Witajcie Pszczółki! Jak wiecie … każda pora roku charakteryzuje się pewnymi kolorami np. zimą wszystko jest szaro-białe, niebieskie, błękitne. A Jak jest latem? Jakich kolorów widzimy najwięcej? Jest ich na prawdę wiele, ale zaczniemy od żółtego.

Na dobry początek-zabawa słownikowa – „Żółte skojarzenia” – zastanówcie się „Co kojarzy wam się z kolorem żółtym?”

1.Na początek posłuchajcie opowiadania o żółtej kredce.

BAJKA O ŻÓŁTEJ KREDCE

Pewnego dnia Tomek wyjął z szuflady blok do rysowania i pudełko z kredkami. Wysypał kredki na stolik i zabrał się do rysowania. Nie zauważył nawet, że w pudełku została żółta kredka, której zrobiło się smutno.
– Nie jestem potrzebna – myślała.
– Tomek zostawił mnie w pudełku, może nie podoba mu się mój żółty kolor?
A tymczasem Tomek narysował zieloną kredką trawę i zielone drzewko. Po chwili czarna kredką narysował dach z kominem, z którego leciał dym. Czerwoną kredką pomalował ściany, a granatową zrobił wielkie drzwi do domu.
– Ach jak pięknie Tomek rysuje – westchnęła żółta kredka i przyglądała się, co jeszcze będzie na rysunku.
Tomek wziął kredkę niebieską i pomalował nią niebieskie niebo z niebieskimi obłoczkami. Później brązową kredką dorysował obok domu budę, płot i brązowego, wesołego pieska.
– Wszystkie kredki coś narysowały – popłakiwała żółta kredka – tylko ja nie jestem do niczego potrzebna.
I właśnie wtedy Tomek wyciągnął ją z pudełka.
– O, tu jesteś, myślałem, że zginęłaś – powiedział – i nie mógłbym dokończyć rysunku.
Tomek narysował żółtą kredką wielkie słońce z żółtymi promykami i żółte firanki w oknach i żółte słoneczniki za płotem i jeszcze małą, żółtą kaczuszkę, która bawiła się na rysunku z pieskiem. Ach, jaka dumna była z siebie żółta kredka, że potrafi tyle narysować.

  • Wymień kolory kredek jakie miał Tomek.
  • Dlaczego żółtej kredce było przykro?
  • Jak skończyła się historia?

2. Podstawowe kolory i ich pochodne.

Barwy podstawowe- żółty, czerwony, niebieski

Digit Brush • Zobacz wątek - Barwy

Barwy pochodne-pomarańczowy, zielony, fioletowy

Digit Brush • Zobacz wątek - Barwy

 

Wykonaj eksperyment- Przygotuj farby plakatowe i spróbuj zmieszać ze soba barwy podstawowe. Najpierw czerwony z żółtym. następnie czerwony z niebieskim, żółty z niebieskim. Co powstało?  Dla ułatwienia poniżej umieszczam tabelkę, z której możesz korzystać w swoim doświadczeniu.

Kid's Art - tablice demonstracyjne (A2) by BLIŻEJ PRZEDSZKOLA - issuu

3.  Rozwiązujemy  zagadki

  • przeczytajcie zagadki i spróbujcie je rozwiązać
  • wskaż  ilustrację

Ten żółciutki owoc
bardzo kwaśny bywa,
rośnie w ciepłych krajach.
Jak się on nazywa. (cytryna)

Na drzewie dojrzewa,
żółta lub zielona,
brzuszek ma okrągły,
górą wydłużona. (gruszka)

Do rogala jest podobny
żółty kolor ma,
jest to owoc z ciepłych krajów.
Czy ktoś z was go zna? (banan)

 

Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci

Daje światło , ciepło, radują się dzieci ( Słońce )

Niech żyje sok z cytryny! Cz.2 - Profesor Michał TombakTrzy, Żółte, Gruszki

ŚWIEŻE BANANY ŚWIEŻE BIO około 1,00 kg - Ceny i opinie - Ceneo.plnaklejka SŁOŃCE słoneczko 70cm OKNO ŚCIANA szyba 7411903588 ...

4.Obejrzyjcie filmik – Kolor żółty

https://www.youtube.com/watch?v=Nttku2tkY5M

Kubuś opowiada o Słońcu:

https://www.youtube.com/watch?v=bjOs87SkX2I

5. Ćwicz czytanie – Czytanka s.78

6.Owocowy kompot- zabawa matematyczna. Wydrukuj ilustrację. Wytnij 3 rzędy owoców poniżej i ugotuj kompot, układając tyle owoców na szkle ile jest wskazane w pętelkach.

Kompot owocowy gra matematyczna do druku | Segregator nauczyciela ...

7.Wykonaj Karty Pracy 4.29

Dobrego dnia!

J.Sikora

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa Jedziemy na wakacje.
Dziecko naśladuje jazdę samochodem – biega po wyznaczonym miejscu. Na klaśnięcie zatrzymuje się. Na hasło  Morze – naśladuje pływanie, wiosłowanie, szum morza. Na hasło Góry – wędrówkę, wspinanie, szum drzew.

Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.
Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.

Zabawa matematyczna Ile jest łopatek?
Kostka z oczkami, sylweta wiaderka z brystolu, spinacze do bielizny.
Rodzic podaje dziecku sylwetę wiaderka i rzuca kostką. Dziecko przy­pina do sylwety tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka. Dziecko sprawdza poprawność, wskazując spinacze i głośno licząc. Zabawę powtarzamy kilka razy. Starszym dzieciom możemy jednocześnie rzucać dwiema kostkami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Organizujemy przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek pia­sku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wdrażanie dziecka do dbania o swoje ubranie, ład i porządek wokół siebie. Stosowanie form grzecznościowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂