BEZPIECZNE WAKACJE

Dzień dobry Kochani, dziś jest ostatni dzień, w którym skończymy tematykę tygodniową związaną z wakacyjnymi podróżami. Pamiętajcie Kochani że, przyjemnie jest wyjechać na wakacje, bądź ciekawie, atrakcyjne  spędzić je w domu, jednak ważne jest to by spędzić je bezpiecznie 🙂 aby milo je wspominać

Poproście rodziców o przeczytanie wiersza B. Szelągowskiej „Bezpieczne wakacje”.

Jak wspaniale! Już wakacje.
To najlepsza w roku pora!
Można pływać sobie w morzu
albo wskoczyć do jeziora…
Na szczyt w górach wspiąć się warto!
Jak tam pięknie i wysoko!
W zeszłym roku po raz pierwszy
zobaczyłem Morskie Oko!
Ale zawsze pamiętajmy,
by dorosłych się pilnować.
Chodzić w górach – lecz po szlakach,
kremem z filtrem się smarować.
Czapkę nosić – taką z daszkiem
– porażenia się unika.
Kąpać się w strzeżonych miejscach
i pod okiem ratownika.
I rodziców trzeba słuchać.
Kto tak robi, ten ma rację.
Ach jak miło, jak wesoło,
bo już przecież są wakacje!

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
− Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować? (rodzic może wyjaśnić znaczenie wyrażenia górskie szlaki).
− Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
− Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?
Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.

 

 

  • Zabawa dydaktyczna Znam…Brak opisu.

Drogi Rodzicu przypomnij dziecku, że nigdy nie wolno oddalać się od rodziców czy opiekunów. Gdyby jednak tak się stało, warto znać swoje imię i nazwisko, swój adres – informacje, które możemy podać policjantowi.

(Ważne, aby przypomnieć, że nie podajemy tych informacji osobom nieznajomym). Rodzic może sprawdzić, czy dziecko zna swoje dane.

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna Numer alarmowy

Foto 1 - NUMERY ALARMOWE W POLSCE - 07-11-2012 (3485)

Odczytajcie numery alarmowe porozmawiajcie w jakich sytuacjach powinno się pod nie dzwonić. Rodzic prezentuje obrazki pojazdów służb ratunkowych, które można wezwać, dzwoniąc pod numer 112.

Aby łatwiej było dzieciom zapamiętać numer 112, można wskazać na czoło (1), nos (1), uszy (2).

Posłuchajcie piosenki: 112 Numer alarmowy

• Utrwalanie poznanych zasad dotyczących bezpieczeństwa w czasie wakacji.

Rodzic wypowiada kolejne zdania, a dziecko odpowiada: Tak! lub Nie!
− W lesie można palić ognisko, gdzie się chce. (nie)
− Przed wyjściem na plażę należy posmarować skórę kremem z filtrem. (tak)
− Na plaży wolno śmiecić. (nie)
− Na górskie wyprawy można się wybrać w klapkach. (nie)
− W czasie jazdy na rowerze trzeba mieć kask. (tak)
− Zawsze trzeba pilnować się dorosłych. (tak)|

Kart Pracy: cz. 2, nr 60
Dodatkowe karty pracy (źródło Przedszkolankowo):
Brak opisu.Brak opisu.Brak opisu.

MIŁEJ ZABAWY ORAZ SŁONECZNEGO WEEKENDU 🙂 Marta U

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa Pomagam tacie:
Rodzic opowiada, dziecko wykonuje polecenia:
sięgam na pawlacz po walizkę – dziecko staje na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę,
przybijam młotkiem – dziecko w klęku na jednym kolanie przybija pięść do pięści,
włączam wycieraczki samochodowe – równocześnie obiema rękami ugiętymi w łokciach, wysunięty­mi przed siebie, porusza w lewo i w prawo,
trzepię dywan – oklepuje całe ciało od stóp po klatkę piersiową,
wyciągam coś spod kredensu – leży na brzuchu, lekko unosi nad podłogą wyprostowane ręce.

Zabawy badawcze z wodą Co będzie pływać, a co nie?
Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje okre­ślić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

Zabawa ruchowa Morze i góry.
Rodzic ustala z dzieckiem, że kiedy usłyszy klaskanie, będzie podskakiwało po wyznaczonym terenie jak po piasku nad morzem, a kiedy usłyszy tupanie, będzie naśladować ruchem wspinanie się po górach.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Celowanie – za każdym razem zabawa może wyglądać inaczej. Możemy celować do kosza, do kręgli, do bramki itp. . Możemy do zabawy wykorzystywać różne przedmioty.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂