Szanowni Państwo!
Dziś porozmawiamy o wakacjach i  czasie  spędzonym wspólnie z dzieckiem , a także prostych zabawach, które można szybko zorganizować, gdy dziecko się nudzi i prosi rodzica o zorganizowanie czasu. Porozmawiajcie o przeczytanym wierszu.  Wykonajcie wspólnie diagram: dziecko rozwiązuje zagadki – wspólnie próbujcie wybrzmieć głoski i proszę literki zapisać w diagramie i przeczytać rozwiązanie.
Proszę przygotować małą piłeczkę i dwie słomki i taśmę do naklejenia na stole.
Proszę też schować jakiś” cenny „ przedmiot” . aby później dziecko wg wskazówek
mogło go szukać.

Drogie Wiewiórki!

Dziś także rozmawiamy o wakacjach,  czasie , gdy nie dopisuje pogoda i trzeba sobie znaleźć zajęcie. Oto kilka pomysłów.
1 Proszę wysłuchać wiersza , a po wysłuchaniu  odpowiedzieć  na  pytania:
W co bawiły się dzieci z wiersza? W co wy bawicie się latem? Jakie przedmioty do zabawy kojarzą wam się z latem?
Lato                        Zdzisław Szczepaniak

No dzieciarnia – co wy na to?
Już od jutra mamy lato!
Ta wspaniała, ciepła pora
Trwa od rana do wieczora
Przez co najmniej dwa miesiące,
Gdy najmocniej grzeje słońce.
W tym to czasie, o tej porze
Każdy bawi się, jak może.
Z bratem, z siostrą, z kolegami.
Samotnicy wolą sami.
Malcy jeżdżą na rowerkach,
Trwa zabawa w piłkę, w berka.
Warczą wściekle motorynki.
Kto tak piszczy? To dziewczynki…
Przechwalają się chłopaki:
– Co tam guzy i siniaki!
Na trzepaku – gimnastyka.
Pół podwórka kozły fika,
A wódz Indian właśnie każe
Schwytać jakieś blade twarze
I przywiązać je do pala,
Choć współczucie nie pozwala…
Ktoś gdzieś chlipie: – Ja się boję…
W odsiecz idą mu kowboje.
Inni znów za piłką gonią
(szyby już ze strachu dzwonią),
Komuś w biegu spadły buty
(nic nie szkodzi – to nie luty),
Ktoś gdzieś zginął, choć nie igła,
Lecą w górę bańki z mydła…
W piaskownicy góra piasku.
Dookoła pełno wrzasku. – Hurra!
Nie ma jak wakacje!
Głośno krzyczy (i ma rację):
Bolek z Kaziem, Włodek z Jackiem,
Andrzej z Rysiem, Wicek z Wackiem,
Mania z Halą, Wanda z Martą,
Gosia z Basią – no bo warto
Wykorzystać każdą chwilę,
Aby się zabawić mile,
Aby nie iść do przedszkola,
Aby strzelić wreszcie gola,
Aby w nosie mieć klasówki,
Dwójki, piątki, wywiadówki…
Można wreszcie się nie śpieszyć,
Można się z wszystkiego cieszyć.
Do momentu… gdy z balkonu
Tato krzyknie: „MARSZ DO DOMU!”.
W domu nas do wanny wsadzą,
Doszorują i wygładzą.
Potem każą siąść za stołem i napychać brzuch z mozołem.
A gdy wreszcie wszystko zjemy,
Wykrztusimy: „Dziękujemy…”
Wówczas mama – dobra wróżka
– Zaprowadzi nas do łóżka.
Na dobranoc zaś koniecznie
Powie: „JUTRO BAW SIĘ GRZECZNIE…”

2. Wykonajcie ćwiczenie ze strony 39, trzeba w nim umieścić nalepki
w odpowiednim miejscu. W drugim policzyć i zaznaczyć liczbę przedmiotów.
W ostatnim narysować instrukcję do gry.
3. Zachęcam do zabawy „ Piłeczka” . po naklejeniu taśmy na stole, proszę usiąść po przeciwnych stronach stołu.  Dmuchając przez słomkę  przepychamy  piłeczkę na pole przeciwnika.
Niektóre  z Was lubią bawić się w piratów- jak wyglądają ci dziwni żeglarze?
4. W waszej wyprawce znajdują się karty z figurami geometrycznymi , proszę wykorzystać je do ułożenia, a potem naklejenia na kartce statku pirackiego . Jak on wygląda?  Proszę obejrzeć kolorowanki,( które można później pokolorować)

I ułożyć wg własnego pomysłu, potem nakleić na kartce.
5.  Zabawa „ Poszukiwanie skarbów”,  będziecie  szukać „skarbu” – schowanego przez mamę, która będzie podpowiadać w prawo, w lewo, prosto, ciepło, zimno itp.
6.  Proszę wypełnić diagram i przeczytać rozwiązanie:
TABELKA

Hasła:
1. Świeci wysoko na niebie. (słońce)
2. Jedziemy tam, by pływać wśród fal. (morze)
3. Możesz nim pojechać na wakacje po torach. (pociąg)
4. Możesz w niej latem łowić ryby. (rzeka)
5. Powstaje na niebie po burzy. (tęcza)
6. Z nią najlepiej smakują latem truskawki. (śmietana)
7. Zaczynają się, gdy kończy się rok szkolny. (wakacje)
8. Śpisz pod nim na biwaku. (namiot)
9. Pakujesz go, gdy jedziesz na wycieczkę. (plecak)

Mam nadzieję, że udało Wam się rozwiązać diagram  i odgadnąć hasło, jeśli tak, to możecie odtańczyć taniec radości przy piosence, która się Wam szczególnie podoba.

To tylko kilka przykładów zabaw, można wymyślić własne, do czego zachęcam
Pozdrawiam serdecznie  Alicja  S.

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu Ptaki w lesie.
Rodzic naśladuje odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie: sowy (u-hu), dzięcioły (stuk, puk) i kukułki (ku-ku). Następnie dziecko powtarza te odgłosy. Dziecko porusza się lekko jak ptaki, wykonuje ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami. Rodzic podaje nazwę ptaka, a dziecko naśladuje jego odgłos.

Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.
Kolorowe waciki kosmetyczne, szczypce kuchenne, kostka do gry, kube­czek.
Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do kubeczka, za pomocą szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże sześć, dziecko rzuca jeszcze raz kostką (bez przeliczania).

Zabawa ruchowa Tęcza.
Umawiamy się, że na hasło Słońce – dziecko będzie biegać po pokoju, a na hasło Deszczbędzie się chować przed deszczem. Z kolei na hasło Tęcza – wymachuje trzymaną w ręce chustką zataczając tęczowe kręgi .

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.   
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂