WTOREK  16.06.2020r.

Temat: Wakacyjna podróż pociągiem

 

Dzień dobry Kochani!
Dziś wybierzemy się w podróż pociągiem. Jesteście gotowi? Ruszamy!

 

1.Spójrzcie na poniższą ilustracje.
Czy wiecie co to takiego?

 

 

 

 

 

 

Brawo! To tory kolejowe, po których jeżdżą pociągi.

Zobaczcie, jak wyglądały pociągi kiedyś, a jak wyglądają dziś.

Spróbujcie opisać pociągi: Jakie są? Jak wyglądają? Jakie mają kolory?

Pociągi służą nie tylko do przewozu osób, ale również do przewozu towarów. Na obrazku poniżej możemy zobaczyć pociąg towarowy, który przewozi różne towary (rzeczy), np. węgiel, wyroby metalowe.

 

 

 

 

 

 

Czy wiecie, jak się nazywa najszybszy pociąg w Polsce? PENDOLINO. Spróbujcie powtórzyć 🙂

 

 

 

 

 

2. Posłuchajcie uważnie

Powiedzcie, jak jechał pociąg? Pociąg jedzie…..szybko, wolno.

3. Spójrzcie poniżej. Czy wiecie, kogo przedstawiają te obrazki?

 

 

 

 

 

 

Tak, to jest konduktor – pracownik kolei, który zajmuje się obsługą pociągu a więc np.: sprawdza bilety. Aby jechać pociągiem potrzebny jest nam bilet.

4. Co to za bilet?zabawa językowa
Obejrzyjcie poniższe ilustracje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy wiecie, co przedstawiają? Czym się różnią bilety?  W czym są do siebie podobne?
Jak myślicie, w jakim celu kupujemy dany bilet?
Bilet to dokument który potwierdza, że dokonaliśmy wpłaty i możemy skorzystać z danej usługi np.:. bilet na koncert, do pociągu, do kina lub teatru.
Pamiętajcie! Podczas każdego przejazdu – czy to pociągiem, czy to kolejką – potrzebny jest bilet.

5. Za chwilę będziemy potrzebować bilety 😉 Dlatego stworzymy własne – potrzebujemy kartkę i kredki. Możecie ozdobić kartoniki według własnego pomysłu 🙂

6. Posłuchajcie piosenki

Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
 – Kto to jest konduktor?
 – Gdzie pracuje konduktor?
 – Czy każdy może jechać pociągiem?
 – W jakie miejsca można jechać pociągiem?
 – Jak trzeba zachowywać się w pociągu?

7. A teraz mam dla Was kilka zadań 🙂

Zad. 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad. 2 Pokoloruj obrazek zgodnie z poniższą instrukcją.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad. 3. Jak myślisz, co przewozi ten pociąg? Spróbuj narysować w wagonikach. Pokoloruj obrazek.

 

 

 

 

 

 

Na dziś to już wszystko, miłego dnia 🙂  A.Mazurkiewicz


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa bieżna Parking dla autobusów.
Rodzic wyklaskuje szybki rytm, dziecko (kierowca autobusu) z kierownicą w ręku biega po pokoju. Gdy R. zmienia tempo na bardziej miarowe i coraz wolniejsze, dziecko zatrzymuje się i, idąc tyłem, parkuje tak, by stanąć pod ścianą. Dziecko podczas biegu naśladuje głos silnika samochodowego i odgłos klaksonu, a podczas parkowa­nia wydaje krótkie dźwięki: pii, pii, pii, by dać sygnał innym kierowcom i uniknąć stłuczki.

Zabawa matematyczna Liczymy.
Pięć przedmiotów różnej wielkości – starsze dzieci więcej.
Rodzic rozkłada  przedmioty. Prosi, aby dziecko opisało ich wy­gląd i ułożyło je od najmniejszego do największego. Dziecko liczy je od prawej strony i od lewej strony. Ustalamy, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

Zabawa w kolorki
W pokoju mamy różne kolorowe przedmioty. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał  musi dotknąć przedmiotu w wypowiedzianym przez rodzica kolorze, opowiedzieć o nim. Zabawę powtarzamy z różnymi kolorkami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tor przeszkód z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w ogrodzie.
Rodzic pokazuje, jak należy pokonać tor przeszkód, a dziecko naśladuje go, starając się: przebiec slalomem między drzewami, przejść między szczeblami leżącej drabinki, wejść na niską ławeczkę, przeskoczyć pomiędzy kamykami ułożonymi na ziemi.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Przypominamy dziecku o sprzątaniu zabawek po zakończonej zabawie.
Ćwiczenie umiejętności rozpinania oraz zapinania guzików, rzepów i innych zapięć.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂