Dziś porozmawiamy o tęczy, większość dzieci bardzo dobrze zna jej kolory. Dzisiaj porozmawiamy jak ona powstaje i proponuję wykonać kilka doświadczeń.
Do ich wykonania proponuję użyć przedmiotów dostępnych w domu. Farby, plastikowe kubeczki, cukierki Skittles.

                                     Drogie Wiewióreczki !
Naszym dzisiejszym tematem będzie kolejne piękne zjawisko pojawiające się latem – tęczę. Powstaje w sprzyjających warunkach i wygląda zjawiskowo.
1. Popatrzcie na zdjęcie i spróbujcie wymienić i policzyć kolory tęczy.

2 .Proszę obejrzeć filmik opowiadający o kolorach, nazywajcie je, a może w trakcie oglądania ich nazwy uda Wam się podzielić na sylaby?
Link: https://youtu.be/Yz2d6YOrHv8
3.Wykonajcie ćwiczenie nr 33a w Kartach Pracy- kolorowanie tęczy.
4. Poproście rodzica o przygotowanie czterech kubeczków plastikowych, farb lub barwników spożywczych w kolorach: żółty, zielony, czerwony, niebieski, wody, cukru, łyżeczki i strzykawki bądź zakraplacza. Obejrzyjcie doświadczenie i spróbujcie je powtórzyć. Link: https://youtu.be/PReQua1cvjo
Szybko można zrobić tęczę ze smacznych cukierków Skittles. Myślę,że to doświadczenie szczególnie się Wam spodoba. Link: : https://youtu.be/TPSx02kMGSY
5. Dla rozluźnienia zapraszam Was do nauki tańca o tęczy
Link do choreografii: https://youtu.be/BOee0YXaTqs
Link do całej piosenki: https://youtu.be/snzHV-yNjj4
Mam nadzieję, że choć trochę udało się Wam nauczyć. Jeśli nie za pierwszym razem to możecie próbować w ciągu całego tygodnia .
Zachęcam też do nauki piosenki, którą poznaliśmy w poniedziałek o lecie na dywanie
LINK: https://youtu.be/JY2LxTIkWyQ
6. Jeśli trochę się zmęczyliście to możecie wykonać zadania, które przypomnią Wam cyfry i rysowanie różnych szlaczków. Zachęcam.

Życzę powodzenia i miłego dnia  A. S.

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ

Zestaw ćwiczeń w siadzie  – nogi ugięte w kolanach, ręce podparte o podłogę z tyłu.

  • Dziecko chwyta stopami woreczek, wykonuje kołyskę (kładzie się na plecach i zarzuca nogi z woreczkiem za głowę) – przenosi woreczek za głowę. W leżeniu na plecach, chwyta worecz­ek rękami, wykonuje skłon i zostawia woreczek przed stopami.
  • Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, lekko uniesione nad podłogą, kręci się w koło, lekko odpychając się rękami od podłogi.
  • Dziecko, z woreczkiem włożonym między stopy, nogami uniesionymi nad podłogą, podrzuca stopa­mi woreczek do góry i próbuje go złapać w ręce.
  • Dziecko kładzie woreczek na brzuch, unosi go i stara się, aby woreczek nie spadł – stopy ma oparte na podłodze, nogi ugięte w kolanach, ręce wyprostowane z tyłu, dłonie oparte o podłogę.
  • Dziecko chwyta ręcznik palcami stóp i unosi nad podłogę, następnie opiera pięty o podłogę, a palcami roluje ręcznik od brzegu.

Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.
Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowe noże, tacki, talerzyki, miseczki, deski, salaterka. Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stole. Wspólnie z rodzicem na deseczkach kroją owoce. Potem wrzucają je do salaterki i  mieszają.
Wspólne jedzenie samodzielnie wykonanego posiłku. Smacznego 🙂

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie umiejętności korzystania z toalety – rozbieranie się i ubieranie w łazience. Spuszczanie wody w sedesie po każdorazowym załatwieniu się i mycie rączek.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂