Dzień dobry Pszczółki!
Zapraszam Was do wspólnej zabawy z kolorem NIEBIESKIM.
- Zastanów się jaki kolor ma morze? – właściwie w zależności od pogody może mieć różne odcienie niebieskiego (jasnoniebieski, ciemnoniebieski, granatowy, błękitny).
„ Szukamy niebieskiego”– rozejrzyjcie si,e wokoło i poszukajcie jak najwięcej przedmiotów w niebieskim kolorze, co jeszcze jest niebieskie? - Wykonaj pracę w Czytance s.79
- Zabawa matematyczna: „ W porcie wodnym”- przygotujcie sobie jak zawsze karteczki z cyframi 1-10 znaki +, -, =. Posłuchajcie treści zadań, ułóżcie działania i podajcie rozwiązania:
– Do portu przypłynęły 2 żółte statki i 7 niebieskich. Ile statków przypłynęło do portu?
– Na przystani stało 9 żaglówek, 2 odpłynęły. Ile żaglówek zostało?
– Na przystani stało 7 żaglówek, po chwili dopłynęły jeszcze 2. Ile teraz żaglówek stoi na przystani?
– Do portu przypłynęło 10 statków ale 3 zawróciły. Ile teraz statków stoi w porcie? - Zabawa ruchowa: Gra w niebieskie– maszerujecie po pokoju, rodzic podaje nazwy dowolnych kolorów a Wy ich szukacie, gdy powie: niebieski- stoicie w bezruchu. Powtórzcie grę kilka razy. Zamieńcie się rolami.
- Czas na wykonanie łódki origami. Filmik instruktażowy znajdziesz poniżej.
6. Wysłuchaj piosenki pt.;”Już dużo wiem” , zapamiętaj jej melodię i słowa. Następnie śpiewaj razem z melodią.
https://chomikuj.pl/Filonesa/Muzyka/dla+dzieci/karaoke+dla+dzieci/Razem+w+przedszkolu+-+piosenki+i+podk*c5*82ady/Razem+w+przedszkolu+cz2/35+Ju*c5*bc+du*c5*bco+wiem,1330949370.mp3(audio)
Oto słowa piosenki:
1. Nie jestem małym szkrabem,
Nie jestem też berbeciem,
Bo dziecko w moim wieku
Już dużo wie o świecie.
Zapytaj, o co zechcesz.
Usłyszysz wnet odpowiedź.
To wcale nie przechwałki,
Gdy ktoś ma olej w głowie.
Ref. Umiem liczyć jeden, dwa,
I litery dobrze znam.
Słyszę głoski: u, i, e.
W grupie chętnie bawię się.
2. Pytają mnie zabawki,
Czy jeszcze o nich myślę.
A ja im odpowiadam:
– No jasne, oczywiście!
I chociaż coraz częściej
zaglądam do książeczek,
Moimi przyjaciółmi
Na pewno wciąż będziecie.
Ref. Umiem liczyć …
7. Poniżej znajduje się gra. Potrzebna będzie kartka papieru, kredki i kostka do gry. Narysuj twarz wg wyrzuconych kropek. Najpierw 1 zadanie czyli rysujemy głowę . Należy rzucić kostką i narysować taką głowę do jakiej przypasowana jest liczba oczek. To samo robimy z kolejnymi częściami twarzy.
Dobrej zabawy!
J. Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa Odczaruje mnie grzeczne słowo.
Dziecko spaceruje z woreczkiem ryżu na głowie. Jeśli woreczek upadnie jest zaczarowane – staje nieruchomo. Rodzic, pełniący rolę wróżki, może dziecko odczarować – podaje woreczek, mówiąc słowo proszę. Jeśli dziecko odpowie: dziękuję – ponownie włącza się do zabawy.
Zabawa ruchowa Turlaj piłkę.
Dziecko i rodzic siedzą naprzeciwko siebie z szeroko rozsuniętymi, prostymi w kolanach nogami. Turlamy piłkę w taki sposób, żeby nam nie uciekła. Dla utrudnienia zabawy wymieniamy: jakie znamy kolory, zwierzęta leśne, domowe itp.
Zabawa orientacyjno-porządkowa Spacer leśniczego.
Rodzic jest leśniczym i siedzi na krześle. Dziecko naśladuje leśne zwierzęta, porusza się po pokoju (lesie). Kiedy dziecko usłyszy dźwięk dzwonka, zatrzymuje się w bezruchu, a leśniczy wstaje i dogląda zwierząt. Kiedy leśniczy ponownie usiądzie na krześle, zwierzęta poruszają się po lesie.
ZABAWY NA POWIETRZU
Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli. Zachęcamy dziecko, aby spędzało czas w piaskownicy tak, jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Zwracanie dziecku uwagi na zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂
ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=7CuZr1Dz3sk
Good Morning! :)) Witam Was z samego rana 🙂 dziś proszę, abyście powtórzyli poznane słownictwo z ostatnich zajęć 🙂 Możecie wykorzystać z wcześniejszych zajęć zabawy językowe. Kiedy będziecie gotowi to sprawdzę czy już wszystko umiecie. Wykonajcie poniższy quiz 🙂
Look and Choose the correct answer! (Spójrz i wybierz prawidłową odpowiedź 🙂
1) Ice cream.. where is…?
2) Campfire…where is…?
3) Beach ball…where is…?
4) Mosquito…where is…?
5) Lawn chair…where is…?
6) Sun…where is…?
Good Job! :))
Jeśli masz ochotę to jeszcze –> Coloring 😉 powiedz po angielsku, co znajduje się na obrazku i jakie ma kolory 🙂
Na koniec zapraszam Was do poruszania się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=C2WJ2bWTV2g
Kochani! Jutro swoje święto obchodzą Wasi Tatusiowie 🙂
Zachęcam Was do krótkich zabaw muzyczno-ruchowych przy piosenkach dla wszystkich tatusiów – tak dodatkowo:)
Na początek https://www.youtube.com/watch?v=Wzro2goLYSY
Zachęcam także do zabawy z rymowanką. Pamiętacie rymowankę dla mamy? Możemy powiedzieć ją też tatusiowi 🙂
Daddy, Daddy
My heart beats: one, two and three
I love you
You love me
(próbujemy stworzyć z dłoni kształt małego serduszka, przykładamy dłonie do serduszka i uderzamy nimi rytmicznie zgodnie z tekstem, na końcu pokazujemy na tatę)
Później włączamy piosenkę i próbujemy zaśpiewać naszym kochanym tatusiom:
https://www.youtube.com/watch?v=Tm4jDxUqQgg
I na koniec zachęcam do wykonania kolorowego krawatu dla Taty <3
Have a fun!
GoodBye, A.G. 🙂