Kochane Pszczółki!

Z okazji kończącego się roku przedszkolnego dziękuję Wam za wspólną zabawę, spotkania, ciepłe słowo.  Mamy za sobą wiele miłych chwil i do tego warto wracać i pielęgnować w sercu… Każdy z Was jest wyjątkowy, każdy zostawia cząstkę siebie. Dziękuję także niezastąpionym Rodzicom za wytrwałość, zrozumienie i cierpliwość zwłaszcza w tym dziwnym, pandemicznym czasie.Bez waszej pomocy byłoby ciężko dobrnąć do tego dnia:) Życzę całym Waszym rodzinom wspaniałych wakacji, regeneracji sił i bezpiecznego wypoczynku. Ściskam Was wszystkich!

„Chociaż słońce jasno świeci,

 

Trochę smutne są dziś dzieci.

Bo koniec roku, przedszkola mija czas.Uroczyste zakończenie przedszkola – Misie i Muminki – Przedszkole ...

Teraz wakacje czekają nas”.

Zapraszam Was na ostatnie zajęcia zdalne 🙂

1. Posłuchajcie opowiadania:
Żegnaj przedszkole! Witaj szkoło!
O. Masiuk
Supełek siedział w kącie i patrzył na przygotowania. W przedszkolu panowało podniecenie. Na stołach rozkładano kolorowe obrusy, a na nich talerzyki z ciastkami i szklanki do soków. Wszyscy uwijali się jak w ukropie, bo jeszcze przed przyjściem rodziców miała się odbyć próba generalna pożegnalnego przedstawienia. To był ostatni dzień przedszkola.
-Może byś tak łaskawie pomógł?- skarcił go Pak.
Jest mi smutno – westchnął Supełek, ignorując zupełnie uwagę Paka.
Pak machnął więc łapką i pobiegł pomagać przy wieszaniu dekoracji.
Supełek wytarł oczy, które co i rusz mu wilgotniały i pociągnął nosem..
Nagle uderzyła go w głowę papierowa kulka. Rozejrzał się niespokojnie .
Od drzwi dawała mu znaki Blue. Dopiero teraz uświadomił sobie, że nie widział jej wśród innych dzieci. Blue zdecydowanym gestem przywołała Supełka. Niezauważony przez nikogo wyszedł więc z Sali.
Co jest?- zapytał.
Pomyślałam,że Tobie też nie podoba się całe to zamieszanie- odparła Blue, wskazując ręką trwające w sali przygotowania.
Supełek wzruszył ramionami.
– Słuchaj, ja już postanowiłam- oświadczyła Blue- nie idę do żadnej szkoły.
Jak to ?
-Mam plan. Pamiętasz jak Pani mówiła, że jesteśmy już mądrzy i wiemy, jak się zachowywać w różnych sytuacjach, dlatego możemy iść do szkoły.
– Pamiętam-powiedział Supełek.
-To posłuchaj!
I Blue przedstawiła Supełkowi swój plan, który polegał na tym, żeby zachowywać się dziś tak, aby Pani pomyślała, że nie wolno ani Blue, ani Supełka puścić do szkoły.
– Ale co mamy robić?- dopytywał Supełek.
– Psocić, ile wlezie!- odparła pewnym głosem Blue.- Idziemy!
I ruszyła do sali, trzaskając drzwiami tak, że zatrzęsły się szyby w oknach.
Dzieci zwróciły się w stronę źródła tego przerażającego dźwięku, ale nic nie powiedziały.
-Co się tak gapicie?- warknęła Blue.
I przechodząc obok osłupiałego Stasia, przebiła balonik, który ten właśnie miał powiesić na lampie.
Supełek ruszył za nią najpierw bardzo nieśmiało, ale po chwili wyobraził sobie szkołę, miejsce, w którym bardzo nie chciał być,więc przechodząc obok stołu, zgarnął z talerzyków ułożone pięknie ciastka i wszystkie wpakował sobie do buzi.
– Ej, zawołała Marysia. Co robisz ?
Supełek próbował jej powiedzieć, że je, ale buzię miał pełną pierniczków i herbatników z czekoladą, więc zdołał wydobyć z siebie tylko mruknięcie i wypluć sporo okruchów.
Tymczasem Blue wylała na obrus sok i właśnie gotowała się do walki z Jackiem, który próbował uratować przed nią resztę szklanek.
– Proszę Pani !!!- zawołała Marysia tak rozpaczliwie, że Pani która uzgadniała coś w kuchni, wpadła do Sali przerażona.
– Co się dzieje?- zapytała, widząc rozlany sok na stole, pokruszone ciastka na podłodze i Blue gotową do walki z Jackiem.
-Sama pani widzi,że Blue i ja nie możemy iść do szkoły, bo moglibyśmy się tam nieodpowiednio zachowywać – wyjaśnił Supełek. I na dowód swoich słów przebił kolejny balonik.
– Róbcie wszystko dalej – powiedziała Pani do dzieci- A Blue i Supełek idą ze mną.
Blue ruszyła z ochotą, pewna, że miarka się przebrała i że będzie mogła zostać w przedszkolu na długie lata.
Pani posadziła Blue i Supełka na krzesłach i zaczęła szukać czegoś w szafce.
Po chwili położyła przed przedszkolakami dwa rysunki.
– Pamiętacie to? – zapytała
– Robiliśmy rysunki, kim będę, kiedy dorosnę- odpowiedział Supełek.
– Właśnie. Kogo przedstawia Twój rysunek, Supełku? Kim jesteś na tym rysunku?
– Lecę w kosmos na zbudowanym przez siebie statku i odkrywam nowe planety.
– A ty, Blue? – Pani zwróciła się do dziewczynki.
– Ja buduję tutaj wieżowce, które sięgają aż do nieba.
-Jeśli zostaniecie w przedszkolu, będziecie powtarzać wszystko, czego się nauczyliście do tej pory.A jeśli pójdziecie do szkoły nauczycie się nowych rzeczy. I dzięki tym rzeczom ty, Supełku, polecisz w kosmos, a ty Blue, zbudujesz wieżowiec aż do nieba- powiedziała Pani – Musicie wybrać.
– Zależy Ci na tym kosmosie?- zapytała Blue Supełka
-Raczej tak. Chciałbym tam być. A ty i wieżowiec?
– Chciałabym go zbudować- westchnęła Blue.
Supełek i Blue powędrowali więc z powrotem do Sali.
– Trzeba będzie odkurzyć- westchnął Supełek.
– I postawić talerzyki na tych plamach z soku- dodała Blue.
– Ale może nie jest tak źle chodzić do szkoły- zastanowił się Supełek.
– Może nie- odparła Blue.

2. Odpowiedz  na pytania :
– Jakie ważne wydarzenie miało się odbyć w przedszkolu?
– Jak dzieci przygotowywały się do uroczystości?
– Jak zachowywali się Blue i Supełek?
– Jak myślicie, dlaczego Blue i Supełek tak się zachowali?
– Co ważnego powiedziała im Pani?
3. Emocje: a Tobie jakie towarzyszą emocje w związku z pójściem do szkoły? Rodzice pomóżcie dziecku nazwać te uczucia:)

4. Wspominamy- zabawa słownikowa: dokończ zdania
– W przedszkolu najbardziej lubiłem gdy…
– W przedszkolu nie lubiłem gdy…
– W przedszkolu czułem się…
– Z pobytu w przedszkolu najlepiej zapamiętam…

5.„Lato, przyroda, wakacje, co robić nad morzem i w górach?”- film edukacyjny. Poznanie charakterystycznych motywów  najciekawszej pory roku w Polsce.

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

6..„Najbardziej”- praca plastyczna kredkami, kolorową kredą. Dziecko dostaje dwie kartki. Na jednej rysuje to, co najbardziej podobało mu się w przedszkolu, a na drugiej to, czego najbardziej nie lubiło. Po zakończeniu pracy prosimy dziecko, by opowiedziało o tym, co narysowało.

Przesyłam Wam śliczną piosenkę, przy której możecie się zrelaksować i pomysleć o wszystkich dobrych chwilach spędzonych w przedszkolu.

Jeszcze raz Dziękuję!

Wspaniałych wakacji!

J. Sikora

PROPOZYCJE ZABAW NA DZIŚ  🙂

Zabawa ruchowa z elementem marszu – Wędrówka przed siebie.
Dziecko maszeruje w rytm muzyki. Na prze­rwę w grze staje i rozgląda się wokół, podziwiając okolice. Za każdym razem opowiada co chciałoby zobaczyć na letnich wycieczkach.

Zabawa matematyczna Porównaj, gdzie jest więcej.
Rodzic rozkłada na dywanie różną liczbę zabawek (np. 4 klocki i 5 samochodzików) Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, któ­rych jest więcej, i sprawdziło, układając je w pary. Zabawę powtarzamy z różną liczbą elementów. Starszakom dajemy więcej.

Zabawa ruchowa z elementem celowania – Kto  trafi do kosza?
Rodzic i dziecko celują piłką do kosza. Każdy ma 10 rzutów, a za każdy celny rzut otrzymuje 1 punkt. Kto zdobędzie więcej punktów, zdobywa nagrodę w rzutach do kosza, drugie miejsce – nagrodę pocieszenia. Zwracamy uwagę na technikę rzutu.

ZABAWY NA  POWIETRZU
Zabawa bieżna Slalom między drzewami.
Rodzic pokazuje trasę biegu. Dziecko naśladuje ją – biegnie, omijając drzewa slalomem. Po pokonaniu trasy slalomu następuje chwila odpoczynku, polegająca na wciągnięciu powietrza nosem, a potem wypusz­czeniu ustami. Trasę slalomu można powtarzać kilka razy, wykonując ćwiczenia oddechowe.

CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE
Pamiętam o zdrowym odżywianiu. Poznaję i próbuję różne zdrowe produkty. Pamiętam o myciu ząbków po każdym posiłku i o częstym myciu rąk.

 UDANYCH WAKACJI   – M. P.  🙂

 

ZABAWY Z ANGIELSKIM 🙂

Revision 🙂

Hello Children! Dziś z racji tego, że to nasze ostatnie zajęcia przed wakacjami to włączcie piosenkę, która najbardziej Wam się spodobała na naszych zajęciach z języka angielskiego 🙂 poprzypominajcie słówka, które najbardziej zapamiętaliście i zabawy 🙂

Have a fun ! <3 , A.G.