Dziś porozmawiamy o zwierzętach występujących w naszym kraju, dzieci też dowiedzą się czym jest Park narodowy. Poznają zasady zachowania się w tych parkach. Poznają też zwierzęta chronione.

1. Zabawa z gwiazdkami. Proszę zachęcić dziecko, aby ułożyło karty od najmniejszej do największej liczby elementów. Wspólnie proszę odczytać hasło.

2. Proszę wyjaśnić czym są Parki narodowe – obszar zachowany w stanie naturalnym lub zbliżonym do naturalnego, objęty ochroną prawną. Tereny objęte parkiem posiadają szczególną wartość naukową, przyrodniczą, krajobrazową lub kulturową.

3. Warto obejrzeć filmik pokazujący wyjątkowe zwierzęta żyjące w naszym kraju.
Link: https://youtu.be/bKsmty6pm6k

4. Zachęcam do wykonania puzzli z obrazka z kozicą , po ułożeniu można je nakleić w formie obrazka.

5.Proszę nazwać zwierzęta ze zdjęć i wyklaskać sylaby, wyodrębnić pierwsze głoski.

6. Proszę wykonać ćwiczenie 31 a i b w Kartach Pracy, a w wolnym czasie dziecko może wykonać ćwiczenie we Księdze zabaw na stronach 72 – 73.

Życzę powodzenia A. Skurniak

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zestaw ćwiczeń ruchowych
Rodzic liczy do pięciu przy wykonywaniu każdego ćwiczenia.
Dziecko:
– maszeruje po kole, zmienia kierunek marszu,
– po zatrzymaniu się wykonuje przysiady,
– ustawione przodem do rodzica, wykonuje skłony,
– rozkłada ramiona w bok, wykonuje wymachy jak przy pływaniu żabką,
– pochyla tułów do przodu, robi wymachy w przód, naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą, jak przy pływaniu kraulem,
– w podskokach wykonuje pajacyki,
– ugina lekko nogi, opiera dłonie na udach nad kolanami i wykonuje koła – na zewnątrz i do we­wnątrz,
– kładzie ręce na biodrach i wykonuje biodrami koła w obydwie strony,
– stoi w postawie wyprostowanej i kręci głową: do przodu, do tyłu, na boki.
– maszeruje po kole na całych stopach, na palcach, na piętach, na krawędziach bocznych: we­wnętrznych i zewnętrznych.

Zabawa graficzna  Mój obrazek.
Potrzebna będzie tacka z piaskiem (mąką )
Dziecko rysuje palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne. Potrząsamy tacką, wyrównujemy podłoże. Dziecko rysuje dowolne elementy, komponuje obrazek. Starsze dzieci mogą pisać litery, sylaby, wyrazy.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawy z wiatrem  z wykorzystaniem bibułek lub chustki. Obserwowanie kierunku wiatru.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie      🙂

MIŁEGO  DNIA   – M.  P.