PIĄTEK 19.06.2020r.

Temat: Las

Dzień dobry Kochani!

Dzisiaj porozmawiamy sobie troszkę o drzewach.

1.Na początek gimnastyka buzi i języka (najlepiej z lusterkiem)
Rodzic demonstruje ćwiczenia, dziecko powtarza kilkakrotnie:
Język jedzie do lasu na koniku – dzieci naśladują kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich roz­ciągnięcie).
W lesie język rozejrzał się dookoła – dzieci wykonują ruch oblizywa­nia warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dzieci wykonują wdech nosem i wydech ustami.
Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dzieci uderzają czubkiem języka za górnymi zębami.
Spojrzał w dół – dzieci wyciągają język na brodę – zobaczył czerwo­nego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dzieci doty­kają językiem każdego zęba.

2. Popatrzcie na poniższe ilustracje. Czym się różnią drzewa?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brawo! Drzewa w pierwszym rzędzie maja liście a w drugim rzędzie igły.


3. A teraz połóżcie się wygodnie na pleckach, zamknijcie oczy i posłuchajcie:

Powiedzcie, dokąd przeniosła Was ta muzyka? Z jakim miejscem Wam się skojarzyła?

4.Posłuchajcie wiersza B.Szelągowskiej Kłótliwe drzewa
Wstał poranek, mgłę przegonił
i zatrzymał się nad lasem.
Lubił patrzeć się na drzewa
i rozmawiać z nimi czasem.

Ale co to? Awantura! Buk z modrzewiem się pokłócił.
– Pan mnie kłuje! Tak nie można!
Niech pan sobie igły skróci.

Świerk zaś żale miał do brzozy:
– Pani słońce mi zasłania!
– A pan wcale nie jest lepszy
i nikomu się nie kłania!

– Całą wodę dąb wypija!
Wszystko pewnie przez te liście!
– Mój jałowcu – nie przesadzaj,
nie masz racji, krzewie, oczywiście!

Młoda sosna głos zabrała:
– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.
Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,
tak jak było do tej pory.

Mała jestem – każdy widzi.
Tutaj się bezpiecznie czuję.
Pośród was tak rosnę sobie.
Nic mi przez to nie brakuje.

Drzewa aż się zawstydziły.
Przeprosiły się czym prędzej.
A na koniec obiecały:
już nie będzie kłótni więcej!

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Które drzewa są wymienione w wierszu?
O co kłóciły się drzewa?
Kto je pogodził?
Co powiedziała młoda sosna?
Jak zareagowały drzewa?


Popatrzcie na zdjęcia drzew, o których jest mowa w wierszu. Wskażcie, które drzewa są liściaste a które iglaste.

Buk

Jałowiec

Brzoza

 

 

 

 

 

 

 

Dąb

Dąb

Modrzew

Świerk

Świerk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Ćwiczenia grafomotoryczne
Połącz ołówkiem przerywane linie. Pokoloruj liście.

 

 

 

 

 

 

 

6. Policz drzewa. Narysuj w kratkach tyle kropek, ile jest drzew.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Połącz cienie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Na dziś to już wszystko, miłego weekendu 🙂 🙂  A.Mazurkiewicz


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ   🙂

Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.
Dziecko jest samochodem (wykonuje klęk podparty), który wjeż­dża do myjni. Rodzic klęczy z boku i, wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta:
– polewanie wodą gładzi dłonią plecy,
– skrapianie szamponem lekko uderza opuszkami palców,
– szczotkowanie karoserii lekko drapie szybkimi ruchami,
– woskowanie lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,
– suszenie samochodu pociera, na przemian, dłońmi,
– przecieranie szyb i lusterek wykonuje okrężne ruchy masujące.
Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się rolami.  Wszyst­kie ruchy wykonujemy delikatnie.

Zabawa ruchowa z elementem skoku – Z kwiatka na kwiatek.
Rodzic układa na podłodze w rzędzie obok siebie kartki (kwiatki). Dziecko ma za zadanie, skacząc z nogi na nogę, wskoczyć na każdy kwiatek, tak aby żadnego nie pominąć.

Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej?
Dziecko zgniata kartki, tworząc kulki. Następnie ustawia żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmucha. Wygrywa żaglówka ( kulka), która popłynęła najdalej.

Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Z koszykiem do lasu.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladuje zbieranie grzybów, jagód, malin lub poziomek, które wkłada do koszyczka. Na umówiony sygnał staje w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie. Możemy wykorzystać piłkę – rzut do celu, gra w piłkę nożną.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂