ŚRODA 17. 06. 2020
Temat: Kolor niebieski
Witajcie kochani:) Wiecie jaki dzień tygodnia dziś mamy, jaki był wczoraj a jaki będzie jutro? Dzisiaj naszym tematem jest kolor niebieski…
1. Zapraszam Was do zabawy pt: „Szukamy koloru niebieskiego”.
Rodzic zadaje dziecku pytanie: Co kojarzy mu się z kolorem niebieskim?.
Dziecko odpowiada, wszystkie odpowiedzi są dobre. Następnie dziecko i ogląda swoje ubrania i inne przedmioty w domu, które są w kolorze niebieskim. Porównują ich odcienie, posługując się pojęciami: jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy, turkusowy itp.
2. A teraz zastanówcie się nad ta odpowiedzią „Jaki kolor ma morze?” obejrzyjcie krótki film Kolory morza klikając link
https://www.youtube.com/watch?v=cOfKsew69DI
Morze może mieć różne odcienie koloru niebieskiego, np. w zależności od pogody – jasnoniebieski, ciemnoniebieski, błękitny, granatowy itp.
3. „Niebieski parzy” – zabawa ruchowa z elementem rzutu. Rodzic rzuca piłkę do każdego dziecka po kolej i wypowiadając nazwę jakiegoś dowolnego koloru. Dziecko musi złapać piłkę, gdy słyszy nazwy każdego z kolorów oprócz niebieskiego. Jeżeli dziecko nie złapie piłki na inny kolor niż niebieski lub złapie na kolor niebieski, to oddaje fant, np. but. Na koniec zabawy dzieci muszą wykupić fanty, np. śpiewając piosenkę.
4. Skąd mamy chmury? obejrzyjcie proszę krótki filmik i jakiego są koloru ?https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM
5. Kochani, możecie w prosty sposób wykonać niebo z chmurami.
6. Zapraszam Was do zabawy matematycznej pt: „W porcie wodnym”. Rodzic wspólnie z dzieckiem przygotowuje liczmany w różnych kolorach oraz cyfry i znaki matematyczne z szafki. Dzieci manipulują nimi, dokładają, odkładają i rozwiązują zadania:
Zadanie 1.
Do portu przypłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu?
+
2 + 6= 8
Zadanie 2.
Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek pozostało na przystani? itd. – według pomysłu rodzica.
8 – 2 = 6
Wykonajcie zadania w Pisze i liczę na 75.
7.„Co pływa, a co tonie” – zabawa badawcza.
Rodzic pokazuje dziecku różne przedmioty: metalowy klucz, piłkę gumową, korek, drewnianą deseczkę. Do wielkiej miski nalewa wodę. Następnie rodzic zadaje dziecku pytania:
– Co stanie się z przedmiotami w wodzie?; Które z nich zatoną?;
– Które z nich będą pływały?; Dlaczego jedne toną, a inne pływają?.
Następnie dzieci wkładają przedmioty do miski z wodą i obserwują ich zachowanie.
8. Zachęca do wykonania „Łódek” – praca origami https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0
Dzieci mogą puszczać na wodzie łódki (np. w dużej misce, w wannie, w dmuchanym basenie) i dmuchają na nie tak, aby jak najszybciej dotarła na przeciwległy brzeg.
9. Zajrzyjcie do czytanek na strony 78 i 79, a potem pobawcie się na podwórku.
Miłego dnia 🙂 Dorota Marczak
—————————————————————————————————————–
Zestaw ćwiczeń w siadzie – nogi ugięte w kolanach, ręce podparte o podłogę z tyłu.
- Dziecko chwyta stopami woreczek, wykonuje kołyskę (kładzie się na plecach i zarzuca nogi z woreczkiem za głowę) – przenosi woreczek za głowę. W leżeniu na plecach, chwyta woreczek rękami, wykonuje skłon i zostawia woreczek przed stopami.
- Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, lekko uniesione nad podłogą, kręci się w koło, lekko odpychając się rękami od podłogi.
- Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, nogami uniesionymi nad podłogą, podrzuca stopami woreczek do góry i próbuje go złapać w ręce.
- Dziecko kładzie woreczek na brzuch, unosi go i stara się, aby woreczek nie spadł – stopy ma oparte na podłodze, nogi ugięte w kolanach, ręce wyprostowane z tyłu, dłonie oparte o podłogę.
- Dziecko chwyta ręcznik palcami stóp i unosi nad podłogę, następnie opiera pięty o podłogę, a palcami roluje ręcznik od brzegu.
Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.
Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowe noże, tacki, talerzyki, miseczki, deski, salaterka.
Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stole. Wspólnie z rodzicem na deseczkach kroją owoce. Potem wrzucają je do salaterki i mieszają.
Wspólne jedzenie samodzielnie wykonanego posiłku. Smacznego 🙂
ZABAWY NA POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnalizacją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie umiejętności korzystania z toalety – rozbieranie się i ubieranie w łazience. Spuszczanie wody w sedesie po każdorazowym załatwieniu się i mycie rączek.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
Hello Children! W tym tygodniu zapraszam Was do poznania słówek związanych z tematyką wakacji 🙂 ze względu na nauczanie zdalne i to, że nie możemy się jeszcze spotkać w przedszkolu, wiele z Was myśli, że już mamy wakacje.. jeszcze nie, ale……już bardzo blisko ;))
SŁOWNICTWO DO NAUKI:
Lawn chair – leżak
Beach ball – piłka plażowa
Sun – słońce
Ice cream – lody
Campfire – ognisko
Mosquito – komar
Spróbujmy dziś zabawić się w zabawę Hot or cold?, czyli ciepło czy zimno? Zabawa polega na tym, że jedna osoba chowa karty obrazkowe ze słownictwem do nauki, natomiast druga próbuje ją odnaleźć. Kiedy zbliża się do karty, osoba chowająca kartę powtarza Hot!, a gdy jest od niej daleko, to Cold! Po znalezieniu wypowiada w języku angielskim odszukane słówko 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=UQfvAlmr5g0
Bye, bye :)) W razie pytan, bądź trudności – służę pomocą :). A.G.
.