PONIEDZIAŁEK 15.06.2020r.

Temat tygodnia: Jak wakacje – to tylko latem.
Temat dnia: Kolory lata.

Witam Was Moje Kochane Motylki! Kontynuujemy naszą tematykę, ponieważ zbliżamy się do wakacji. W tym tygodniu będzie nawiązywać do jednej z pór roku, jaka zbliża się do nas wielkimi krokami. Jak myślicie o jakiej porze roku myślę? Jest bardzo ciepło, niektórzy z Was kąpali się już w swoich basenikach na podwórku, oglądali przepiękną kolorową tęczę itd. Obecnie mamy wiosnę, a kolejna pora roku to……….LATO 🙂 oczywiście, że tak. Spróbujmy teraz podzielić ten wyraz na sylaby : LA-TO. Super! Z jakimi kolorami i z czym Wam się kojarzy ta pora roku?

Obejrzyjcie poniższy link edukacyjny. Czy o czymś zapomnieliście?
https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4

O kolorach ostatnio mówiliśmy, o tym jakie mamy barwy podstawowe i jak powstają barwy pochodne. Możecie je sobie teraz przypomnieć. I dziś, jeśli macie ochotę to wykonajcie parę kart pracy:

1) Spójrz na przedmioty, które kojarzymy z latem. Pokoloruj je i narysuj tyle kropek, ile sylab słyszysz w wyrazie:

2) Pokoloruj tyle rysunków, ile kropek znajduje się po lewej stronie:

3) Dokończ rysunek wg wzoru i pokoloruj:

Na koniec zachęcam Was do wykonania pracy plastycznej „Słoneczko”. Technika dla Ciebie jest dowolna. Jeśli Ci się podoba to spróbuj wykonać słoneczko z odrysowanych dłoni i papierowego talerzyka.

Słonecznego dnia!:)) spędzaj dużo czasu na dworze. Jednak pamiętaj o nakryciu głowy i smarowaniu odpowiednim kremem, A.G. 🙂

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Ćwiczenia ortofoniczne Pojazdy.
Rodzic wymienia nazwy pojazdów:  rower, samolot, pociąg, żaglówkę, samochód.
Dziecko naśladuje ruchem jego sposób poruszania się i wydawane odgłosy: dzwonek roweru (dzyń, dzyń), samolot (szszsz), pociąg (puf, puf), żaglówka (plum, plum), samochód (ti, tit).

Skoki przez linkę. Ta zabawa bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci 3-4 letnich – na wysokości 25–30 cm, dla starszych wyżej, (jeśli nie mamy linki można na podłodze ułożyć wałek z kocyka).

Zabawa paluszkowa Idzie, idzie jeż…
Podczas tej zabawy dziecko rozwija drobne ruchy rąk.
Mówimy i pokazujemy:
Idzie, idzie jeż, ten przedziwny zwierz – palcami obu rąk naśladujemy drobne ruchy chodzenia,
Nóżkami tup, tup       –   palcami obu rąk stukamy w podłogę,
i pod listek – siup!     – obie dłonie nakładamy na siebie, jedna pod drugą.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Ukryjcie na podwórku jakąś zabawkę. Aby pomóc dziecku odnaleźć schowany przedmiot, możecie użyć sformułowań typu: idź dwa kroki do przodu, pięć kroków w stronę płotu, obróć się w stronę domu, itp.
Przebywamy na powietrzu, dziecko bawi się swobodnie.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Uczymy dziecko samodzielnego ubierania się: przewijania spodni, sweterka na prawą stronę, zakładania papci i bucików na odpowiednią nogę.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂