Szanowni Państwo!
Zbliża się okres letni w przeszłości czas wakacyjny. Z uwagi na pandemię okres ten trwa od marca. Zdaję sobie sprawę, że trudno czasem znaleźć dzieciom sensowne zajęcie. Proponuję kilka zabaw, które można zorganizować bez specjalnych nakładów w każdym domu. Zwłaszcza gdy deszcz pada, a dziecko przychodzi
i mów i- nudzę się. Zachęcam do wejścia na inne strony, napisałam na końcu.

Drogie  Wiewióreczki!
Napisałam kilka zabaw, zachęćcie rodziców do udziału
1. Proszę rozwiązać diagram – dziecko próbuje głoskować wyrazy – rodzic wpisuje
w diagram i wspólnie przeczytajcie rozwiązanie.

Zabawy wakacyjne:
1. Puszczanie kolorowych  baniek mydlanych ( dodanie barwników spożywczych do piany)
2. Gra w kapsle- rysowanie toru i przesuwanie pstrykaniem do mety wg kolejności. Komu wyjedzie z toru, ten czeka kolejkę.
3. Kamienne opowieści – zbieranie małych kamieni i układanie bajek wg własnego pomysłu. Można też narysować opowieść pisakami na kamieniach.
4. Pudełka sensoryczne – do równych pudełek – kilka sztuk – im więcej tym lepiej wsypujemy różne nasiona –groch, fasola ryż, sól i inne wg uznania. Pierwszy raz dziecko po grzechotaniu niech spojrzy do środka i nazwie zawartość. Kolejny raz po pomieszaniu pudełek  i grzechotaniu niech zgaduje, następnie sprawdzamy. Dobrze nazwane odkładamy, pomylone wkładamy do powtórnego odgadnięcia.
5. Bardzo fajnie można rozwijać u dzieci zmysł dotyku. Zawartości pudełek można wsypać do torebek foliowych. Dziecko z zasłoniętymi oczami dotyka i zgaduje zawartość.
6. Pajęczy tor przeszkód- ( nauka szybkiego sprzątania). Proszę nawiązać pajęczynę grubym sznurkiem na wysokości ok 10 cm. nad podłogą.  Następnie rozsypujemy kolorowe klocki, piłki lub inne przedmioty. Włączamy muzykę i prosimy o pozbieranie klocków w określonym kolorze – na sygnał- koniec zbierania – wyłączenie sprawdzamy czy się udało  i tak do skutku.
7. Zabawa matematyczna – na kartce piszemy cyfry jedna pod drugą. Dziecko układa tyle klocków, kamyków czy innych dostępnych „liczmanów” ile wskazuje cyfra.
8 Który największy – można wykorzystać patyki, słomki- pociąć na różną długość,
i poprosić dziecko. Aby ułożyło od najdłuższego do najkrótszego i odwrotnie.
9. Gdzie co leży – można wykorzystać kolorowe klocki, rozsypankę figur geometrycznych lub inne przedmioty. Każdy ( mama i dziecko) ma swoją białą kartkę przedzieloną na pół. Mama układa klocek ( każdy musi być inny)- do góry-
i mówi to głośno na dole, po prawej, lewej itp. . Po kilku ułożeniach tylko informuje dziecko gdzie ma ułożyć i sprawdza poprawność .
10. Zabawa w klasyfikowanie , naklejamy taśmą lub układamy ze wstążki lub sznurka kółka . Wykorzystujemy klocki lub inne przedmioty o różnym kształcie i kolorze . na sygnał zachęcamy do wkładania przedmiotów wg  kształtu, wielkości lub koloru.

Wiele innych pomysłów na  wakacyjne  zabawy na powietrzu lub w domu można znaleźć na stronach: „ Moje dzieci kreatywne”,  „35 pomysłów na wakacyjne zabawy”, „ Lato bez nudy” i inne.
Zachęcam do zabawy  życzę powodzenia  Alicja S