Szanowni Rodzice. Dziś porozmawiamy o tym jak wygląda łąka latem, o najbardziej znanych kwiatach i zwierzętach .Przekonamy się, że rośliny z łąki mogą przysłużyć się naszemu zdrowiu

Drogie Wiewióreczki !
Dzisiejszy temat to łąka latem. Poznamy występujące tam zwierzęta i rośliny.
1. Zwróćcie uwagę na obrazki i opowiedzcie co na nich widzicie. Spróbujcie nazwać rośliny i zwierzęta

2. Poproście rodzica o odczytanie opowiadania A. Sójk
i „Niespodzianka biedronki.”
Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatków, mrówki pracowicie budowały swoje mrowiska, a biedronka wygrzewała się w promieniach słońca.
– Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar – nektar – mówiły pszczoły.
– Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem – pouczały mrówki. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała …. Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek. Poleciała najpierw do motyla.
– Motylu, motylu, pomożesz mi? – zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika – Pasikoniku, pomożesz mi? – zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka, a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały, mrowisko, oni rozwieszali girlandy pod listami łopianu i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki … na wielki bal! Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok, a ślimak – powoli, jak to ślimak – przygotowywał napoje.
– Niech żyje biedronka! – zawołały na koniec pszczoły i mrówki i odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

Zastanówcie się: – kto występował w opowiadaniu i czym się?
– co postanowiła zrobić biedronka?
– Kogo poprosiła o pomoc?
– Czy zwierzątka były zadowolone z pomysłu biedronki?

3 Poproście rodzica o odczytanie zagadek i rozwiążcie je:
Dźwigam dom na grzbiecie ,mam malutkie rogi
Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)

Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)

Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek, pracowite ……………… ( pszczoły)
Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się ………. (biedronka)

Mam nadzieję, że Wam się udało rozwiązać wszystkie zagadki. Aby utrwalić
zdobytą wiedzę posłuchajcie zagadek z filmiku o zwierzętach Link: https://youtu.be/eIe_iAcpQJg
Próbujcie odczytywać znane literki w ukazujących się napisach.
4.Niektóre z żyjących na łące zwierząt urządzają” prawdziwe koncerty „posłuchajcie tych odgłosów i poznajcie ich wygląd. Link: https://youtu.be/7WsV_AWt9AQ
5. Jakie jeszcze inne zwierzęta pojawiają się na łące – zobaczcie obrazki. Na jednym przedstawiono zwierzątka duże i małe, wyklaszcćcie sylaby i głoski w nazwach zwierząt. Na drugim tabelki – spróbujcie dopasować , które żyją na łące , w drugiej te, które są tam tylko gośćmi.

6. Na łące rośnie olbrzymie bogactwo różnych roślin .Proponuję, abyście poznali niektóre. Okazuje się, że wiele z nich jest bardzo pożytecznych dla naszego zdrowia. Pewnie zdarzyło się, że w trakcie choroby mamy zachęcały was do picia ziołowych herbatek- te ziółka czyli- rośliny lecznicze pochodzą właśnie z łąk. Zachęcam do obejrzenia o tym filmiku . Link: https://youtu.be/bgYeAZm8mqk
7. W kartach pracy macie ciekawe ćwiczenia, zróbcie te ze stron 34 a i b
8. Zwierzątka są kolorowe i piękne, warto to utrwalić. Zachęcam do wykonania prac plastycznych na ten temat: „Zwierzątka z łąki”. Oczywiście możecie zrobić w/g własnego pomysłu. Przedstawiam też kilka propozycji.


Życzę powodzenia i pozdrawiam A.S.

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa Jedziemy na wakacje.
Dziecko naśladuje jazdę samochodem – biega po wyznaczonym miejscu. Na klaśnięcie zatrzymuje się. Na hasło  Morze – naśladuje pływanie, wiosłowanie, szum morza. Na hasło Góry – wędrówkę, wspinanie, szum drzew.

Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.
Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.

Zabawa matematyczna Ile jest łopatek?
Kostka z oczkami, sylweta wiaderka z brystolu, spinacze do bielizny.
Rodzic podaje dziecku sylwetę wiaderka i rzuca kostką. Dziecko przy­pina do sylwety tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka. Dziecko sprawdza poprawność, wskazując spinacze i głośno licząc. Zabawę powtarzamy kilka razy. Starszym dzieciom możemy jednocześnie rzucać dwiema kostkami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Organizujemy przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek pia­sku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wdrażanie dziecka do dbania o swoje ubranie, ład i porządek wokół siebie. Stosowanie form grzecznościowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk

Good Morning! :)) Witam Was z samego rana🙂 dziś proszę, abyście powtórzyli poznane słownictwo z ostatnich zajęć 🙂 Możecie wykorzystać z wcześniejszych zajęć zabawy językowe. Kiedy będziecie gotowi to sprawdzę czy już wszystko umiecie. Wykonajcie poniższy quiz 🙂

Look and Choose the correct answer! (Spójrz i wybierz prawidłową odpowiedź 🙂

1) Ice cream.. where is…?

2) Campfire…where is…?

3) Beach ball…where is…?

4) Mosquito…where is…?

5) Lawn chair…where is…?

6) Sun…where is…?

Good Job! :))

Jeśli masz ochotę to jeszcze –> Coloring 😉 powiedz po angielsku, co znajduje się na obrazku i jakie ma kolory 🙂

Na koniec zapraszam Was do poruszania się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=C2WJ2bWTV2g

Have a fun! / A.G. 🙂