Witajcie Kochane Pszczółki! Nagle zrobiło się ciepło i przyjemnie, co powoduje, że myślami coraz częściej jesteśmy na wakacjach…Ale gdzie? Może góry?

Rodzice zadajcie dzieciom pytanie: Co to jest krajobraz?

1. Obejrzyjcie krótki filmik przedstawiający polskie góry:

2. Pytania do prezentacji:
– Jakie krajobrazy były widoczne?
– Po czym poznamy, że jesteśmy w górach? (wysokie góry, specyficzna mowa)
– Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór? (góral, góralka, baca, gospodarz)
3. Ciekawostki związane z górami:
– Największe polskie góry to: Karpaty, Sudety i Tatry
– Łąka w górach to hala

Hala Gąsienicowa | Zakopane - oficjalny serwis internetowy

– Wędzony ser owczy to oscypek.

Złoty rosół i oscypek - krakow.gosc.pl

– Zwierzęta, które możecie zobaczyć podczas górskich wędrówek to m.in.:

kozica

Kozica - Medianauka.pl

niedźwiedź brunatny

Niedźwiedź najprawdopodobniej zabił człowieka w Bieszczadach ...

świstak

Świstak - www.drapiezniki.pl

Spójrzcie na góralkę i górala w strojach ludowych: ( w tym przypadku stroje podhalańskie)

Opis stroju podhalańskiegoOpis stroju podhalańskiego

 

– Zastanówcie się w jaki sposób można w górach spędzić wakacje:) Przejrzyjcie atlasy, książki i albumy znajdujące się w domu, lub wypożyczone. Odszukajcie w nich gór. Przeglądajcie z Rodzicami, czytajcie tak, aby jak najwięcej się o nich dowiedzieć.
4. Rozsypanka literowa: ułóżcie wyrazy związane z tematem dzisiejszych zajęć:
– c a b a
– l a h a
– y r T a t
– o c s y p k e
– a c i k o z
5. Praca z książką KARTY Pracy 4, 24, oraz Czytanka 76
6. Wędrówka: masażyk
Usiądźcie wygodnie na dywanie za mamą lub tatą i rysujcie po ich plecach wg tekstu:
Wędrujemy raźno w góry
( palcami obu rąk delikatnie stukajcie w plecy, od góry do dołu)
Pod nogami mamy chmury
(od dołu pleców ku górze rysujecie pętle)
W górze jasne słońce świeci
(w górnej części pleców narysujecie słońce z promykami)
Nad strumykiem idą dzieci
( uderzacie delikatnie w plecy od dołu ku górze)
Zamieńcie się miejscami:)
7. Praca plastyczna: „Nasze polskie góry”: poproście rodzica o naszkicowanie ołówkiem górskiego krajobrazu, a Wy wyklejcie go plasteliną. Możesz też do tego zadania wykorzystać Wycinankę 56.

Miłej zabawy,

J.Sikora.

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Ćwiczenia ortofoniczne Pojazdy.
Rodzic wymienia nazwy pojazdów:  rower, samolot, pociąg, żaglówkę, samochód.
Dziecko naśladuje ruchem jego sposób poruszania się i wydawane odgłosy: dzwonek roweru (dzyń, dzyń), samolot (szszsz), pociąg (puf, puf), żaglówka (plum, plum), samochód (ti, tit).

Skoki przez linkę. Ta zabawa bardzo pomaga w ćwiczeniu równowagi. Potrzebna jest linka, którą musisz zamocować – dla dzieci 3-4 letnich – na wysokości 25–30 cm, dla starszych wyżej, (jeśli nie mamy linki można na podłodze ułożyć wałek z kocyka).

Zabawa paluszkowa Idzie, idzie jeż…
Podczas tej zabawy dziecko rozwija drobne ruchy rąk.
Mówimy i pokazujemy:
Idzie, idzie jeż, ten przedziwny zwierz – palcami obu rąk naśladujemy drobne ruchy chodzenia,
Nóżkami tup, tup       –   palcami obu rąk stukamy w podłogę,
i pod listek – siup!     – obie dłonie nakładamy na siebie, jedna pod drugą.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Ukryjcie na podwórku jakąś zabawkę. Aby pomóc dziecku odnaleźć schowany przedmiot, możecie użyć sformułowań typu: idź dwa kroki do przodu, pięć kroków w stronę płotu, obróć się w stronę domu, itp.
Przebywamy na powietrzu, dziecko bawi się swobodnie.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Uczymy dziecko samodzielnego ubierania się: przewijania spodni, sweterka na prawą stronę, zakładania papci i bucików na odpowiednią nogę.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Hello, hello, can you clap your hands? Yes or No? Show me :)))

Steve and Maggie bardzo chcą Cię jeszcze zabrać do ZOO. Jeśli masz ochotę kliknij na link i powtarzaj słówka po nich 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM

Jeśli po obejrzeniu filmiku będziesz miał ochotę jeszcze trochę popracować to rozetnij poniższe puzzle ze zwierzątkiem. Nazwij je, pokoloruj i spróbuj ponownie ułożyć 🙂

Good Job! Bye bye Friends, A.G. 🙂