Witajcie Pszczółki! Dziś bardzo ważny temat nieznajomych zwierząt… Tak wiele ich spotykamy na swojej drodze. Niektóre posiadają właściciela, a inne nie. Niektóre wydają się głodne, a inne wyglądają bardzo bezbronnie… jak należy się z nimi obchodzić? O tym dzisiaj sobie powiemy. Zapraszam!

1.„Uwaga! Nieznajome zwierzę”- rozmowa z dziećmi na temat ilustracji w Kartach Pracy 4.18.

Zadaj swojemu  dziecku pytania:
– Co to jest obce, nieznajome zwierzę?

– O czym należy pamiętać, kiedy spotkamy gdzieś nieznajome dla nas zwierzę, np. psa?

– Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas spaceru widzimy za siatką psa?

– Jak powinniśmy się zachować, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, żyrafę, lwa, foki?

Dzieci wypowiadają się na temat kolejnych ilustracji i oceniają zachowania poszczególnych zwierząt.

2. „Dzikie zwierzęta”- materiał edukacyjny dla dzieci. Zobacz  i czytaj nazwy zwierząt.

3. „Pies goni kota”- zabawy ruchowa bieżna. Jeśli to możliwe zabawy można wykonać na świeżym powietrzu.

Dziecko tworzy parę z rodzicem. Ustalamy, które jako pierwsze jest psem, a które kotem. Na sygnał „kot” ucieka, a „pies” goni. Gdy kot zostaje złapany następuje zmiana ról.

4. „Kangury”- zabawa z elementem siłowym.

Pary stoją naprzeciwko siebie. Mają ręce podniesione na wysokości oczu i dłonie otwarte zwrócone w kierunku partnera. Na sygnał dziecko podskakuje obunóż z jednoczesnym odpychaniem partnera od siebie.

5.Dopisz  na prawym skrzydle motyla taką liczbę lub powiedz ją, żeby suma wynosiła 10. Napisz liczbę 10.

6.W linku poniżej świetna zabawa kolorowymi kartami. Wylosuj kartę, nazwij obrazek, podziel go  na sylaby.

7. Dla chętnych Piszę i liczę 71. Będziesz do tej zabawy potrzebował także kostek domina z Wycinanki 31, których już kiedyś uzywalismy w przedszkolu oraz  liczb ze znakami z Wycinanki 48-49.

Korzystajcie dziś ze wspaniałej pogody! Pozdrawiam!

J. Sikora

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa Pomagam tacie:
Rodzic opowiada, dziecko wykonuje polecenia:
sięgam na pawlacz po walizkę – dziecko staje na palcach, z prostymi rękami wysoko uniesionymi w górę,
przybijam młotkiem – dziecko w klęku na jednym kolanie przybija pięść do pięści,
włączam wycieraczki samochodowe – równocześnie obiema rękami ugiętymi w łokciach, wysunięty­mi przed siebie, porusza w lewo i w prawo,
trzepię dywan – oklepuje całe ciało od stóp po klatkę piersiową,
wyciągam coś spod kredensu – leży na brzuchu, lekko unosi nad podłogą wyprostowane ręce.

Zabawy badawcze z wodą Co będzie pływać, a co nie?
Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje okre­ślić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

Zabawa ruchowa Morze i góry.
Rodzic ustala z dzieckiem, że kiedy usłyszy klaskanie, będzie podskakiwało po wyznaczonym terenie jak po piasku nad morzem, a kiedy usłyszy tupanie, będzie naśladować ruchem wspinanie się po górach.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Celowanie – za każdym razem zabawa może wyglądać inaczej. Możemy celować do kosza, do kręgli, do bramki itp. . Możemy do zabawy wykorzystywać różne przedmioty.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

ZOO Animals 😉

https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs

Hello Children 🙂 dziś wzbogacamy słownictwo związane z ZOO Animals 😉 przez nasze zajęcia w przedszkolu już na pewno te słówka się przewinęły, dlatego myślę, że to będzie dla Was bardziej powtórka ..

SŁOWNICTWO ZWIĄZANE Z DZIKIMI ZWIERZĘTAMI:
TIGER – tygrys
LION – lew
ZEBRA – zebra
MONKEY – małpka
ELEPHANT – słoń
CROCODILE – krokodyl

Spróbujcie w swoich zabawkach, gazetach, książkach odnaleźć te zwierzątka i pobawcie się z nimi, nazywając je po angielsku. Możecie również je policzyć i ponazywać dominujące w nich kolory po angielsku 🙂
W przerwie pośpiewajcie i potańczcie do piosenki https://youtu.be/OwRmivbNgQk

I uwaga… coś się poprzestawiało w poniższej karcie pracy. Pomożecie poprzestawiać tak zwierzątka, żeby wszystko było na swoim miejscu?

 

 

Have a fun! A.G. 🙂