Witajcie Pszczółki!

1. „Przy ognisku”- zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Kart Pracy 4.28. Ćwiczenie pamięci wzrokowej

 

Dzieci wypowiadają się na temat ilustracji:
– Jakie miejsce przedstawia ilustracja?
– Co robią poszczególne osoby na ilustracji?
– Czy ognisko można rozpalać w dowolnym miejscu?
– Jak musimy zachowywać się będąc w pobliżu ogniska?
– Co należy zrobić, gdy zakończy się zabawa przy ognisku?

Po udzieleniu odpowiedzi na pytania dzieci wykonują ćwiczenie, rozcinają obrazek, składają go ponownie i naklejają starannie na kartkę.

2.Posłuchaj wiersza czytanego przez Rodzica i odpowiedz na pytania znajdujące się poniżej tekstu wiersza.

http://www.wikom.pl/mp7zgierz/upload/user/wiersz_rzeka.pdf

3.Obejrzyjcie krótki filmik, który pomoże Wam poznać i zobaczyć rzekę.

 

4.”Ryby w rzece”- zabawa plastyczna.
Dzieci wyklejają kontur kartonowej ryby kwadratami wyciętymi z kolorowego papieru makulaturowego o wymiarach około 2×2 cm. Wycinają paski papieru i tną je na małe kwadraty. Płetwy oklejają srebrną folią spożywczą.

5. „Ryby w morzu” – zabawa z chustą animacyjną.
Chustę może zastąpić kocykiem. Na środek wkładamy naszą rybkę. Staramy się wachlować chustą do rytmu muzyki zaproponowanej poniżej. Rybka nie może wypaść.

https://youtu.be/YZMJWz_me6g

6.Wykonaj Karty Pracy 4. 26 i 27 oraz te znajdujące się poniżej poniżej.Ćwiczcie  Czytankę ze str 77.

Sowy - Zespół Szkolno-Przedszkolny w Wysocku Wielkim

Grupa 3 - Tygryski

Drodzy Rodzice korzystając z wolnego czasu sugeruję wspólne zabawy
z dziećmi. Propozycje na weekend:
– Zabawy utrwalające w pamięci kształt poznanych cyfr: wyszukiwanie przedmiotów zbliżonych kształtem do poznanych cyfr, pisanie cyfr na kaszy, cukrze, układanie cząstek warzyw i owoców w kształt znanych cyfr.
– Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.
– Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
– Czytanie książek- opowiadań , wierszy, wspólne śpiewanie piosenek.

Pozdrawiam!

J.Sikora

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

Zestaw ćwiczeń w siadzie  – nogi ugięte w kolanach, ręce podparte o podłogę z tyłu.

  • Dziecko chwyta stopami woreczek, wykonuje kołyskę (kładzie się na plecach i zarzuca nogi z woreczkiem za głowę) – przenosi woreczek za głowę. W leżeniu na plecach, chwyta worecz­ek rękami, wykonuje skłon i zostawia woreczek przed stopami.
  • Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, lekko uniesione nad podłogą, kręci się w koło, lekko odpychając się rękami od podłogi.
  • Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, nogami uniesionymi nad podłogą, podrzuca stopa­mi woreczek do góry i próbuje go złapać w ręce.
  • Dziecko kładzie woreczek na brzuch, unosi go i stara się, aby woreczek nie spadł – stopy ma oparte na podłodze, nogi ugięte w kolanach, ręce wyprostowane z tyłu, dłonie oparte o podłogę.
  • Dziecko chwyta ręcznik palcami stóp i unosi nad podłogę, następnie opiera pięty o podłogę, a palcami roluje ręcznik od brzegu.

Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.
Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowe noże, tacki, talerzyki, miseczki, deski, salaterka.
Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stole. Wspólnie z rodzicem na deseczkach kroją owoce. Potem wrzucają je do salaterki i  mieszają.
Wspólne jedzenie samodzielnie wykonanego posiłku. Smacznego 🙂

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie umiejętności korzystania z toalety – rozbieranie się i ubieranie w łazience. Spuszczanie wody w sedesie po każdorazowym załatwieniu się i mycie rączek.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂