Witajcie Pszczółki!

1. Posłuchajcie muzycznej bajki:

2. Analiza tekstu:
– Kto był głównym bohaterem bajki?
– Z kim mieszkała dziewczynka?
– Kogo spotkała w lesie?
– Co się stało gdy dotarła do domu babci

3.Co jest czerwone?- rozejrzyjcie się wokoło i wymieńcie wszystkie nazwy przedmiotów w czerwonym kolorze, co jest jeszcze czerwone?

4.Wykonaj kartę pracy 4.30

a)”Owocowe sylaby”. Wydrukuj kartę pracy , przetnij po liniach, wymieszaj dokładnie i baw  się w odnajdywanie kolejnych owoców.

tydzień nr 6 | Niepubliczne Przedszkole Rodzinne

b) Pokoloruj na czerwono  owoce w odpowiednich okienkach.

Materiały dydaktyczne cz. I - Przedszkole Gminne w Skibinie

c) Policz i pokoloruj barwa odpowiadającą wynikowi dodawania lub odejmowania.

 

zdalne nauczanie 6 latki

5.Zabawa ruchowa: Gra w czerwone– maszerujecie po pokoju, rodzic podaje nazwę dowolnego koloru, szukacie go i wskazujecie, gdy powie: czerwony- stajecie w bezruchu. Powtórzcie zabawę kilka razy.
6. Zajęcia kulinarne: sałatka owocowa
Kochani zanim przystąpicie do wykonania sałatki owocowej podajcie rozwiązania owocowo-warzywnych zagadek:
Na małych krzaczkach
w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne
i czerwony kolor mają /truskawki/
Jest warzywem bardzo znanym
do kanapek dodawanym.
Czerwień jego jest kolorem,
a nazwany…/pomidorem/
Czerwone, pachnące słonkiem malowane,
Przyniosę ich z lasu w lecie pełen dzbanek /maliny/
Składniki do sałatki:
– owoce (truskawki, arbuz, jabłka, to co macie aktualnie w domu)
– jogurt naturalny
– miód
– listek mięty
Umyjcie owoce, obierzcie, pokrójcie na kawałki najlepiej z pomocą rodzica, z jogurtu, miodu i mięty zróbcie sos i polejcie nim owoce. Pamiętajcie o zasadach higienicznej pracy i bezpieczeństwie podczas krojenia. Smacznego:)

Pozdrawiam Was serdecznie!

J.Sikora

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa Poruszam się jak…
Rodzic wymienia różne zwierzęta.  Zadaniem dziecka jest poruszanie się jak wymienione zwierzę.

Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.
Zabawki w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach.Rodzic  demonstruje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Na­stępnie wykłada na środek kilka zabawek. Dziecko liczy je i zamyka oczy. Rodzic dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało , którą zabawkę dołożył.

Zabawa ruchowa Drzewo
Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło  Wiatr – zatrzymuje się. Jest drzewem, unosi ręce do góry i porusza nimi jak gałęziami.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Tor przeszkód z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w ogrodzie.
Rodzic pokazuje, jak należy pokonać tor przeszkód, a dziecko naśladuje go, starając się: przebiec slalomem między drzewami, przejść między szczeblami leżącej drabinki, wejść na niską ławeczkę, przeskoczyć pomiędzy kamykami ułożonymi na ziemi.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂