Dzień dobry Pszczółki! Dziś zabieram Was nad wodę…

1.Omówienie cech charakterystycznych krajobrazów (jezioro, morze) na podstawie prezentacji multimedialnych, rozwiązywanie zagadek- poszerzanie wiedzy o otaczającym nas świecie przyrody, wzbogacanie słownika czynnego.

Obejrzyjcie filmiki i odpowiedzcie na pytania:

Porozmawiajcie z dzieckiem nt morza i jeziora, oto pytania pomocnicze:

-Czym różnią się od siebie te dwa krajobrazy?
-Co takiego samego można spotkać nad jeziorem i nad morzem?
-Co można robić nad jeziorem i nad morzem?
-Dlaczego wyjeżdżamy nad morze, jezioro?
-Co zabieramy ze sobą na plażę?
-Dlaczego jezioro i morze może być niebezpieczne?
-Kto dba o nasze bezpieczeństwo nad morzem i nad jeziorem?

2. Posłuchajcie zagadek i podajcie rozwiązania:

– W cieniu jego się schowasz,
kiedy jesteś na plaży
a słońce z wysoka
bardzo mocno praży. /parasol plażowy/

– Ochroni Cię przed wiatrem
kiedy jesteś na plaży
poczujesz wtedy jak mocno
letnie słońce praży. /parawan/

– Człowiek za burtą!
O tam! Widać ręce, głowę!
Rzucić trzeba prędko koło… /koło ratunkowe/

– Nie leży na plaży
wypatruje oczy.
Gdy potrzebna pomoc
szybko w wodę wskoczy. /ratownik/

– Jakie białe ptaki
lubią morskie szlaki? /mewy/

-Stoi nad morzem
nigdy nad rzeką.
Jej światło widać bardzo daleko /latarnia morska/

– Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
brzegiem morza spacerować. /plaża/

3. Praca z książką Karty pracy 4.24,25
Piszę i liczę str 74

4. Zabawa ruchowa:3. Żabki w jeziorze: przygotujcie kawałek materiału imitującego jezioro, natnijcie kilka małych karteczek. Na hasło: żabki do wody! Połóżcie karteczki na podłodze i starajcie się wdmuchnąć je na materiał (do jeziora).

5. ” Co robimy na wakacjach?” -zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Czytanki s.77. Odczytaj tekst wyrazowo-obrazkowy, następnie odpowiedz na pytania :

Co dzieci pakują do walizek? W jakim miejscu będą nocować? W czym będą spać? Co robią nad jeziorem?

6. Zabawa matematyczna: przygotujcie sobie karteczki z cyframi 1-10, znaki +,-,=
Posłuchajcie treści zadań i ułóżcie działania:
– Jaś łowi rybi, złowił 4 duże i trzy małe. Ile ryb złowił Jaś? (4+3=7)
– Piotruś widział żaglówki. Było ich 6 a potem dopłynęły jeszcze 3. Ile żaglówek widział Piotruś? (6+3=9)
– Ania znalazła 8 muszelek a jej siostra Ala 2. Ile wszystkich muszelek znalazły dziewczynki? (8+2=10)
– Kasia zobaczyła 7 mew po chwili przyfrunęły jeszcze 2. Ile mew widzi teraz Kasia? (7+2=9)
– Ola zrobiła 2 zamki z piasku. Adam zrobił jeszcze 3. Ile to jest razem? (2+3=5)

7. “Na plaży” -zabawa plastyczna. Sięgnij po Wycinankę 55. Wypełnij kolorem kontury rysunku dowolną techniką- mogą to być farby, kredki. kolorowy papier itp.

Pozdrawiam!

J.Sikora

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa bieżna Parking dla autobusów.
Rodzic wyklaskuje szybki rytm, dziecko (kierowca autobusu) z kierownicą w ręku biega po pokoju. Gdy R. zmienia tempo na bardziej miarowe i coraz wolniejsze, dziecko zatrzymuje się i, idąc tyłem, parkuje tak, by stanąć pod ścianą. Dziecko podczas biegu naśladuje głos silnika samochodowego i odgłos klaksonu, a podczas parkowa­nia wydaje krótkie dźwięki: pii, pii, pii, by dać sygnał innym kierowcom i uniknąć stłuczki.

Zabawa matematyczna Liczymy.
Pięć przedmiotów różnej wielkości – starsze dzieci więcej.
Rodzic rozkłada  przedmioty. Prosi, aby dziecko opisało ich wy­gląd i ułożyło je od najmniejszego do największego. Dziecko liczy je od prawej strony i od lewej strony. Ustalamy, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

Zabawa w kolorki
W pokoju mamy różne kolorowe przedmioty. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał  musi dotknąć przedmiotu w wypowiedzianym przez rodzica kolorze, opowiedzieć o nim. Zabawę powtarzamy z różnymi kolorkami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tor przeszkód z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w ogrodzie.
Rodzic pokazuje, jak należy pokonać tor przeszkód, a dziecko naśladuje go, starając się: przebiec slalomem między drzewami, przejść między szczeblami leżącej drabinki, wejść na niską ławeczkę, przeskoczyć pomiędzy kamykami ułożonymi na ziemi.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Przypominamy dziecku o sprzątaniu zabawek po zakończonej zabawie.
Ćwiczenie umiejętności rozpinania oraz zapinania guzików, rzepów i innych zapięć.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂