Zaczynamy wielkanocny tydzień nauczania zdalnego.

Moje propozycje na poniedziałek:
1.Oglądanie filmu edukacyjnego Edukredka- Tradycje wielkanocne.
Pytania do filmu:
Jaki tradycje wielkanocne były wymienione w filmie?
Jak można zdobić jajka?
Co powinno znaleźć się w koszyku wielkanocnym?
2.Wielkanocne zagadki.
Rodzic czyta zagadkę. Zadaniem dziecka jest wskazać odpowiednią ilustrację do zagadki.
Ma złociste rogi
i kożuszek biały.
Nie biega po łące,
bo z cukru jest cały. (Baranek cukrowy)
Wykluły się z jajek,
są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki
albo kurki małe. (Kurczaczki)
Leżą w koszyczku
pięknie ułożone.
W kolory i wzory
mocno ozdobione. (Pisanki) 
3. Ćwiczenia graficzno-ruchowe.
Dzieci wraz z rodzicem kilkukrotnie kreślą w powietrzu kształt dużego jajka, mówiąc przy tym rymowankę:
Jajeczko, jajeczko, będziesz pisaneczką.
Następnie dziecko próbuje narysować na kartce duże jajko.
i ozdabia je według własnego pomysłu kredkami.
Dodatkowe propozycje:

1. Wysłuchanie przez dzieci wiersza A. Widzowskiej Wielkanoc

Kurko, proszę, znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc
cud-pisanki kolorowe.
Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświęcić
z bratem, siostrą, tatą, mamą.
Przy śniadaniu wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
zajączkowi i kurczątkom.
„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
bo to poniedziałek lany!
Pytania do wiersza:
Z czego robi się pisanki?
Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
Co robimy w lany poniedziałek?
2. Wykonanie masażyku.
Rodzic siada na dywanie, a dziecko siada za nim. Dziecko rysuje na plecach rodzica wzory zgodnie z poleceniami: paski poziome, paski pionowe, kropki itp. Następnie następuje zamiana miejsc, ale rodzic nadal mówi głośno polecenia.
Miłego dnia, pozdrawiam
Źródło: https://www.zawszekreatywnie.pl/2021/03/wielkanoc-w-przedszkolu-nauczanie.html?m=1&fbclid=IwAR34L9IybRhpO_FkFZFb2Ui8a9Kl-VQDZstxsLUoSfeiroXwc4G02X69_BA