Witajcie Pszczółki! Jak wiecie … każda pora roku charakteryzuje się pewnymi kolorami np. zimą wszystko jest szaro-białe, niebieskie, błękitne. A Jak jest latem? Jakich kolorów widzimy najwięcej? Jest ich na prawdę wiele, ale zaczniemy od żółtego.
Na dobry początek-zabawa słownikowa – „Żółte skojarzenia” – zastanówcie się „Co kojarzy wam się z kolorem żółtym?”
1.Na początek posłuchajcie opowiadania o żółtej kredce.
BAJKA O ŻÓŁTEJ KREDCE
Pewnego dnia Tomek wyjął z szuflady blok do rysowania i pudełko z kredkami. Wysypał kredki na stolik i zabrał się do rysowania. Nie zauważył nawet, że w pudełku została żółta kredka, której zrobiło się smutno.
– Nie jestem potrzebna – myślała.
– Tomek zostawił mnie w pudełku, może nie podoba mu się mój żółty kolor?
A tymczasem Tomek narysował zieloną kredką trawę i zielone drzewko. Po chwili czarna kredką narysował dach z kominem, z którego leciał dym. Czerwoną kredką pomalował ściany, a granatową zrobił wielkie drzwi do domu.
– Ach jak pięknie Tomek rysuje – westchnęła żółta kredka i przyglądała się, co jeszcze będzie na rysunku.
Tomek wziął kredkę niebieską i pomalował nią niebieskie niebo z niebieskimi obłoczkami. Później brązową kredką dorysował obok domu budę, płot i brązowego, wesołego pieska.
– Wszystkie kredki coś narysowały – popłakiwała żółta kredka – tylko ja nie jestem do niczego potrzebna.
I właśnie wtedy Tomek wyciągnął ją z pudełka.
– O, tu jesteś, myślałem, że zginęłaś – powiedział – i nie mógłbym dokończyć rysunku.
Tomek narysował żółtą kredką wielkie słońce z żółtymi promykami i żółte firanki w oknach i żółte słoneczniki za płotem i jeszcze małą, żółtą kaczuszkę, która bawiła się na rysunku z pieskiem. Ach, jaka dumna była z siebie żółta kredka, że potrafi tyle narysować.
- Wymień kolory kredek jakie miał Tomek.
- Dlaczego żółtej kredce było przykro?
- Jak skończyła się historia?
2. Podstawowe kolory i ich pochodne.
Barwy podstawowe- żółty, czerwony, niebieski
Barwy pochodne-pomarańczowy, zielony, fioletowy
Wykonaj eksperyment- Przygotuj farby plakatowe i spróbuj zmieszać ze soba barwy podstawowe. Najpierw czerwony z żółtym. następnie czerwony z niebieskim, żółty z niebieskim. Co powstało? Dla ułatwienia poniżej umieszczam tabelkę, z której możesz korzystać w swoim doświadczeniu.
3. Rozwiązujemy zagadki
- przeczytajcie zagadki i spróbujcie je rozwiązać
- wskaż ilustrację
Ten żółciutki owoc
bardzo kwaśny bywa,
rośnie w ciepłych krajach.
Jak się on nazywa. (cytryna)
Na drzewie dojrzewa,
żółta lub zielona,
brzuszek ma okrągły,
górą wydłużona. (gruszka)
Do rogala jest podobny
żółty kolor ma,
jest to owoc z ciepłych krajów.
Czy ktoś z was go zna? (banan)
Cóż to jest za gwiazda, co na żółto świeci
Daje światło , ciepło, radują się dzieci ( Słońce )
4.Obejrzyjcie filmik – Kolor żółty
https://www.youtube.com/watch?v=Nttku2tkY5M
Kubuś opowiada o Słońcu:
https://www.youtube.com/watch?v=bjOs87SkX2I
5. Ćwicz czytanie – Czytanka s.78
6.Owocowy kompot- zabawa matematyczna. Wydrukuj ilustrację. Wytnij 3 rzędy owoców poniżej i ugotuj kompot, układając tyle owoców na szkle ile jest wskazane w pętelkach.
7.Wykonaj Karty Pracy 4.29
Dobrego dnia!
J.Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa ruchowa Jedziemy na wakacje.
Dziecko naśladuje jazdę samochodem – biega po wyznaczonym miejscu. Na klaśnięcie zatrzymuje się. Na hasło Morze – naśladuje pływanie, wiosłowanie, szum morza. Na hasło Góry – wędrówkę, wspinanie, szum drzew.
Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.
Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.
Zabawa matematyczna Ile jest łopatek?
Kostka z oczkami, sylweta wiaderka z brystolu, spinacze do bielizny.
Rodzic podaje dziecku sylwetę wiaderka i rzuca kostką. Dziecko przypina do sylwety tyle spinaczy (łopatek), ile oczek wskazała kostka. Dziecko sprawdza poprawność, wskazując spinacze i głośno licząc. Zabawę powtarzamy kilka razy. Starszym dzieciom możemy jednocześnie rzucać dwiema kostkami.
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Organizujemy przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek piasku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Wdrażanie dziecka do dbania o swoje ubranie, ład i porządek wokół siebie. Stosowanie form grzecznościowych.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂