PONIEDZIAŁEK 22. 06. 2020

Temat: Mamo, tato czy już lato?

Witajcie kochani 😊. Skoro jest lato to niedługo przyjdzie pora pożegnać się z przedszkolem i rozpocząć po wakacjach naukę w szkole. Jak myślicie, jak wygląda szkoła? Co się w niej robi? Niestety nie wybierzemy się razem na wycieczkę do szkoły. Myślę jednak, że pamiętacie szkołę z czasów kiedy budowano nasze przedszkole.

  1. Rozpocznijmy od ,, Rozgrzewki rytmicznej w podskokach” klikając poniższy link: https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

    Lekcja 1 - Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH - YouTube

  2. Zabawa słownikowa: „Wspominamy” Dziecko je kończy zdanie, np.: W przedszkolu lubiłem, gdy…; W przedszkolu nie lubiłem, gdy…; W przedszkolu czułem się…3.
  3.  Poproszę naszych kochanych rodziców o przeczytanie wiersza Barbary Szelągowskiej,, Tato, czy już lato?’’

    Tato, czy już lato? Barbara Szelągowska

    Powiedz, proszę! Powiedz tato,
    po czym można poznać lato?
    Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
    Po prostu:
    Po słodkich malinach;
    Po bitej śmietanie z truskawkami;
    Po kompocie z wiśniami;
    Po życie, które na polach dojrzewa;
    Po letnich ulewach;
    Po słowiku, co wieczorami śpiewa;
    Po boćkach uczących się latać;
    Po ogródkach tonących w kwiatach;
    Po świerszczach koncertujących na łące;
    Po wygrzewającej się na mleczu biedronce;
    Po zapachu skoszonej trawy i róż;
    I… już!

    Rozmowa z dziećmi na temat treści wiersza:
    – Jak myślicie, kto zadawał pytania tacie?
    – Po czym można poznać lato?
    – Jaką teraz mamy porę roku?

  4. Posłuchajcie piosenki pt: ,,Lato na dywanie”. Zachęcam do wspólnego śpiewania. https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
    Fasolki - Lato na Dywanie ( Piosenki dla Dzieci ) - YouTube

    5. Otwórzcie proszę czytanki i rozwiążcie krzyżówki na stronach 80–81 oraz poczytajcie z mamą lub tatą.

    6. Przygotujcie sobie figury geometryczne w kolorach: (żółty, czerwony, zielony i niebieskie) pobawcie się układając je według poleceń na kartce „Letnia łąka. Zabawa dydaktyczna – manipulowanie figurami geometrycznymi. Dzieci  układają wskazane przez rodzica kolorowe figury geometryczne o różnej wielkość w odpowiednich polach, na kartce. Podnoszą figury według wskazanej komendy: CZERWONE FIGURY lewy – górny; ŻÓŁTE FIGURY prawy – górny; ZIELONE FIGURY lewy – dolny; NIEBIESKIE FIGURY prawy – dolny. Przykładowa komenda: Połóż czerwony, mały, trójkąt w lewym – górnym polu łąki. Pytania do zbiorów: Jakiego koloru jest najmniej? Jakiego koloru jest najwięcej? Ile jest małych figur geometrycznych? Ile jest dużych figur geometrycznych? Ile mamy figur czerwonych? Ile mamy figur niebieskich? Ile mamy figur zielonych? Ile mamy figur żółtych? Których kolorów figur jest po równo = tyle samo? W którym polu są figury czerwone? W którym polu są figury zielone? Określ, gdzie jest więcej figur geometrycznych, czy w górnej – prawej części, czy w dolnej prawej części łąki?

    Teraz wykonajcie proszę zadanie w książce Piszę i liczę na stronie 77 – odczytajcie zdanie i przeliczcie figury.

    7. Oto pomysły na prace plastyczne, jeśli macie ochotę to zachęcam do wykonania, bądź zrobienia innej według własnego pomysłu.

    50 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci, które wykonają ...

     

    Pozdrawiam Was kochani serdecznie 🙂 Dorota Marczak

    —————————————————————————————-


    PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

    Zabawa Odczaruje mnie grzeczne słowo.
    Dziecko spaceruje z woreczkiem ryżu na głowie. Jeśli  woreczek upadnie jest zaczarowane – staje nieruchomo. Rodzic, pełniący rolę wróżki, może dziecko odczarować – podaje woreczek, mówiąc słowo proszę. Jeśli dziecko odpowie: dziękuję – ponownie włącza się do zabawy.

    Zabawa ruchowa Turlaj piłkę.
    Dziecko i rodzic siedzą naprzeciwko siebie z szeroko rozsuniętymi, prostymi w kolanach nogami. Turlamy piłkę  w taki sposób, żeby nam nie uciekła. Dla utrudnienia zabawy wymieniamy: jakie znamy kolory, zwierzęta leśne, domowe itp.

    Zabawa orientacyjno-porządkowa Spacer leśniczego.
    Rodzic jest leśniczym i siedzi na krześle. Dziecko naśladuje leśne zwierzęta, porusza się  po pokoju (lesie). Kiedy dziecko usłyszy dźwięk dzwonka, zatrzymuje się w bezruchu, a leśniczy wstaje i dogląda zwierząt. Kiedy leśniczy ponownie usiądzie na krześle, zwierzęta poruszają się po lesie.

     ZABAWY NA  POWIETRZU
    Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli. Zachęcamy dziecko, aby spędzało czas w piaskownicy tak, jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku.

    CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
    Zwracanie dziecku uwagi na zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.

    MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂