CZWARTEK 25.06.2020r.

Temat: Leśna przygoda

Witajcie Kochane Zajączki!
Dziś kończymy tematykę dotyczącą lasu.

 

1.Na początek troszkę gimnastyki :

2. A teraz poćwiczymy nasze rączki – zadanie grafomotoryczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Popatrzcie na obrazki.
Przypomnijcie sobie, jakie zwierzęta można spotkać w lesie? Jestem ciekawa, czy pamiętacie, jak się nazywają? 🙂

4. Spójrzcie na poniższe ilustracje.
Które zachowania są właściwe, a które nie? Opiszcie obrazki, co robią dzieci? Porozmawiajcie z rodzicami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


5. Quiz ekologiczny Przedszkolak w lesie
Rodzic czyta zdania, a dziecko mówi tak lub nie.

W lesie wolno krzyczeć.
W lesie łamiemy gałęzie i niszczymy rośliny.
W lesie można obserwować przyrodę.
Osoba, która pilnuje lasu i jego mieszkańców, to leśniczy.
W lesie można rysować po drzewach.
Jagody i poziomki to owoce leśne.
W lesie rozpalamy ogniska.
Dzik i sarny to zwierzęta leśne.

6. Znajdźcie różnice

 

 

 

 

 

 

 

 

7. W wolnej chwili możecie ułożyć puzzle (poproście rodziców, żeby wam je wycięli)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłego dnia, A. Mazurkiewicz 🙂
———————————————————————————–

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Jeż i lis.
Dziecko powoli porusza się na czworakach jak jeż. Na hasło: Uwaga, lis!, jeż zwija się w kulkę. Po chwili, jeżyk może się poruszać swobodnie.

Zabawa ruchowa z elementem skłonu – Z koszykiem do lasu.
Dziecko spaceruje po pokoju, naśladuje zbieranie grzybów, jagód, malin lub poziomek, które wkłada do koszyczka. Na umówiony sygnał staje w bezruchu. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Wykonanie koktajlu truskawkowego.
Sitko, blender, jogurt naturalny, truskawki, kubeczki jednorazowe, naczynie na owoce. Dziecko wraz z R. myje owoce, a następnie wsypuje je do blendera, nalewa jogurt naturalny i blenduje. R. rozlewa do kubeczków koktajl, dziecko określa jego kolor i smak. Degustacja z rodziną. Smacznego.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.
Organizujemy przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek pia­sku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podaje ulubione smaki lodów.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Przypominamy dziecku o kulturalnym zachowaniu przy stole, prosimy o pomoc w nakrywaniu do posiłku i sprzątaniu po sobie.

MIŁEGO  DNIA   – M. P.  🙂