Witajcie kochane Pszczółki! Zabieram Was dziś do krainy tęczy…
1. „Kraina tęczy”- praca z wierszem A. Karcz.
Kraina tęczy
Gdy na niebie słońce świeci,
Ziemia moknie w ciepłym deszczu.
To pojawia się nad światem
Droga do krainy tęczy.
Wielki pas wstęg kolorowych,
Które w kształcie są półkola.
Jeden koniec się wyłania,
drugi kończy tuż na ziemią.
Barwy widoczne tej drogi są,
Każda ze wstęg ma barwę swą.
Aż w siedmiu kolorach mienią się,
I swoim pięknem dzielą się.
Kolor czerwony to znak gorąca.
Kolor pomarańczowy to cytrusów barwa.
Kolor żółty to słońca promień.
Kolor zielony to traw i lasów barwa.
Kolor niebieski to symbol nieba.
Kolor granatowy to głębia morza.
Kolor fioletowy to lawendy zapach.
Spójrz na niebo i policz sama.
Pytania do wiersza:
- Kiedy powstaje tęcza?
- Jakie kolory w niej występują?
- W jakiej porze roku tęczę na niebie możemy zaobserwować najczęściej?
- Z czym kojarzą się wam kolory występujące w tęczy?
2.Jak powstaje tęcza?- zabawa badawcza.
https://www.youtube.com/watch?v=o-fhekx-sII
3.„Układanie tęczy”- zabawa dydaktyczna, techniczno-plastyczna.
Jeśli to możliwe przygotujmy siedem pasków bibuły lub papieru w kolorach: fioletowy, ciemnoniebieski, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony.
Zadaniem dzieci jest przyjrzeć się obrazkowi tęczy
i ułożyć swoje paski dokładnie w takiej samej kolejności.
4.Jak powstaje tęcza? – bajka o pogodzie.
https://www.youtube.com/watch?v=VAPDo1ZqZrc
5.„Kolory” – gra ruletka
https://wordwall.net/pl/resource/955182/kolory
6. Wykonaj Karty Pracy 4.31
7..Propozycje spędzenia czasu z dzieckiem:
Wytworzenie “sztucznej tęczy” za pomocą pryskania wężem ogrodowym, pod warunkiem, że akurat świeci słońce”
Szukanie w otoczeniu elementów w określonym kolorze.
Wspólne malowanie – eksperymentowanie z mieszaniem kolorów.
Zabawy w przeliczanie w zakresie 10 dowolnych elementów.
Zabawy w wysłuchiwanie poznanych głosek.
Zabawy w wyszukiwanie w wyrazach poznanych liter.
Próby czytania prostych zdań.
Czytanie książek – opowiadań, wierszy i bajek.
8.Dla Chętnych- zajrzyjcie do linku poniżej. Znajdziecie tam świetny sposób na utrwalenie liczb 0-10, pięknie, tęczowo zobrazowany.Znajdują się tam ciekawe karty pracy, które możecie wykonać.Zawarty tam system będzie tworzył podwaliny do dalszej wiedzy matematycznej.
Pozdrawiam!
J Sikora
PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ 🙂
Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu – Ptaki w lesie.
Rodzic naśladuje odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie: sowy (u-hu), dzięcioły (stuk, puk) i kukułki (ku-ku). Następnie dziecko powtarza te odgłosy. Dziecko porusza się lekko jak ptaki, wykonuje ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami. Rodzic podaje nazwę ptaka, a dziecko naśladuje jego odgłos.
Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.
Kolorowe waciki kosmetyczne, szczypce kuchenne, kostka do gry, kubeczek.
Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do kubeczka, za pomocą szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże sześć, dziecko rzuca jeszcze raz kostką (bez przeliczania).
Zabawa ruchowa Tęcza.
Umawiamy się, że na hasło Słońce – dziecko będzie biegać po pokoju, a na hasło Deszcz – będzie się chować przed deszczem. Z kolei na hasło Tęcza – wymachuje trzymaną w ręce chustką zataczając tęczowe kręgi .
ZABAWY NA POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnalizacją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności posługiwania się chusteczką do nosa.
Utrwalenie zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków.
MIŁEGO DNIA – M. P. 🙂