PIĄTEK, 12.06.2020r.

Temat dnia: Bezpieczne wakacje.

Dzień dobry Motylki! Dziś mamy piątek 🙂 Na początek małe przypomnienie.. powiedz głośno – jak się nazywasz (podaj swoje imię i nazwisko), ile masz lat, a także gdzie mieszkasz?

Teraz czas na parę ćwiczeń przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

Z czym kojarzą Wam się wakacje? 🙂 jak powinniśmy się zachowywać i na co uważać, np. nad morzem, w górach, czy w lesie..? Porozmawiajcie z osobą dorosłą na ten temat. A czy umiecie naśladować morskie fale? Pokażcie 😉

Wysłuchajcie teraz wiersza B. Szelągowskiej „Bezpieczne wakacje”.

Jak wspaniale! Już wakacje.
To najlepsza w roku pora!
Można pływać sobie w morzu
albo wskoczyć do jeziora…

Na szczyt w górach wspiąć się warto!
Jak tam pięknie i wysoko!
W zeszłym roku po raz pierwszy
zobaczyłem Morskie Oko!

Ale zawsze pamiętajmy,
by dorosłych się pilnować.
Chodzić w górach – lecz po szlakach,
kremem z filtrem się smarować.

Czapkę nosić – taką z daszkiem
– porażenia się unika.
Kąpać się w strzeżonych miejscach
i pod okiem ratownika.

I rodziców trzeba słuchać.
Kto tak robi, ten ma rację.
Ach jak miło, jak wesoło,
bo już przecież są wakacje!

Spróbuj teraz odpowiedzieć na pytania do wysłuchanego utworu. Jeśli będziesz miał jakikolwiek problem to na pewno pomogą Ci Rodzice i razem odpowiecie na pytania 🙂
− Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
− Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować? (można wyjaśnić dziecku znaczenie wyrażenia górskie szlaki).
− Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
− Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?

Pamiętaj !– nigdy nie wolno oddalać się od opiekunów. Wiesz dlaczego musisz pamiętać swoje imię i nazwisko, adres, czy inne ważne dane? Dlatego, że gdyby jednak coś się stało, ktoś się zgubił, informacje te możemy podać policjantowi. (Ważne, aby przypomnieć, że nie podajemy tych informacji osobom nieznajomym). Przypomnij teraz sobie jeszcze, jakie znasz numery alarmowe 🙂

Wykonaj w wolnej chwili swoje karty pracy, cz.2, str. 60. (jeśli są jakieś karty pracy, których jeszcze nie wykonałeś, możesz je zrobić w dogodnej dla Ciebie chwili)

To teraz mały quiz dla Was – Utrwalanie poznanych zasad dotyczących bezpieczeństwa w czasie wakacji.
Rodzic wypowiada kolejne zdania, a dzieci krzyczą: Tak! lub Nie!
W lesie można palić ognisko, gdzie się chce. (nie)
Przed wyjściem na plażę należy posmarować skórę kremem z filtrem. (tak)
Na plaży wolno śmiecić. (nie)
Na górskie wyprawy można się wybrać w klapkach. (nie)
W czasie jazdy na rowerze trzeba mieć kask. (tak)
Zawsze trzeba pilnować się dorosłych. (tak)

Na koniec wykonajmy pracę plastyczną pt. „Plażowe klapki” ze stópek (pamiętacie jak w przedszkolu robiliśmy krokodyla ze stópek?) 🙂 Dziś zrobimy nasze stópki nad morzem 🙂

Potrzebne będą:
• kolorowy papier techniczny,
• ołówek,
• farby,
• słomki do napojów,
• klej do prac technicznych,
• nożyczki,
• buty (do odrysowania).

W pierwszej kolejności odrysować musimy podeszwy swoich butów na kolorowych kartkach. Potem malujemy sobie stopy i robimy stemple. Na koniec przyklejamy odpowiednio przycięte słomki do napojów i tak powstają nasze japonki, czyli plażowe klapeczki 🙂

Oczywiście zachęcam do dorysowania plaży, morza i innych fajnych rzeczy, aby udoskonalić tą fajną pracę 🙂 i czekam….czekam na te cudowne prace !:)

Jeśli będziecie mieć ochotę coś obejrzeć to zachęcam do poniższego linku. Dowiecie się coś na temat bezpieczeństwa nad wodą.  https://youtu.be/Ui-ndYWcThA

Bawcie się dobrze, miłego weekendu, A.G. 🙂

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa Pomagam tacie:
Rodzic opowiada, dziecko wykonuje polecenia:
sięgam na pawlacz po walizkę – dziecko staje na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę,
przybijam młotkiem – dziecko w klęku na jednym kolanie przybija pięść do pięści,
włączam wycieraczki samochodowe – równocześnie obiema rękami ugiętymi w łokciach, wysunięty­mi przed siebie, porusza w lewo i w prawo,
trzepię dywan – oklepuje całe ciało od stóp po klatkę piersiową,
wyciągam coś spod kredensu – leży na brzuchu, lekko unosi nad podłogą wyprostowane ręce.

Zabawy badawcze z wodą Co będzie pływać, a co nie?
Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje okre­ślić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

Zabawa ruchowa Morze i góry.
Rodzic ustala z dzieckiem, że kiedy usłyszy klaskanie, będzie podskakiwało po wyznaczonym terenie jak po piasku nad morzem, a kiedy usłyszy tupanie, będzie naśladować ruchem wspinanie się po górach.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Celowanie – za każdym razem zabawa może wyglądać inaczej. Możemy celować do kosza, do kręgli, do bramki itp. . Możemy do zabawy wykorzystywać różne przedmioty.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂