Witajcie Kochani w kolejnym dniu naszego domowego przedszkola.

Zapraszam Was do zabawy ruchowej  „Taniec drzew”. Zanim jednak się pobawicie poproście Rodziców o włączenie nagrania ze spokojną melodią.

*Drzewa powoli rosną– dzieci kucają, podnoszą się z rękami uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.

*Drzewa poruszają gałęziami- dzieci opuszczają ręce, lekko odchylają je na boki i obracają dłonie w nadgarstkach.

*Wiatr przechyla małe drzewka- dzieci przechylają się w jedną i w drugą stronę.

*Wyrosła piękna korona drzew- dzieci unoszą w górę ręce i lekko nimi poruszają.

*Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca- dzieci wznoszą ugięte lekko w łokciach ręce i łączą koniuszkiem palców(tworzą koronę drzew), skręcają się lekko w prawo i w lewo, pochylają i prostują w rytm muzyki.

Rysowanie bez odrywania kredki od kartki na temat: „Drzewa”. Dzieci próbują rysować po śladzie bez odrywania kredki od kartki. Podczas tej zabawy dzieci rozwijają drobne ruchy rąk.

Oglądanie filmu https://www.youtube.com/watch?v=h6jKvBVraC4&feature=youtu.be

  Rozmowa na temat filmu:

– prosimy, aby dzieci wymieniły skarby lasu jakie znają (zwierzęta, owoce, drzewa)
– czy jedliście kiedyś owoce leśne, np.: jagody, jeżyny, poziomki?
– jak należy zachowywać się w lesie?

Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu – „ Ptaki w lesie”.

Naśladujemy odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie:
*sowy (u – hu),
*dzięcioły (stuk, puk)
*kukułki( ku – ku).

Poruszamy się lekko jak ptaki, wykonujemy ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami.

Oglądamy książki, ilustracje i poznajemy grzyby:

 jadalne (maślaki, kurki, borowiki, koźlarze) , porównujemy ich wygląd, kształt, kolor

– trujące ( muchomory)
Rozmawiamy o prawidłowym zbieraniu grzybów jadalnych. Nie należy niszczyć grzybów nawet wtedy, gdy ich nie zbieramy!!!

Rysujemy grzyby” – ćwiczymy dużą motorykę. Rysujemy rękami w powietrzu kształt grzyba

Grzybki z warzyw” – wykonujemy prace plastyczną i rozwijamy kreatywność. Potrzebujemy: farby plakatowe, zapałki lub wykałaczki, ziemniak, pietruszka.
JESIENNE GRZYBKI | Blondynki kreatywnieGrzybki z warzyw – PRZEDSZKOLE W DUSZNIKACH -ZDROJUGrzybki z warzyw – PRZEDSZKOLE W DUSZNIKACH -ZDROJU

 

A teraz zabawa matematyczna „Leśne rytmy”. Po 5 obrazków przedstawiających: wiewiórkę, sowę, muchomora, zająca. Mogą być także klocki lub nakrętki w czterech kolorach. Rodzic prezentuje dziecku rytm (np. wiewiórka (pomarańczowy klocek), sowa (zielony), wiewiórka, sowa, wiewiórka, sowa…) i prosi, aby dziecko powiedziało mu, co powinno być dalej. Rodzic dostosowuje poziom trudności rytmu do możliwości dziecka. Ta zabawa może być także okazją do rozmów na temat porównywania liczebności (mniej, więcej).

https://ksiegarnia-edukacyjna.pl/pol_pl_Kolorowy-start-5-i-6-latki-Karty-pracy-cz-4-10927_4.png

Pozdrawiam Marta U. 🙂

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu Ptaki w lesie.
Rodzic naśladuje odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie: sowy (u-hu), dzięcioły (stuk, puk) i kukułki (ku-ku). Następnie dziecko powtarza te odgłosy. Dziecko porusza się lekko jak ptaki, wykonuje ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami. Rodzic podaje nazwę ptaka, a dziecko naśladuje jego odgłos.

Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.
Kolorowe waciki kosmetyczne, szczypce kuchenne, kostka do gry, kube­czek.
Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do kubeczka, za pomocą szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże sześć, dziecko rzuca jeszcze raz kostką (bez przeliczania).

Zabawa ruchowa Tęcza.
Umawiamy się, że na hasło Słońce – dziecko będzie biegać po pokoju, a na hasło Deszczbędzie się chować przed deszczem. Z kolei na hasło Tęcza – wymachuje trzymaną w ręce chustką zataczając tęczowe kręgi .

ZABAWY NA  POWIETRZU
Spacer – utrwalanie bezpiecznego sposobu przechodzenia przez jezdnię. Byłoby dobrze, gdyby podczas spaceru dziecko przeszło przez jezdnię w miejscu z pasami, z sygnaliza­cją świetlną i bez pasów i bez sygnalizacji świetlnej. Nazywanie przejeżdżających pojazdów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Usprawnianie u dziecka umiejętności  posługiwania się chusteczką do nosa.   
Utrwalenie  zasad poprawnego mycia i wycierania rąk, mycia ząbków.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂