Dziś porozmawiamy o niebezpiecznym zjawisku jakim jest burza. Dzieci muszą nauczyć się jak zachować się w trakcie burzy i innych nieprzewidzianych groźnych okoliczności. Pragnę też zmienić formę tej strony . Początek będzie zawierał wstęp dla Państwa. W dalszej części będę zwracać się bezpośrednio do dzieci.
Witajcie drogie Wiewióreczki!!!
1. Wczoraj mówiliśmy o tym, że nadchodzi lato – dziś porozmawiamy o pogodzie jaką mamy w różnych porach roku. Dlatego poproście rodzica, aby znalazł w internecie bajkę link: : https://youtu.be/lbBbi_ds4eU
w czasie oglądania zwróćcie szczególną uwagę jaka pogoda jest latem.
2. Jednym ze zjawisk jest burza to piękne ,pożyteczne ale też groźne zjawisko.
Obejrzyjcie filmik, który dobrze to obrazuje. Link: https://youtu.be/KcBG8ItmOuA
3. Zachęcam, abyście sami przeprowadzili pewien eksperyment obrazujący jak powstają wyładowania elektryczne. Do eksperymentu należy przygotować: słoik, wełnę i balonik. Przed jego rozpoczęciem obejrzyjcie filmik i wykonajcie wszystko według wskazówek . Mam nadzieję, że osiągniecie podobny efekt.
Link: https://youtu.be/eyLKBakvNW4

4. Drogie wiewióry poproście rodzica, aby przeczytał wam wiersz; „ Burza”

Szła przez pola Pani Burza,
– Co tak panią dzisiaj wkurza?
– Skąd u Pani tyle złości?
– Musi Pani mieć przykrości?
Burza błyska, grzmi i wieje,
Straszy wszystkich: – Świat zaleję,
Powywracam wszystkie drzewa,
Kto się boi – niechaj zwiewa,
Niebo całe pociemniało,
Z wichrem wszystko oszalało,
Drzewa nisko się kłaniają,
Panią Burzę przepraszają,
– Niechże Pani już przestanie,
Robić wszystkim wielkie lanie!
Burza mruczy, marszczy czoło.
Oj, nie będzie dziś wesoło,
Niech się kryje, kto gdzie może,
Bo tu będzie zaraz morze,
Leje, wyje, gromy ciska,
Siódme poty z chmur wyciska.
Aż się wreszcie tak zmęczyła,
Że się stała całkiem miła.
Cicho mruczy zawstydzona,
To jest burza? – to nie ona.
Cicho wiszą chmury z nieba,
Będzie słońce – nam zaśpiewa,
Rozweseli Panią Burzę,
Burza ze słońcem w jednym chórze?
Z tego śpiewu tęcza wisi,
Ależ Pani nam kaprysi!
Ale koniec – szkoda czasu,
Słońce świeci – chodź do lasu
5. Po wysłuchaniu odpowiedzcie proszę na pytania:
– O jakim zjawisku mówi wiersz?
– Co zrobiła burza?
– Jakie jeszcze inne zjawiska jej towarzyszyły?
– Co się stało, gdy się zmęczyła?
– Kto przepędził burzę?
6. Drogie dzieci proszę, abyście wykonały w Kartach pracy ćwiczenie 33 b- proszę
przyjrzeć się rysunkom i skreślić te, które przedstawiają niewłaściwe zachowania.
w czasie burzy.
7. Zachęcam, abyście wykonały pracę plastyczną – Możecie wykorzystać słoiczek lub papierowy kubeczek, na którym narysujcie markerem pioruny. Środek kubka (we wnętrzu) posmarują klejem i przyklejają paski bibuły w różnych kolorach kojarzących się im z burzową pogodą. Kubek postawcie do góry nogami, a na jego odwróconym denku przyklejcie watę (symbolizującą chmurę) i praca gotowa. Możecie jązrobić zupełnie inaczej wg własnego pomysłu.
Życzę powodzenia i pozdrawiam Ala S.

WTOREK  –  16.06.2020

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa bieżna Parking dla autobusów.
Rodzic wyklaskuje szybki rytm, dziecko (kierowca autobusu) z kierownicą w ręku biega po pokoju. Gdy R. zmienia tempo na bardziej miarowe i coraz wolniejsze, dziecko zatrzymuje się i, idąc tyłem, parkuje tak, by stanąć pod ścianą. Dziecko podczas biegu naśladuje głos silnika samochodowego i odgłos klaksonu, a podczas parkowa­nia wydaje krótkie dźwięki: pii, pii, pii, by dać sygnał innym kierowcom i uniknąć stłuczki.

Zabawa matematyczna Liczymy.
Pięć przedmiotów różnej wielkości – starsze dzieci więcej.
Rodzic rozkłada  przedmioty. Prosi, aby dziecko opisało ich wy­gląd i ułożyło je od najmniejszego do największego. Dziecko liczy je od prawej strony i od lewej strony. Ustalamy, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

Zabawa w kolorki
W pokoju mamy różne kolorowe przedmioty. Dziecko skacze po pokoju. Na sygnał  musi dotknąć przedmiotu w wypowiedzianym przez rodzica kolorze, opowiedzieć o nim. Zabawę powtarzamy z różnymi kolorkami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tor przeszkód z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w ogrodzie.
Rodzic pokazuje, jak należy pokonać tor przeszkód, a dziecko naśladuje go, starając się: przebiec slalomem między drzewami, przejść między szczeblami leżącej drabinki, wejść na niską ławeczkę, przeskoczyć pomiędzy kamykami ułożonymi na ziemi.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
 Przypominamy dziecku o sprzątaniu zabawek po zakończonej zabawie.
Ćwiczenie umiejętności rozpinania oraz zapinania guzików, rzepów i innych zapięć.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Hello Children! W tym tygodniu zapraszam Was do poznania słówek związanych z tematyką wakacji 🙂 ze względu na nauczanie zdalne i to, że nie możemy się jeszcze spotkać w przedszkolu, wiele z Was myśli, że już mamy wakacje.. jeszcze nie, ale……już bardzo blisko ;))

SŁOWNICTWO DO NAUKI:
Lawn chair – leżak
Beach ball – piłka plażowa
Sun – słońce
Ice cream – lody
Campfire – ognisko
Mosquito – komar

Spróbujmy dziś zabawić się w zabawę Hot or cold?, czyli ciepło czy zimno? Zabawa polega na tym, że jedna osoba chowa karty obrazkowe ze słownictwem do nauki, natomiast druga próbuje ją odnaleźć. Kiedy zbliża się do karty, osoba chowająca kartę powtarza Hot!, a gdy jest od niej daleko, to Cold! Po znalezieniu wypowiada w języku angielskim odszukane słówko 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

Bye, bye :)) W razie pytan, bądź trudności – służę pomocą :). A.G.