BEZPIECZNIE NAD WODĄWakacje – bezpieczne dziecko w górach i nad wodą - Dziecko

W pierwszej zabawie będziecie tworzyć fale.
Potrzebne będą tacki z piaskiem lub innym sypkim materiałem. Rysujecie palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne.

Zabawa matematyczna „Słuchamy ile kropli wpadło do pudełka”.

Rodzic wrzuca do pudełka kilka orzechów/ klocków  (po kolei, żeby było słychać stuknięcia podczas wpadania).
-Ile wrzuciłam?
-Dorzucę jeszcze…..ile? – dzieci patrzą i jednocześnie słuchają.
-Ile jest kropli w pudełku? (sprawdzanie, czy właściwie dzieci odpowiedziały).

To samo zadanie, ale dzieci zamykają oczy.
-Ile wrzuciłam najpierw?…. Ile potem?…… To ile jest razem?……. – sprawdzanie

Zapraszam Was do obejrzenia krótkich bajek. Pomogą Wam przypomnieć zasady bezpiecznego spędzania czasu nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

„Łódka” – wykonanie pracy według wzoru i instrukcji. podczas wykonywania łódki posłuchajcie piosenki, nie tylko umili Wam czas, ale również pomoże zapamiętać tak ważne informacje
.https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM Brak opisu.

Potrzebne będą:
– plastikowe nakrętki
– wykałaczki
– kolorowa pianka gumowa lub papier
– plastelina
– nożyczki

Wykonanie:

Małe łódeczki wykonane z nakrętek po butelkach. Wystarczy wyciąć trójkąt z pianki kreatywnej, przebić go i przełożyć przez niego wykałaczkę. W ten sposób powstaje nam żagiel, który przymocowujemy do nakrętki za pomocą kleju na ciepło, jeżeli nie posiadacie takiego kleju, można przymocować plasteliną. Piankę kreatywną można zastąpić zwykłym kawałkiem folii wyciętej np. z jakiejś dobrej reklamówki.

„Wyścigi łódek” – zabawa oddechowa.
Przygotuj z małą miskę, napełnij ją wodą. Łódkę, którą wykonałeś włóż do miski. Zabawa polega na dmuchaniu na łódki, tak, aby siłą podmuchu krążyły po misce. Zwycięża ten, którego łódka najszybciej przepłynie jedno okrążenie. Pamiętaj o prawidłowym oddechu.

Odpowiedzcie na pytania:
– Z kim popłynąłbyś żaglówką w wakacyjny rejs? Kogo jeszcze byś ze sobą zabrał/a? Jakie przedmioty zabralibyście w podróż?

Wybierzcie jedną zasadę bezpiecznej zabawy nad wodą i stwórzcie do niej ilustrację. Rysunek może zawierać również kilka zasad.
DODATKOWE KARTY PRACY
Brak opisu.Brak opisu.

Powodzenia!

Pozdrawiam Marta U. 🙂


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa Jedziemy na wakacje.
Dziecko naśladuje jazdę samochodem – biega po wyznaczonym miejscu. Na klaśnięcie zatrzymuje się. Na hasło  Morze – naśladuje pływanie, wiosłowanie, szum morza. Na hasło Góry – wędrówkę, wspinanie, szum drzew.

Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.
Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.

Zabawa matematyczna Ile jest łopatek?
Kostka z oczkami, sylweta wiaderka z brystolu, spinacze do bielizny.
Rodzic podaje dziecku sylwetę wiaderka i rzuca kostką. Dziecko przy­pina do sylwety tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka. Dziecko sprawdza poprawność, wskazując spinacze i głośno licząc. Zabawę powtarzamy kilka razy. Starszym dzieciom możemy jednocześnie rzucać dwiema kostkami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Organizujemy przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek pia­sku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wdrażanie dziecka do dbania o swoje ubranie, ład i porządek wokół siebie. Stosowanie form grzecznościowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk

Good Morning! :)) Witam Was z samego rana🙂 dziś proszę, abyście powtórzyli poznane słownictwo z ostatnich zajęć 🙂 Możecie wykorzystać z wcześniejszych zajęć zabawy językowe. Kiedy będziecie gotowi to sprawdzę czy już wszystko umiecie. Wykonajcie poniższy quiz 🙂

Look and Choose the correct answer! (Spójrz i wybierz prawidłową odpowiedź 🙂

1) Ice cream.. where is…?

2) Campfire…where is…?

3) Beach ball…where is…?

4) Mosquito…where is…?

5) Lawn chair…where is…?

6) Sun…where is…?

Good Job! :))

Jeśli masz ochotę to jeszcze –> Coloring 😉 powiedz po angielsku, co znajduje się na obrazku i jakie ma kolory 🙂

Na koniec zapraszam Was do poruszania się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=C2WJ2bWTV2g

Have a fun! / A.G. 🙂