ŚRODA, 24.06.2020r.

Temat dnia: Ahoj, przygodo!

AHOJ Motylki 🙂 jak się dziś czujecie? Gotowi na kolejną przygodę? Umiecie „Wakacyjną wyliczankę”? A Tatusiowie byli zadowoleni z Waszych niespodzianek? 🙂

Dziś na początek zapraszam Was do krótkiej gimnastyki z pingwinkiem, którą tak lubicie..:)
https://www.youtube.com/watch?v=0zNJmhjJCBY

Następnie wspólnie z Rodzicem pobawcie się w zabawę „Cisza na morzu”. Wspólnie powtarzajcie popularną rymowankę:
„Cisza na morzu,
wicher dmie.
Ten bałwan morski,
kto pierwszy odezwie się.”

Dziecko w ciszy naśladuje gesty rodzica:
Wciąganie żagli na maszt – przekładanie dłoni zaciśniętych w pięści jedna na drugą,
wyglądanie lądu z bocianiego gniazda – przykładanie dłoni do czoła i rozglądanie się,
szorowanie pokładu – wykonywanie rękami ruchów posuwistych po podłodze itp.

Spójrzcie teraz na poniższą ilustrację. Czy potraficie nazwać przedstawione pojazdy wodne? Jeśli nie, to poproście Rodziców o przeczytanie podpisów.

Spróbuj teraz powiedzieć, gdzie na obrazku znajduje się dziewczynka, a gdzie chłopiec?

Poćwicz rączkę – rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj muszelki 🙂

Zajrzyjcie dziś do swoich kart pracy, cz.2, str. 61 🙂 czeka tam na Was zadanie 🙂

Dziś, jeśli macie ochotę pobawić się w morze, na którym pływają łódki to poszukajcie różnych kolorów nakrętek plastikowych, słomek i kolorowych kartek 😉 wykonajcie łódeczki, podobne jak na zdjęciu 🙂 Nie zapominajcie o przeliczaniu, nazywaniu kolorów łódeczek w języku polskim i angielskim 🙂

Miłej zabawy, A.G. 🙂

 

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu Ptaki w lesie.
Rodzic naśladuje odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie: sowy (u-hu), dzięcioły (stuk, puk) i kukułki (ku-ku). Następnie dziecko powtarza te odgłosy. Dziecko porusza się lekko jak ptaki, wykonuje ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami. Rodzic podaje nazwę ptaka, a dziecko naśladuje jego odgłos.

Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.
Kolorowe waciki kosmetyczne, szczypce kuchenne, kostka do gry, kube­czek.
Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do kubeczka, za pomocą szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże sześć, dziecko rzuca jeszcze raz kostką (bez przeliczania).

Zabawa ruchowa Tęcza.
Umawiamy się, że na hasło Słońce – dziecko będzie biegać po pokoju, a na hasło Deszczbędzie się chować przed deszczem. Z kolei na hasło Tęcza – wymachuje trzymaną w ręce chustką zataczając tęczowe kręgi .

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.   
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂