; – O czym należy pamiętać, gdy jesteśmy z rodzicami na plaży?;
– Dlaczego morze jest niebezpieczne?;
– Kto dba o nasze bezpieczeństwo nad morzem?
5. Następnie proszę rodziców o przeczytanie zagadek, Was kochani o ich rozwiązanie. Zagadki dotyczące plaży:
– W cieniu jego się schowasz, kiedy jesteś na plaży, a słońce z wysoka bardzo mocno praży. / plażowy parasol?
– Nie leży na plaży, wypatruje oczy. Gdy potrzebna pomoc, szybko w wodę skoczy /ratownik/
– Ochroni cię przed wiatrem, kiedy jesteś na plaży. Poczujesz wtedy jak mocno letnie słońce praży. /parawan/
– Człowiek za burtą! O tam! Widać ręce, głowę! Rzucić trzeba prędko, koło… . /koło ratunkowe/
– Jakie białe ptaki lubią morskie szlaki? /mewy/
–Stoi nad morzem. Nigdy nad rzeką. Jej światło widać bardzo daleko. /latarnia morska/
– Nad morzem ta łódź to jest miejsce pracy. Na połów ryb tą łodzią ruszają rybacy. /kuter rybacki/
6. „Idzie rak-nieborak” – zabawa grafomotoryczna . Dzieci siedzą na dywanie w siadzie prostym. Kroczą po wyprostowanych nogach kciukiem, palcem wskazującym i środkowym, aż do palców stóp z jednoczesną recytacją:
Pewien rak – nieborak zawsze chodził sobie wspak.
Kraby łypią na to okiem i wędrują sobie bokiem.
Na słowo bokiem dzieci łapią się za palce stóp.
Następnie powtarzają to samo prowadząc czterokrotnie palce jednej ręki po przedramieniu drugiej i na odwrót. Następnie siadają w kole tak, by miały możliwość rysowania na plecach rodziców. Recytują rymowankę i kreślą dowolne wzory, litery. Wykonajcie zadanie w ksiażce ,,Piszę i liczę” na stronie 74 oraz Tropiciele część 4 na stronie 26,27.
7. Kochani jeśli będziecie się nudzić to umieszczam propozycje wykonania prac plastycznych dotyczących dzisiejszego tematu, możecie samodzielnie wymyślić własną pracę i podzielić się pomysłami.
Miłego dnia 😊, do piątku. Pozdrawiam Dorota Marczak
————————————————————————————————-
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zestaw ćwiczeń ruchowych
Rodzic liczy do pięciu przy wykonywaniu każdego ćwiczenia.
Dziecko:
– maszeruje po kole, zmienia kierunek marszu,
– po zatrzymaniu się wykonuje przysiady,
– ustawione przodem do rodzica, wykonuje skłony,
– rozkłada ramiona w bok, wykonuje wymachy jak przy pływaniu żabką,
– pochyla tułów do przodu, robi wymachy w przód, naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą, jak przy pływaniu kraulem,
– w podskokach wykonuje pajacyki,
– ugina lekko nogi, opiera dłonie na udach nad kolanami i wykonuje koła – na zewnątrz i do wewnątrz,
– kładzie ręce na biodrach i wykonuje biodrami koła w obydwie strony,
– stoi w postawie wyprostowanej i kręci głową: do przodu, do tyłu, na boki.
– maszeruje po kole na całych stopach, na palcach, na piętach, na krawędziach bocznych: wewnętrznych i zewnętrznych.
Zabawa graficzna Mój obrazek.
Potrzebna będzie tacka z piaskiem (mąką )
Dziecko rysuje palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne. Potrząsamy tacką, wyrównujemy podłoże. Dziecko rysuje dowolne elementy, komponuje obrazek. Starsze dzieci mogą pisać litery, sylaby, wyrazy.
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawy z wiatrem z wykorzystaniem bibułek lub chustki. Obserwowanie kierunku wiatru.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie 🙂
MIŁEGO DNIA – M. P.
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
ZOO Animals 😉
https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs
Hello Children 🙂 dziś wzbogacamy słownictwo związane z ZOO Animals 😉 przez nasze zajęcia w przedszkolu już na pewno te słówka się przewinęły, dlatego myślę, że to będzie dla Was bardziej powtórka ..
SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z DZIKIMI ZWIERZĘTAMI:
TIGER – tygrys
LION – lew
ZEBRA – zebra
MONKEY – małpka
ELEPHANT – słoń
CROCODILE – krokodyl
Spróbujcie w swoich zabawkach, gazetach, książkach odnaleźć te zwierzątka i pobawcie się z nimi, nazywając je po angielsku. Możecie również je policzyć i ponazywać dominujące w nich kolory po angielsku 🙂
W przerwie pośpiewajcie i potańczcie do piosenki https://youtu.be/OwRmivbNgQk
I uwaga… coś się poprzestawiało w poniższej karcie pracy. Pomożecie poprzestawiać tak zwierzątka, żeby wszystko było na swoim miejscu?
Have a fun! A.G. 🙂
—————————————————————————————