PIĄTEK 19. 06. 2020
Temat: Tęczowy świat.

Dzień dobry kochane przedszkolaki! Witamy was w piątek😊 . Mamy nadzieję. że jesteście jeszcze pełni energii i zapału do wspólnych zabaw! Wczoraj było troszkę o lecie, natomiast dziś zapraszamy Was do tęczowego świata .

1.Na początku  wysłuchajcie piosenkę „Przepis na tęczę” Karoliny Gawlik. W ten sposób dowiecie się jak powstaje tęcza, a następnie krótkie doświadczenie. https://www.youtube.com/watch?v=aHYBsar4CwE

3 domowe eksperymenty, które zachwycą nie tylko dzieci - Dziecięce ...

2. Zabawa badawcza “Tęcza”. Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze pokojowej.Wokół rantu talerza układamy cukierków kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.

3. Poproszę rodziców o przeczytanie  fragmentu “Historia tęczy” z książki “Mądrość serca” red. M. Porębskiej i A. Sujka.

Kiedyś, bardzo dawno temu, wszystkie kolory świata zaczęły się sprzeczać. Każdy z nich utrzymywał, że jest najpiękniejszy, najważniejszy, najpotrzebniejszy.
Zieleń powiedziała:
– Jest oczywiste, że jestem najważniejszym kolorem. Jestem piękna i nie ma beze mnie wiosny, ani lata. Jestem kolorem trawy, drzew, liści. Beze mnie świat byłby smutny.
Przerwał jej niebieski:
– Patrzysz tylko na ziemię; a co z morzem i niebem? To ja nadaję im kolor. Ja pomalowałem caluteńkie niebo, każdą rzekę, jezioro, morze, ocean. Jestem niezbędny i najważniejszy!
Kolor żółty uśmiechnął się swoim zwyczajem:
– Jesteście wszystkie bardzo ważne, ale to ja przynoszę światu uśmiech, radość, ciepło. Słońce jest żółte, księżyc jest żółty, gwiazdy są żółte. Wszystko, co pomaluję jest takie piękne, że wszyscy patrzą na to z zachwytem!
Czerwień nie mogła znieść tego długiego wywodu:
– Ja jestem ponad wami wszystkimi bo ja jestem kolorem serca – miłości. Jestem też kolorem ognia. Daję ludziom ciepło. Beze mnie nie można się obejść!
Spór kolorów trwał i coraz bardziej się wzmagał. Nagle na niebie pojawiła się wielka czarna chmura i powiedziała:
– Jesteście niemądre kolory! Wszystkie jesteście piękne, jak motyle, jak kwiaty. Tak mi smutno jak słucham waszej kłótni! I chmura zaczęła płakać gęstym deszczem.
W tej chwili na niebie po jawiło się słońce i powiedziało:
– Nie płacz chmuro, a wy kolory, przestańcie się kłócić. Weźcie się za ręce i namalujcie na niebie coś pięknego razem, aby było widać was wszystkie.
– Kolory zaczęły malować na niebie różnobarwne pasy i tak powstała tęcza. Na jej widok chmurka się uśmiechnęła, a kolory zobaczyły, że każdy z nich jest piękny i niezastąpiony i wspaniale wyglądają razem!
Na pamiątkę tej chwili za każdym razem, gdy słońce chce pocieszyć kropelki spadającego deszczu, na niebie pojawia się tęcza.

Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania:
– jakie kolory się kłóciły i dlaczego?
– kto w opowiadaniu się smucił ?
– kto pomógł kolorom ?
– w jaki sposób pomógł ?
– co wy byście doradzili kolorom, aby się nie kłóciły ?

4. Jak powstaje tęcza? kliknij link a dowiesz się:) https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
tęcza - Odkrywamy Zakryte

5. Rodzicu przeczytaj dziecku wyliczankę. Można podczas czytania układać paski kolorów z bibuły lub kolorowych kartek. Od dołu ku górze. Dzieci wówczas szybciej zapamiętają kolejność występowania kolorów. Możecie poćwiczyć pamięć i nauczyć się jej.

„Tęczowa wyliczanka” Monika Majewska

Siedem kolorów tęcza ma,
każdy kolory tęczy zna.
Pierwszy fioletowy – jak lawenda uspokaja.
Drugi granatowy – nocą niebo przystraja.
Trzeci to niebieski – kolor nieba w dzień słoneczny.
Czwarty to zielony – jak światło, by pieszy był bezpieczny!
Piąty kolor jest żółty – tak jak budyń bananowy,
Szósty jest pomarańczowy – mógłby też być marchewkowy!
Siódmy kolor to czerwony – kolor serca i miłości.

Dzięki tęczy nikt na burzę się nie gniewa i nie złości.

6. Zachęcamy do wykonania karty pracy 🙂. Tropiciele cz. 4, na stronie 31.

,,Jak słoneczko z chmurką wyczarowały tęczę , obejrzyjcie krótka prezentację https://www.youtube.com/watch?v=8aD01XxBqaw

Tęcza - Jak narysować tęcze - Rysowanie dla dzieci krok po kroku ...

7.  Na koniec weźcie do rąk paski bibuły i potańczcie przy piosence pt. “Tęcza- czacza”. https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4. Na refrenie podnieście ręce wysoko i machajcie tak jakbyście malowali tęczę na niebie.  Możecie wykonać swoje wspaniałe tęcze. Czekam na Wasze pomysły:) :). Wspaniałej zabawy

Kochane dzieci przytulam Was mocno w ten kolorowy choć deszczowy dzień i życzę miłego weekendu 🙂. Dorota Marczak
———————————————————————————————————-

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ   🙂

Zabawa masażyk – Myjnia samochodowa.
Dziecko jest samochodem (wykonuje klęk podparty), który wjeż­dża do myjni. Rodzic klęczy z boku i, wykonuje masażyk, naśladując czynności mycia auta:
– polewanie wodą gładzi dłonią plecy,
– skrapianie szamponem lekko uderza opuszkami palców,
– szczotkowanie karoserii lekko drapie szybkimi ruchami,
– woskowanie lekko ugniata wewnętrzną stroną dłoni,
– suszenie samochodu pociera, na przemian, dłońmi,
– przecieranie szyb i lusterek wykonuje okrężne ruchy masujące.
Przy powtórzeniu zabawy zamieniamy się rolami.  Wszyst­kie ruchy wykonujemy delikatnie.

Zabawa ruchowa z elementem skoku – Z kwiatka na kwiatek.
Rodzic układa na podłodze w rzędzie obok siebie kartki (kwiatki). Dziecko ma za zadanie, skacząc z nogi na nogę, wskoczyć na każdy kwiatek, tak aby żadnego nie pominąć.

Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej?
Dziecko zgniata kartki, tworząc kulki. Następnie ustawia żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmucha. Wygrywa żaglówka ( kulka), która popłynęła najdalej.

Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Z koszykiem do lasu.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladuje zbieranie grzybów, jagód, malin lub poziomek, które wkłada do koszyczka. Na umówiony sygnał staje w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Bawimy się w ulubione zabawy pamiętając o bezpieczeństwie. Możemy wykorzystać piłkę – rzut do celu, gra w piłkę nożną.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o stosowaniu form grzecznościowych.
Zachęcamy do pomocy przy prostych pracach domowych.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk

Good Morning! :)) Witam Was z samego rana 🙂 dziś proszę, abyście powtórzyli poznane słownictwo z ostatnich zajęć 🙂 Możecie wykorzystać z wcześniejszych zajęć zabawy językowe. Kiedy będziecie gotowi to sprawdzę czy już wszystko umiecie. Wykonajcie poniższy quiz 🙂

Look and Choose the correct answer! (Spójrz i wybierz prawidłową odpowiedź 🙂

1) Ice cream.. where is…?

2) Campfire…where is…?

3) Beach ball…where is…?

4) Mosquito…where is…?

5) Lawn chair…where is…?

6) Sun…where is…?

Good Job! :))

Jeśli masz ochotę to jeszcze –> Coloring 😉 powiedz po angielsku, co znajduje się na obrazku i jakie ma kolory 🙂

Na koniec zapraszam Was do poruszania się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=C2WJ2bWTV2g

Have a fun! / A.G. 🙂