ŚRODA 17.06.2020r.

Temat: Ahoj, przygodo!

Cześć Kochani!

1.Na miły początek dnia troszkę się poruszamy:

2. Cisza na morzu – zabawa naśladowcza
Dziecko i rodzic (rodzina) powtarzają popularną rymowankę:
Cisza na morzu, wicher dmie.
Ten bałwan morski, kto pierwszy odezwie się.

Dziecko w ciszy naśladuje gesty rodzica:
Wciąganie żagli na maszt – przekładanie dłoni zaciśniętych w pięści jedna na drugą,
wyglądanie lądu z bocianiego gniazda – przykładanie dłoni do czoła i rozglądanie się,
szorowanie pokładu – wykonywanie rękami ruchów posuwistych po podłodze itp.

3. Zabawa dydaktyczna W porcie
Za chwilę powstanie Wasz własny port 🙂
Aby go stworzyć będziecie potrzebować nakrętki w różnych kolorach, plastelinę, wykałaczki, kolorowe kartki.
Zróbcie statki np. po 5 w kilku kolorach (czerwone, niebieskie, żółte, białe)
Na białej kartce rodzic rysuje linię po przekątnej i prosi dziecko by na jednym polu narysowało fale i ustawiło statki. Następnie prosi, by do portu (na drugie pole) wpłynęły statki i podaje ich liczbę, dziecko przelicza. W kolejnym zadaniu rodzic umieszcza w porcie statki czerwone, np. od 1 do 5. Prosi dziecko o wprowadzenie do portu po drugiej stronie linii o jeden, dwa lub trzy statki żółte mniej lub więcej. Rodzic mówi, ile statków wypływa z portu, i pyta, ile zostało. Dziecko liczy i zapisuje za pomocą kresek ich liczbę. Dorysowuje lub skreśla kolorowe kreski symbolizujące statki.

4. Pojazdy wodne
Spójrzcie na poniższą ilustrację. Czy potraficie nazwać przedstawione pojazdy wodne? Jeśli nie, to poproście rodziców o przeczytanie podpisów 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


5. Żaglówki z figur geometrycznych

Za chwilę stworzycie swoje własne żaglówki, ale najpierw przypomnimy sobie figury geometryczne. Czy pamiętacie, jak się nazywają? Wskażcie paluszkiem i nazwijcie.
Powiedzcie, jaki mają kolor? Brawo! Myślę, że z pomocą rodziców udało się odpowiedzieć na wszystkie pytania 🙂

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A teraz możemy przystąpić do wykonania naszej żaglówki 🙂 Przygotujcie biała kartkę A4 oraz mniejsze kolorowe kartki. Poproście rodziców o wycięcie figur geometrycznych, z których ułożycie żaglówkę. Możecie farbami namalować morze i słoneczko.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Zabawa ortofoniczna Wakacyjna wycieczka
Rodzic czyta krótką historię o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka. Przed wysłuchaniem opowiadania dziecko wspólnie z rodzicem ustalają, jakie odgłosy wydają: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu). W trakcie opowiadania dzieci naśladują te odgłosy.

Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wy­cieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, pod­ręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek był gotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczy­sta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum, plum, plum), coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu, mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wy­jęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę. W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha).

7. Ćwiczenia małej rączki
Rysujcie po śladzie, następnie pokolorujcie obrazek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Policz pojazdy wodne. W kratkach poniżej narysuj tyle kresek, ile widzisz pojazdów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


9. W wolnej chwili możecie wykonać poniższe zadania 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłego dnia 🙂 A.Mazurkiewicz 🙂


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

Zestaw ćwiczeń w siadzie  – nogi ugięte w kolanach, ręce podparte o podłogę z tyłu.

  • Dziecko chwyta stopami woreczek, wykonuje kołyskę (kładzie się na plecach i zarzuca nogi z woreczkiem za głowę) – przenosi woreczek za głowę. W leżeniu na plecach, chwyta worecz­ek rękami, wykonuje skłon i zostawia woreczek przed stopami.
  • Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, lekko uniesione nad podłogą, kręci się w koło, lekko odpychając się rękami od podłogi.
  • Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, nogami uniesionymi nad podłogą, podrzuca stopa­mi woreczek do góry i próbuje go złapać w ręce.
  • Dziecko kładzie woreczek na brzuch, unosi go i stara się, aby woreczek nie spadł – stopy ma oparte na podłodze, nogi ugięte w kolanach, ręce wyprostowane z tyłu, dłonie oparte o podłogę.
  • Dziecko chwyta ręcznik palcami stóp i unosi nad podłogę, następnie opiera pięty o podłogę, a palcami roluje ręcznik od brzegu.

Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.
Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowe noże, tacki, talerzyki, miseczki, deski, salaterka.
Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stole. Wspólnie z rodzicem na deseczkach kroją owoce. Potem wrzucają je do salaterki i  mieszają.
Wspólne jedzenie samodzielnie wykonanego posiłku. Smacznego 🙂

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie umiejętności korzystania z toalety – rozbieranie się i ubieranie w łazience. Spuszczanie wody w sedesie po każdorazowym załatwieniu się i mycie rączek.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Hello Children! W tym tygodniu zapraszam Was do poznania słówek związanych z tematyką wakacji 🙂 ze względu na nauczanie zdalne i to, że nie możemy się jeszcze spotkać w przedszkolu, wiele z Was myśli, że już mamy wakacje.. jeszcze nie, ale……już bardzo blisko ;))

SŁOWNICTWO DO NAUKI:
Lawn chair – leżak
Beach ball – piłka plażowa
Sun – słońce
Ice cream – lody
Campfire – ognisko
Mosquito – komar

Spróbujmy dziś zabawić się w zabawę Hot or cold?, czyli ciepło czy zimno? Zabawa polega na tym, że jedna osoba chowa karty obrazkowe ze słownictwem do nauki, natomiast druga próbuje ją odnaleźć. Kiedy zbliża się do karty, osoba chowająca kartę powtarza Hot!, a gdy jest od niej daleko, to Cold! Po znalezieniu wypowiada w języku angielskim odszukane słówko 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0

Bye, bye :)) W razie pytan, bądź trudności – służę pomocą :). A.G.