PONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.

Temat: Odkrywamy las

Dzień dobry Kochani!

Rozpoczynamy już ostatni tydzień domowego przedszkola i nauczania na odległość 🙂 Przesyłam propozycje zabaw i zadań na dzisiejszy dzień 🙂

1.Na dobry początek dnia przywitamy się piosenką:

2. Spróbujcie rozwiązać zagadkę:

Borówki i grzyby tam wszyscy zbieramy,
zajączka i lisa również tam spotkamy. (las)

Brawo! Chodzi o las. Dzisiaj porozmawiamy sobie o jego darach i mieszkańcach.

 

 

 

 

 

Pamiętajcie! Las jest miejscem, w którym to my jesteśmy gośćmi, zatem zachowujemy się jak na gości przystało:

  • Nie hałasujemy!
  • Nie rozpalamy ogniska!
  • Nie śmiecimy!
  • Nie płoszymy zwierzyny!
  • Nie niszczymy roślin!

3. Jak spędzać czas wolny w lesie?
Zastanówcie się i powiedzcie, co można robić w lesie. Dzieci kończą zdanie i pokazują ruchem jego zakończenie: W lesie można….. (obserwować przyrodę, fotografować ją i filmować, odpoczywać, uprawiać sport, zbierać owoce leśne, wąchać kwiaty)

4. A teraz zapraszam Was na wirtualną wycieczkę do lasu ze Skrzatem Borówką 🙂

Spróbujcie powiedzieć, co zapamiętaliście z filmu? Odpowiedzcie na pytania:

– Wymieńcie skarby lasu, jakie znacie (drzewa, owoce, zwierzęta)
– Ile „pięter” ma las?
– Czy jedliście kiedyś owoce leśne, np. jagody, jeżyny, maliny, poziomki, borówki?
– Jak należy zachowywać się w lesie?

5. Czy wiecie, jakie zwierzęta można spotkać w lesie? Obejrzyjcie film

A teraz spróbujcie sami nazwać zwierzęta leśne przedstawione na poniższej ilustracji:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Zwierzęta pogubiły swoje cienie. Pomóż im je odnaleźć. Wskaż paluszkiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Zobaczcie, jakie ślady zostawiają zwierzęta leśne. Czy spotkaliście kiedyś w lesie takie ślady?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Będąc w lesie możemy również spotkać grzyby.
Spójrzcie poniżej. Pokażcie, gdzie jest kapelusz grzyba a gdzie nóżka.

 

 

 

 

 

A teraz możecie wykonać swojego grzybka 🙂
Będziecie potrzebować: ćwiartki ziemniaka lub pomidora i plastry pietruszki, zielone liście pora, selera lub natki, pasta do zębów, pa­pierowy talerzyk.
Dziecko układa na talerzyku grzyby – kapelusz z połówki ziemniaka lub pomidora (białe kropki robi pastą do zębów), a ogonki z ka­wałka pietruszki. Pracę ozdabia zielonymi listkami.

9. Przesyłam do wykonania poniższe karty pracy

Zad.1 Rysuj po śladzie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad.2 Otocz pętelką zwierzęta, które nie mieszkają w lesie. Pokoloruj leśne zwierzęta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad.3. Wytnij (lub poproś rodzica o pomoc) obrazki, które znajdują się na dole strony. Następnie wklej je w odpowiednie miejsca, kontynuując rytmy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłego dnia, A. Mazurkiewicz 🙂 🙂 🙂


PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa Odczaruje mnie grzeczne słowo.
Dziecko spaceruje z woreczkiem ryżu na głowie. Jeśli  woreczek upadnie jest zaczarowane – staje nieruchomo. Rodzic, pełniący rolę wróżki, może dziecko odczarować – podaje woreczek, mówiąc słowo proszę. Jeśli dziecko odpowie: dziękuję – ponownie włącza się do zabawy.

Zabawa ruchowa Turlaj piłkę.
Dziecko i rodzic siedzą naprzeciwko siebie z szeroko rozsuniętymi, prostymi w kolanach nogami. Turlamy piłkę  w taki sposób, żeby nam nie uciekła. Dla utrudnienia zabawy wymieniamy: jakie znamy kolory, zwierzęta leśne, domowe itp.

Zabawa orientacyjno-porządkowa Spacer leśniczego.
Rodzic jest leśniczym i siedzi na krześle. Dziecko naśladuje leśne zwierzęta, porusza się  po pokoju (lesie). Kiedy dziecko usłyszy dźwięk dzwonka, zatrzymuje się w bezruchu, a leśniczy wstaje i dogląda zwierząt. Kiedy leśniczy ponownie usiądzie na krześle, zwierzęta poruszają się po lesie.

 ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli. Zachęcamy dziecko, aby spędzało czas w piaskownicy tak, jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Zwracanie dziecku uwagi na zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk

Good Morning! :)) Witam Was z samego rana 🙂 dziś proszę, abyście powtórzyli poznane słownictwo z ostatnich zajęć 🙂 Możecie wykorzystać z wcześniejszych zajęć zabawy językowe. Kiedy będziecie gotowi to sprawdzę czy już wszystko umiecie. Wykonajcie poniższy quiz 🙂

Look and Choose the correct answer! (Spójrz i wybierz prawidłową odpowiedź 🙂

1) Ice cream.. where is…?

2) Campfire…where is…?

3) Beach ball…where is…?

4) Mosquito…where is…?

5) Lawn chair…where is…?

6) Sun…where is…?

Good Job! :))

Jeśli masz ochotę to jeszcze –> Coloring 😉 powiedz po angielsku, co znajduje się na obrazku i jakie ma kolory 🙂

Na koniec zapraszam Was do poruszania się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=C2WJ2bWTV2g

 

Kochani! Jutro swoje święto obchodzą Wasi Tatusiowie 🙂
Zachęcam Was do krótkich zabaw muzyczno-ruchowych przy piosenkach dla wszystkich tatusiów –  tak dodatkowo:)
Na początek https://www.youtube.com/watch?v=Wzro2goLYSY

Zachęcam także do zabawy z rymowanką. Pamiętacie rymowankę dla mamy? Możemy powiedzieć ją też tatusiowi 🙂

Daddy, Daddy
My heart beats: one, two and three
I love you
You love me
(próbujemy stworzyć z dłoni kształt małego serduszka, przykładamy dłonie do serduszka i uderzamy nimi rytmicznie zgodnie z tekstem, na końcu pokazujemy na tatę)

Później włączamy piosenkę i próbujemy zaśpiewać naszym kochanym tatusiom:
https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQgg

I na koniec zachęcam do wykonania kolorowego krawatu dla Taty <3

 

Have a fun! 

GoodBye, A.G. 🙂