PONIEDZIAŁEK 15.06.2020r.

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Temat: Wakacyjne wędrówki

 

 

Witajcie Kochane Zajączki!
Przyszedł czas na kolejny temat kompleksowy pt. „Pożegnania nadszedł czas”, który będzie nam towarzyszył w  tym tygodniu.

1.Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od gimnastyki buzi i języka. Słuchajcie bajeczki logopedycznej czytanej przez rodzica i wykonujcie ćwiczenia przed lustrem

Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dziecko wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dziecko wysuwa język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dziecko przesuwa język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dziecko przesuwa język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dziecko wysuwa wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dziecko wędruje językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dziecko kładzie język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dziecko dotyka czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu).

2. Lodowe kulki – zabawa matematyczna
Potrzebne będą wycięte z papieru wafle lodowe, na których narysowane są śniegowe gwiazdki (od 1 do 4), plastikowe nakrętki do butelek (w różnych kolorach). Dziecko liczy, ile jest śnieżynek na wafelku, wybiera nakrętki i układa z nich tyle samo lodowych kulek, nazywa kolory.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Posłuchajcie wiersza A.Widzowskiej Wakacje. Otwórzcie swoje książeczki ma stronie 76-77.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Porozmawiajcie na temat wysłuchanego wiersza i ilustracji w książce. Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. A teraz mam dla Was małą zagadkę 😉

Śmietankowe, owocowe
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze,
każdy lubi lizać….(lody)
B.Szelągowska

Brawo! Świetnie Wam poszło!

5. Smaki lodów.
Czy potraficie określić smak lodów po kolorze? Dopasujcie kolory kulek do obrazków przedstawiających składniki, z których powstały i określcie smak otrzymanych lodów.

 

 

6. W lodziarni – ćwiczenia małej motoryki
Do zabawy potrzebne będą nakrętki, klamerki oraz kubeczki. Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Następnie wkłada do kubeczka za pomocą klamerki tyle nakrętek (kulek lodów), ile wskazała kostka. Kupujący (rodzic) może podać, które smaki (kolory) sobie życzy 🙂

 

7. Lodowe przeliczanie
Zad.1 Policz, a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek ile jest poszczególnych lodów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad.2 Policz lody na patyku, a następnie w ramce poniżej narysuj tyle kresek ile ich jest. Pokoloruj tylko lody na patyku, tak by każdy z nich był innego koloru.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Połącz przerywane linie. Pokoloruj lody. Kropeczki możesz wykleić kulkami z bibuły 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A może macie ochotę na prawdziwe lody? Przesyłamy Wam przepis na lody truskawkowe do zrobienia z rodzicami 🙂

Składniki:

  • 500 g truskawek
  • 5 łyżek cukru
  • 250 g serka mascarpone
  • pełna szklanka śmietanki 30 % – 300 g

Truskawki umyj pod zimną, bieżącą wodą i zdejmij im szypułki.

Do rondelka z przygotowanymi już truskawkami wsyp też dwie łyżki cukru. Ustaw średnią moc palnika i zacznij smażyć truskawki z cukrem. W ten sposób gotuj truskawki nie dłużej niż pięć minut i bez przykrywania garnuszka przykrywką.

Po zdjęciu owoców z palnika odstaw je do przestudzenia a następnie do lodówki, do całkowitego schłodzenia.

Szklankę śmietanki, całe opakowanie serka mascarpone oraz trzy łyżki cukru umieść w wysokim naczyniu i odstaw do lodów do schłodzenia.

Naczynie wyjmij z lodówki i od razu rozpocznij ubijanie kremu. Najpierw na niższych obrotach miksera. Po chwili zwiększaj obroty, aż do maksymalnej mocy. Krem powinien być gotowy już po 2 minutach ubijania.

Do kremu dodaj całą zawartość rondelka ze schłodzonymi truskawkami – sok oraz całe owoce.

Wszystko razem wymieszaj łyżką lub chwilę mikserem na niskich obrotach. Całość przełóż do naczynia, w którym będziesz mrozić lody.

Smacznego!

Miłego dnia, A.Mazurkiewicz  🙂 🙂 🙂
————————————————————————–

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Ćwiczenia ortofoniczne Pojazdy.
Rodzic wymienia nazwy pojazdów:  rower, samolot, pociąg, żaglówkę, samochód.
Dziecko naśladuje ruchem jego sposób poruszania się i wydawane odgłosy: dzwonek roweru (dzyń, dzyń), samolot (szszsz), pociąg (puf, puf), żaglówka (plum, plum), samochód (ti, tit).

Skoki przez linkę. Ta zabawa bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci 3-4 letnich – na wysokości 25–30 cm, dla starszych wyżej, (jeśli nie mamy linki można na podłodze ułożyć wałek z kocyka).

Zabawa paluszkowa Idzie, idzie jeż…
Podczas tej zabawy dziecko rozwija drobne ruchy rąk.
Mówimy i pokazujemy:
Idzie, idzie jeż, ten przedziwny zwierz – palcami obu rąk naśladujemy drobne ruchy chodzenia,
Nóżkami tup, tup       –   palcami obu rąk stukamy w podłogę,
i pod listek – siup!     – obie dłonie nakładamy na siebie, jedna pod drugą.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Ukryjcie na podwórku jakąś zabawkę. Aby pomóc dziecku odnaleźć schowany przedmiot, możecie użyć sformułowań typu: idź dwa kroki do przodu, pięć kroków w stronę płotu, obróć się w stronę domu, itp.
Przebywamy na powietrzu, dziecko bawi się swobodnie.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Uczymy dziecko samodzielnego ubierania się: przewijania spodni, sweterka na prawą stronę, zakładania papci i bucików na odpowiednią nogę.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Hello, hello, can you clap your hands? Yes or No? Show me :)))

Steve and Maggie bardzo chcą Cię jeszcze zabrać do ZOO. Jeśli masz ochotę kliknij na link i powtarzaj słówka po nich 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM

Jeśli po obejrzeniu filmiku będziesz miał ochotę jeszcze trochę popracować to rozetnij poniższe puzzle ze zwierzątkiem. Nazwij je, pokoloruj i spróbuj ponownie ułożyć 🙂

Good Job! Bye bye Friends, A.G. 🙂