ŚRODA 24.06.2020r.

Temat: Poznajemy pracę leśniczego

Dzień dobry!

1.Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od ćwiczenia Co słychać w lesie?
Posłuchajcie nagrania. Czy potraficie rozpoznać odgłosy? Spróbujcie je opisać i nazwać.


2. A teraz mam dla Was zagadkę 🙂

Na tropach zwierząt dobrze się zna
i o zwierzęta cały rok dba.
Zna ich zwyczaje i ich kryjówki.
Patrzy na las wprost z leśniczówki.
(leśniczy)
zagadka B. Szelągowskiej

Tak, chodzi o leśniczego.  Spójrzcie na obrazki. Jak jest ubrany pan leśniczy? Spróbujcie opisać jego strój.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak myślicie, czym zajmuje się pan leśniczy?
Leśniczy dba o las i jego mieszkańców, pilnuje aby nikt nie hałasował, nie śmiecił i nie kradł drewna. Pan leśniczy jest gospodarzem lasu, to on decyduje które drzewa można wyciąć, podczas suszy określa stan zagrożenia pożarowego, dba o rośliny i zwierzęta mieszkające w lesie.

3. Posłuchajcie opowiadania Dąb Bartek (na podstawie opowiadania P. Beręsewicza)

 

 

 

 

 

 

 

Jeden z najstarszych dębów w Polsce nazywa się Bartek. Rośnie sobie od prawie siedmiuset lat i jest już tak stary, że jego konary trzeba podpierać specjalnymi słupami. Kilku dorosłych mężczyzn musiałoby się złapać za ręce, żeby objąć jego gruby pień. Najmłodszy dąb w Polsce to dąb Olek. Trudno go jeszcze nawet nazwać drzewem – to takie dębowe niemowlę, kilka jasnozielonych listków przyczepionych cienką łodyżką do zeszłorocznego żołędzia, który na jesieni wpadł do przedszkolnego ogródka. Przeleżał w ziemi całą zimę i ledwie zdążył wykiełkować, a już znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.

Grupa Olka postanowiła zasadzić przy przedszkolu dwa krzaki ozdobnej leszczyny. Chłopcy i dziewczynki pracowicie wyrywali z ziemi uparte chwasty. Wszyscy, na czele z panią, uśmiechali się do słońca i soczystej zieleni, tylko Olek stał na uboczu, trochę naburmuszony. Miał nadzieję, że to jemu przypadnie zaszczyt wykopania dołków, tymczasem Marek z Piotrkiem chwycili łopaty i nie zamierzali wypuścić ich z rąk. Patrzył więc Olek ponuro, jak oddział ogrodników krząta się wśród przedszkolnych grządek, a potem sam bez zapału zabrał się za pielenie. Wyrwał kilka mleczy i już miał usunąć z ziemi następny chwast, kiedy jego uwagę zwróciła maleńka bezbronna roślinka, ledwie wystająca z czarnej ziemi. Kucnął nad nią i zmarszczył brwi z namysłem.
– Patrzcie, to chyba dąb – powiedział.
Maleńkie drzewko od razu stało się ulubieńcem dzieci. Obie leszczyny wkopano w innym miejscu, a wokół dąbka chłopcy zbudowali niewielką zagrodę z patyków, żeby nikt niechcący go nie rozdeptał.
– Nazwijmy go „dąb Olek” – zaproponowała Ala.
– W końcu kto uratował mu życie?
Od tego czasu Olek urósł już o centymetr i wypuścił dwa nowe listki.

A teraz odpowiedzcie na pytania:

Co znalazł Olek w ogródku przedszkolnym?
Jak się nazywa najstarszy dąb w Polsce?
Jak się nazywa najmłodszy dąb?
Dlaczego ma takie imię?
Dlaczego Olek był najpierw naburmuszony?

4. Popatrzcie na poniższy obrazek.

 

 

 

 

 

 

To jest Dąb Bartek – jeden z najstarszych dębów w Polsce.
Czy wiecie jak wygląda i jak się nazywa owoc dębu?
Brawo! To są żołędzie.

 

 

 

 

5. Przyjrzyj się uważnie obrazkom i powiedz, co na nich widzisz.
Wytnij wszystkie listki i naklej je na odpowiednich drzewach. Policz, na którym drzewie jest najwięcej, a na którym najmniej liści? Pokoloruj obrazek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Narysuj tyle kropek, ile widzisz poszczególnych drzew.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłego dnia, A.Mazurkiewicz 🙂 🙂
———————————————————————————

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu Ptaki w lesie.
Rodzic naśladuje odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie: sowy (u-hu), dzięcioły (stuk, puk) i kukułki (ku-ku). Następnie dziecko powtarza te odgłosy. Dziecko porusza się lekko jak ptaki, wykonuje ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami. Rodzic podaje nazwę ptaka, a dziecko naśladuje jego odgłos.

Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.
Kolorowe waciki kosmetyczne, szczypce kuchenne, kostka do gry, kube­czek.
Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do kubeczka, za pomocą szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże sześć, dziecko rzuca jeszcze raz kostką (bez przeliczania).

Zabawa ruchowa Tęcza.
Umawiamy się, że na hasło Słońce – dziecko będzie biegać po pokoju, a na hasło Deszczbędzie się chować przed deszczem. Z kolei na hasło Tęcza – wymachuje trzymaną w ręce chustką zataczając tęczowe kręgi .

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.   
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Revision 🙂

Hello Children! Dziś z racji tego, że to nasze ostatnie zajęcia przed wakacjami to włączcie piosenkę, która najbardziej Wam się spodobała na naszych zajęciach z języka angielskiego 🙂 poprzypominajcie słówka, które najbardziej zapamiętaliście i zabawy 🙂

Have a fun ! <3 , A.G.