PIĄTEK 19.06.2020r.
Temat: Las
Dzień dobry Kochani!
Dzisiaj porozmawiamy sobie troszkę o drzewach.
1.Na początek gimnastyka buzi i języka (najlepiej z lusterkiem)
Rodzic demonstruje ćwiczenia, dziecko powtarza kilkakrotnie:
Język jedzie do lasu na koniku – dzieci naśladują kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich rozciągnięcie).
W lesie język rozejrzał się dookoła – dzieci wykonują ruch oblizywania warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dzieci wykonują wdech nosem i wydech ustami.
Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dzieci uderzają czubkiem języka za górnymi zębami.
Spojrzał w dół – dzieci wyciągają język na brodę – zobaczył czerwonego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dzieci dotykają językiem każdego zęba.
2. Popatrzcie na poniższe ilustracje. Czym się różnią drzewa?
Brawo! Drzewa w pierwszym rzędzie maja liście a w drugim rzędzie igły.
3. A teraz połóżcie się wygodnie na pleckach, zamknijcie oczy i posłuchajcie:
Powiedzcie, dokąd przeniosła Was ta muzyka? Z jakim miejscem Wam się skojarzyła?
4.Posłuchajcie wiersza B.Szelągowskiej Kłótliwe drzewa
Wstał poranek, mgłę przegonił
i zatrzymał się nad lasem.
Lubił patrzeć się na drzewa
i rozmawiać z nimi czasem.
Ale co to? Awantura! Buk z modrzewiem się pokłócił.
– Pan mnie kłuje! Tak nie można!
Niech pan sobie igły skróci.
Świerk zaś żale miał do brzozy:
– Pani słońce mi zasłania!
– A pan wcale nie jest lepszy
i nikomu się nie kłania!
– Całą wodę dąb wypija!
Wszystko pewnie przez te liście!
– Mój jałowcu – nie przesadzaj,
nie masz racji, krzewie, oczywiście!
Młoda sosna głos zabrała:
– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.
Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,
tak jak było do tej pory.
Mała jestem – każdy widzi.
Tutaj się bezpiecznie czuję.
Pośród was tak rosnę sobie.
Nic mi przez to nie brakuje.
Drzewa aż się zawstydziły.
Przeprosiły się czym prędzej.
A na koniec obiecały:
już nie będzie kłótni więcej!
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
Które drzewa są wymienione w wierszu?
O co kłóciły się drzewa?
Kto je pogodził?
Co powiedziała młoda sosna?
Jak zareagowały drzewa?
Popatrzcie na zdjęcia drzew, o których jest mowa w wierszu. Wskażcie, które drzewa są liściaste a które iglaste.
5. Ćwiczenia grafomotoryczne
Połącz ołówkiem przerywane linie. Pokoloruj liście.
6. Policz drzewa. Narysuj w kratkach tyle kropek, ile jest drzew.
7. Połącz cienie.
Na dziś to już wszystko, miłego weekendu 🙂 🙂 A.Mazurkiewicz
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.
Dziecko jest samochodem (wykonuje klęk podparty), który wjeżdża do myjni. Rodzic klęczy z boku i, wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta:
– polewanie wodą gładzi dłonią plecy,
– skrapianie szamponem lekko uderza opuszkami palców,
– szczotkowanie karoserii lekko drapie szybkimi ruchami,
– woskowanie lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,
– suszenie samochodu pociera, na przemian, dłońmi,
– przecieranie szyb i lusterek wykonuje okrężne ruchy masujące.
Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się rolami. Wszystkie ruchy wykonujemy delikatnie.
Zabawa ruchowa z elementem skoku – Z kwiatka na kwiatek.
Rodzic układa na podłodze w rzędzie obok siebie kartki (kwiatki). Dziecko ma za zadanie, skacząc z nogi na nogę, wskoczyć na każdy kwiatek, tak aby żadnego nie pominąć.
Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej?
Dziecko zgniata kartki, tworząc kulki. Następnie ustawia żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmucha. Wygrywa żaglówka ( kulka), która popłynęła najdalej.
Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Z koszykiem do lasu.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladuje zbieranie grzybów, jagód, malin lub poziomek, które wkłada do koszyczka. Na umówiony sygnał staje w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.
ZABAWY NA POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie. Możemy wykorzystać piłkę – rzut do celu, gra w piłkę nożną.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂