WTOREK 23. 06.2020
Temat: Co zabierzemy na wakacje? Dzień Ojca 🙂
Witajcie kochani:) . Dzisiaj szczególny dzień:). Pamiętajcie złożyć życzenia swoim tatusiom z okazji Dnia Ojca! A potem zastanówcie się co zabierzecie ze sobą jadąc na wakacje?
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Z OKAZJI DNIA OJCA
Drogi Tatusiu, najlepszy na świecie,
który mnie kochasz w zimie i w lecie
jesienią, wiosną o mnie się troszczysz
w szczęśliwym domu jak w raju rosnę.
Za Twoją dobroć dzisiaj dziękuję
zdrowia, łask Bożych, szczęścia winszuję
bezpiecznej jazdy, spełnienia marzeń
pięknych urlopów spędzonych razem.
Dzieci z grupy Żabki z panią
—————————————————————————————————
1. Proszę mamę lub tatę o przeczytanie wiersza Barbary Szelągowskiej
,, Na wakacje ruszać czas”.
Za dni kilka – o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy,
żeby bawić się na plaży.
A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.
Ja na morze nie mam czasu,
wolę jechać het – do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać
grzyby albo w rzece łowić ryby.
Dla mnie to najlepsza pora,
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry,
wolę jechać na Mazury.
Morze, góry, las i rzeka,
wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato,
Jedźmy mamo, jedźmy tato.
Rozmowa z dziećmi na temat treści wiersza:
– Gdzie dzieci z wiersza pojechały na wakacje?;
– Co one planowały tam robić?;
– A gdzie wy wybieracie się na wakacje?
2. Posłuchajcie piosenki „Tato, nadchodzi lato” klikając na link: https://www.youtube.com/watch?v=qq_wR7Mv2_8
3. Rozwiążcie zagadki, które jak się domyślacie kojarzą się z wakacjami. „Co kojarzy się z wakacjami?”
– Jakie to na drzewie dojrzewają przysmaki, które lubią jeść dzieci, dorośli i szpaki. /czereśnie/
– By je zerwać z drzewa najlepiej wstać wcześnie, bo nie tylko dzieci lubią jeść … /czereśnie/
– Babcia pestki z nich wydłubie i sok słodki z nich wyciśnie, albo kompot ugotuje, lub do ciasta doda… /wiśnie/
– Gdy tylko lato się zaczyna na krzaku dojrzewa. /malina/
– Mnóstwo w niej witamin i kształt ma kuleczki. Najsmaczniejszy i najzdrowszy sok z czarnej… /porzeczki/
– Duża i dmuchana; Bardzo kolorowa. Hop! Do góry lubi latać. To piłka… /plażowa/
– Zamek z piasku z nią zbudujesz, chociaż cała plastikowa. Po zabawie – obok grabek w wiaderku się chowa. /łopatka/
– W wodzie zawsze je zakładam, przez ręce, głowę. Już się teraz nie utopię. Bo mam koło …. /ratunkowe/
– Gdy słońce mocno świeci, to wtedy nam się marzy, by koc szybko rozłożyć na piaszczystej…. /plaży/
– Wody wcale się nie boi; Lubi pływać po jeziorze. Ale są potrzebne wiosła, By nas fala lepiej niosła. /łódka/
4. Teraz wykonajcie zadanie w książce Piszę i liczę na stronie 78 – „Co zabieramy na wakacje?” Podpiszcie przedmioty po śladzie. Jeśli będziecie mieć ochotę to zamieściłam inne karty pracy, można je wydrukować.
5. Zapraszam do zabawy : „Już czytam” – gra typu memory. W waszych Wycinankach na stronie 50–52 znajdują się obrazki. Dzieci najpierw łączą w pary obrazki z odpowiednimi podpisami, potem mieszają i odwracają kartoniki na drugą stronę – grają w grę typu memory indywidualne lub z rodziną.
6. Na zakończenie dzisiejszego spotkania proponuje wykonanie laurki dla taty:), klikając link zobaczycie instrukcje, możecie też sami narysować własną.
https://www.youtube.com/watch?v=292UoM2sI1Q
Miłego dnia:) Dorota Marczak
————————————————————————————————————-
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa ruchowa Poruszam się jak…
Rodzic wymienia różne zwierzęta. Zadaniem dziecka jest poruszanie się jak wymienione zwierzę.
Ćwiczenia pamięci Zamknij oczy.
Zabawki w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach.Rodzic demonstruje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Na¬stępnie wykłada na środek kilka zabawek. Dziecko liczy je i zamyka oczy. Rodzic dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało , którą zabawkę dołożył.
Zabawa ruchowa Drzewo
Dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Na hasło Wiatr – zatrzymuje się. Jest drzewem, unosi ręce do góry i porusza nimi jak gałęziami.
ZABAWY NA POWIETRZU
Tor przeszkód z wykorzystaniem sprzętu znajdującego się w ogrodzie.
Rodzic pokazuje, jak należy pokonać tor przeszkód, a dziecko naśladuje go, starając się: przebiec slalomem między drzewami, przejść między szczeblami leżącej drabinki, wejść na niską ławeczkę, przeskoczyć pomiędzy kamykami ułożonymi na ziemi.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Uczymy samodzielności w ubieraniu i zdejmowaniu ubrań wierzchnich, zwracamy uwagę na kolejność nakładania części garderoby i kolejność rozbierania po powrocie z zabaw na powietrzu.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂