Witajcie kochane Pszczółki! Zabieram Was dziś do krainy tęczy…

1. „Kraina tęczy”- praca z wierszem A. Karcz.

Kraina tęczy

Gdy na niebie słońce świeci,

Ziemia moknie w ciepłym deszczu.

To pojawia się nad światem

Droga do krainy tęczy.

Wielki pas wstęg kolorowych,

Które w kształcie są półkola.

Jeden koniec się wyłania,

drugi kończy tuż na ziemią.

Barwy widoczne tej drogi są,

Każda ze wstęg ma barwę swą.

Aż w siedmiu kolorach mienią się,

I swoim pięknem dzielą się.

Kolor czerwony to znak gorąca.

Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.

Kolor żółty to słońca promień.

Kolor zielony to traw i lasów barwa.

Kolor niebieski to symbol nieba.

Kolor granatowy to głębia morza.

Kolor fioletowy to lawendy zapach.

Spójrz na niebo i policz sama.

Pytania do wiersza:

  • Kiedy powstaje tęcza?
  • Jakie kolory w niej występują?
  • W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?
  • Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?

2.Jak powstaje tęcza?- zabawa badawcza.

https://www.youtube.com/watch?v=o-fhekx-sII

3.„Układanie tęczy”- zabawa dydaktyczna, techniczno-plastyczna.

Jeśli to możliwe przygotujmy siedem pasków bibuły lub papieru w kolorach: fioletowy, ciemnoniebieski, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony.

 

Zadaniem dzieci jest przyjrzeć się obrazkowi tęczy
i ułożyć swoje paski dokładnie w takiej samej kolejności.

4.Jak powstaje tęcza? – bajka o pogodzie.

https://www.youtube.com/watch?v=VAPDo1ZqZrc

5.„Kolory” – gra ruletka

https://wordwall.net/pl/resource/955182/kolory

6. Wykonaj Karty Pracy 4.31

7..Propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:

Wytworzenie „sztucznej tęczy” za pomocą pryskania wężem ogrodowym, pod warunkiem, że akurat świeci słońce”

Szukanie w otoczeniu elementów w określonym kolorze.

Wspólne malowanie – eksperymentowanie z mieszaniem kolorów.

Zabawy w przeliczanie w zakresie 10 dowolnych elementów.

Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.

Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.

Próby czytania prostych zdań.

Czytanie książek – opowiadań, wierszy i bajek.

8.Dla Chętnych- zajrzyjcie do linku poniżej. Znajdziecie tam świetny sposób na utrwalenie liczb 0-10, pięknie, tęczowo zobrazowany.Znajdują się tam ciekawe karty pracy, które możecie wykonać.Zawarty tam system będzie tworzył podwaliny do dalszej wiedzy matematycznej.

Tęczowe dopełnianie do 10

Pozdrawiam!

J Sikora

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu Ptaki w lesie.
Rodzic naśladuje odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie: sowy (u-hu), dzięcioły (stuk, puk) i kukułki (ku-ku). Następnie dziecko powtarza te odgłosy. Dziecko porusza się lekko jak ptaki, wykonuje ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami. Rodzic podaje nazwę ptaka, a dziecko naśladuje jego odgłos.

Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.
Kolorowe waciki kosmetyczne, szczypce kuchenne, kostka do gry, kube­czek.
Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do kubeczka, za pomocą szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże sześć, dziecko rzuca jeszcze raz kostką (bez przeliczania).

Zabawa ruchowa Tęcza.
Umawiamy się, że na hasło Słońce – dziecko będzie biegać po pokoju, a na hasło Deszczbędzie się chować przed deszczem. Z kolei na hasło Tęcza – wymachuje trzymaną w ręce chustką zataczając tęczowe kręgi .

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.   
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂